Keresőoptimalizálás árak: Mennyibe kerül a SEO 2021-ben?

Érdekelnek a 2021-es keresőoptimalizálás árak? Kíváncsi vagy, hogy mennyibe kerül a keresőoptimalizálás magyarországon? Tudni szeretnéd milyen SEO költségekkel számolhatsz?

Keresőoptimalizálás
SEO
Google
Frissítve: 2021.06.06 - Szerző: Bakos Szabolcs

A (SEO) keresőoptimalizálás árak évről évre emelkednek és ez a tendencia húzza magával a vidéki szakemberek, ügynökségek árait is. Ennek ellenére Magyarországon a weboldal és webshop tulajdonosok nagy része, még mindig abban a hitben él, hogy minimális költségből kulcspozíciókat érhet el a Google találati listáiban, egy “szaki” segítségével. Sajnos ezt a naiv tudatlanságot sokan ki is használják a szolgáltatói oldalról, amit tovább rontja a szakma megitélését.

Ha érdekel a téma és szeretnél képben lenni a 2021-es SEO árak tekintetében, akkor javaslom olvasd el az alábbi cikket. Ebben a blog bejegyzésemben rámutatok hogyan és miként alakulnak a SEO szolgáltatások költségei, mire számíthatsz és milyen buktatókra érdemes odafigyelned. Csapjunk is bele!

Keresőoptimalizálás árak

Mi az a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás (angolul SEO, vagyis Search Engine Optimization) célja, hogy a megfelelően optimalizált weboldalak minél jobb helyezést érjenek el a Google keresőjének találati között. Értelemszerűen minél magasabb pozícióban helyezkedik el egy weboldal a találati listákban, annál nagyobb forgalom fog beérkezni rá a keresőből. Miért nem keresőket írok? A válasz egyszerű, gyakorlatilag Magyarországon a Google egyedülálló módon uralja a globális kereső piacot. Ezért egyáltalán nem állítok valótlanságokat, ha azt írom, napjainkban a SEO nagyjából egyenlő a Google keresőjének optimalizálásával. A legfrissebb statcounter adatok alapján a top 5 keresőmotor részesedése jelenleg így néz ki a nagyvilágban:

  • 92.24%% Google
  • 2.29% Bing
  • 1.52% Yahoo!
  • 1.48% Baidu
  • 0.58% DuckDuckGo

Megbízható SEO szakértőt keresel?

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

A SEO teljes mértékben a Google-ből érkező organikus találatok növelésére fókuszál, tehát a PPC hirdetések például nem a keresőoptimalizálás részei. A PPC sokkal inkább a SEM, azaz search engine marketinghez tartoznak. A SEO története a 90-es évekre datálható vissza, mivel már az első keresőmotorok megjelenése után jelentkezett az igény a pozíciók megszerezésére. Hozzátenném, ebben az időszakban még jóval több keresőre kellett optimalizálnia a szakértőknek. A SEO az elmúlt években rengeteget változott és fejlődött, ma már az online marketing szerves részének tekinthetjük. Érdekes, hogy a SEO-t sokan még a mai napig a korábban használt kiskapuk, trükközésekre alapozott módszerekkel azonosítják, de ezek a módszerek mára már teljesen megszűntek sőt, például a kulcsszóhalmozás kifejezetten káros következményeket vonhat maga után, egy weboldal életében.

A keresőoptimalizálás módszertana állandóan változik. Van amikor jobban, van amikor kevésbé. A változás napjainkban mindössze annyi, hogy mára már minden fontos kulcsszóért komoly harcok folynak a Google keresőjében és egy cég vagy vállalkozás számára ma már sokkal nehezebb a Google kereső találataiban az első oldalakon megjelenni, mint ez korábban lehetséges volt.

A Google kereső alapú optimalizálása napjainkban iparágaktól függetlenül minden weboldallal rendelkező vállalkozás, vagy cég számára egy kiemelten fontos tevékenység, hiszen nem csak azoknak van szükségük SEO-ra , akik ügyfeleket és vásárlókat szeretnének szerezni, hanem azok számára is, akik szeretnének láthatóvá és elérhetővé válni az interneten.

A weboldalak és a webáruházak, a látogatóik jelentős részét a Google keresőjéből szerezhetik. Hogy miért csak “szerezhetik”? A válasz egyszerű. Ha weboldalad, vagy webshopod nincs megfelelően keresőoptimalizálva vagy egyáltalán nem is történt semmilyen optimalizálás, akkor gyakorlatilag biztosra veheted, hogy rengeteg látogatót vesztesz akár már napi szinten is, hiszen valahol hátul kullognak az oldalaid a Google találati listáiban.

Vegyünk egy egyszerű példát. Amikor böngészel egy adott kulcsszóra a Google keresőjében, az első 3-6 találaton kívül nem fogsz tovább keresgélni, csak akkor ha nem találod meg azt az információt amire kerestél. Nem fogsz foglalkozni a többi találattal. Ez a helyzet azért kínos, mert gyakorlatilag szinte mindenki így keres a Google-ben. Az a riválisod fogja el vinni el a lehetséges ügyfeleidet, aki foglalkozott a SEO-val és elől van a Google találati listáiban. Hiába van, jobb, szebb weblapot, webáruházad, ha a Google-ben kereső userek online látómezejének a közelében sem kerültél.

Mennyibe kerül a Google keresőoptimalizálás 2021-ben Magyarországon?

Az elmúlt évtizedben a SEO folyamatos változásokon ment keresztül és véleményem szerint a Google nagyon jól átgondoltan viszi tovább a weboldalak keresőoptimalizálásának feltételeit egy tisztább, minőségibb irányba. Köztudott tény, hogy a keresőmotorok rangsorolási kritériumai nem publikusak és folyamatosan változtatja őket a Google. Ennek a ténynek köszönhetően, minden cég vagy vállalkozás számára kiemelten fontos, hogy naprakész legyen a SEO ismereteket terén. Ebben az iparágban az árakat minden esetben az adott projekt határozza meg és az elérni kívánt célok az ügyfél részéről. Óriási harc zajlik a kulcsszavakért a Google keresőjében, hiszen vannak olyan piaci szegmensek, ahol már az első oldalon egy pozíció emelkedése vagy csökkenése is lényeges forgalmi változásokat hozhat egy weboldal vagy webshop számára. Azok a cégek, akik sikeresen az első oldalon tudnak elhelyezkedni rengeteg időt, energiát, pénzt fektettek a pozícióik elérésébe és nagyon nem örülnének annak, ha ezeket a pozícióikat fel kéne adniuk.

Természetesen nincs lehetetlen csak tehetetlen, de nyugodtan ki merem jelenteni, vannak olyan kulcsszavak a Google keresőjében, amikhez a kulcspozíciók elérése már szinte lehetetlen feladat, vagy évek és rengeteg pénz szükséges az elérésükhöz. Természetesen kisebb büdzséből is lehet komoly sikereket elérni, de nem a legerősebb kulcsszavakra.

Milyen lehetőséged van, hogy kulcspozíciókat érj el a Google keresőjében?

Három lehetőséged van. Vagy fizetsz hirdetésekért, hogy felül jelenj meg, vagy fizetsz az optimalizálásért, vagy saját magad csinálod a tartalomgyártást és az optimalizálást. Sőt, akár kombinálhatod is a hármat. A lényeg: fizetned kell valakinek. Ha te gyártod a tartalmat és te optimalizálsz, akkor is fizetsz, csak az időddel.

Keresőoptimalizálás

SEO ügynökség árak 2021-ben Magyarországon

Magyarországon rendkívül változatos szolgáltatási árakkal fogsz találkozni, de nem kell aggódnod. Segítek eligazodni, hogy könnyebben tudj dönteni, kire és hogyan bízd a webshopod vagy weboldalad optimalizálását. Alapvetően az árakat, a megbízott szakember, vagy ügynökség és a megválasztott SEO szolgáltatás típusa határozza meg. Nézzük végig ezeket.

SEO ügynökség árak 2021-ben Magyarországon
SEO szabadúszó árak 5.000 - 25.000 Ft / óra
Kis méretű SEO ügynökség árak 10.000 - 25.000 Ft / óra
Közepes méretű SEO ügynökség árak 15.000 - 50.000 Ft Ft / óra
Nagy méretű SEO ügynökség ára 25.000 Ft-tól / óra

Szabadúszó SEO szakértő

Magyarországon a szabadúszó SEO szakemberek alkalmazása a legelterjedtebb megbízási forma a cégek részéről. Nyilvánvalóan az ár a meghatározó ebben a szegmensben és a dinamikusság. Egy szabadúszó szakértővel, optimális esetben sokkal könnyebb dolgozni, mint egy nagyobb céggel, hiszen jóval egyszerűbben és könnyebben működhet a kommunikáció a partnerek között. Az árak tekintetében rendkívül vegyes az összkép, de általánosságban elmondható, hogy a legolcsóbb SEO szolgáltatások árait ebben a szegmensben fogod megtalálni és a legnagyobb kóklereket is.

Kis-közepes méretű SEO ügynökség

A kis-közepes méretű ügynökségek esetében már az online marketingre esik a fókusz, tehát a PPC és egyéb online szolgáltatások is felkerülnek a SEO szolgáltatások mellé. Ebben a szegmensben rendkívül vegyes árazással találkozhatsz és egyáltalán nem biztos, hogy jobb minőségű SEO szolgáltatást fogsz kapni, mint egy szabadúszó szakértő esetében. Viszont, amennyiben fontos számodra, hogy minden egy kézben legyen, akkor érdemes ebben a szegmensben kutakodnod.

Nagy méretű SEO ügynökség

A nagy méretű ügynökségek legnagyobb előnye, hogy optimális esetben, nagyon komoly know-how sűrűsödik össze a központjukban. A fentiek fényében biztosra veheted, hogy nem fogsz tudni olyan SEO problémát felmutatni, amit ne tudna megoldani egy nagy SEO ügynökség a számodra. Általában ebben a szegmensben is a teljeskörű online marketingen van a hangsúly, tehát minden keresőmarketinggel kapcsolatos szolgáltatást megkaphatsz egy helyen. A nagy ügynökségek hátránya a dinamizmus vesztés, és a kiemelkedően magas árazás, hiszen a legtöbb esetben a projekt managereket, az iroda bérletet és presztízst is meg kell fizetned, a szakemberek óradíján felül.

Keresőoptimalizálás árak

SEO szolgáltatás árak 2021-ben Magyarországon

Alapvetően az árakat, leginkább a szolgáltatás típusa határozza meg. Az öt leggyakoribb SEO szolgáltatás jelenleg a piacon:

  • SEO tanácsadás (egyszeri, vagy időszakos árazás)
  • SEO audit (egyszeri árazás)
  • Havidíjas SEO (havi fix, vagy óradíj alapú árazás)
  • Sikerdíjas SEO (sikerdíj alapú árazás)
  • Projekt alapú SEO (fix díjas, vagy óradíj alapú árazás)

Konzultáció, SEO tanácsadás árak

A SEO tanácsadás, konzultáció során a szakértő megpróbál válaszolni a problémáidra, kérdéseidre és az esetek nagy százalékában ránéz a webhelyedre is. Fontos megjegyeznem, hogy a legtöbb esetben ennyi idő alatt egyetlen szakértő sem fogja tudni pontosan megmondani, hogy milyen problémákkal küzd a weboldalad vagy webshopod. Erre találták ki a weboldal auditot, más néven a weboldal elemzést. A SEO tanácsadás leginkább az első orvosi vizithez hasonlítható, ahol elmondod a webhelyed problémáit a szakértőnek, aki ezután javaslatokat tesz, hogy merre érdemes tovább haladnod a problémák orvoslásához. Ezt a szolgáltatást akkor is érdemes lehet igénybe venned, ha már rendelkezel valamennyi tudással a témában, de elakadtál és szakértői ötletekre van szükséged. Viszont, azt ne várd el, hogy egy óra alatt bárki rendbe fogja rakni a weblapod vagy webshopod, ugyanis a megfelelő diagnózishoz szinte minden esetben további elemzések szükségesek.

SEO tanácsadás árak, költségek

Egy általános SEO konzultáció, tanácsadás ideje általában fél óra és egy óra között mozog. A konzultáció árai nagyon eltérőek lehetnek, sőt találkozhatsz olyan “szakemberrel” is, aki teljesen ingyen ad tanácsot, de általánosságban itt is elmondható, hogy a profi szakemberek borsos árat kérnek az általános egy órás konzultációért. A magyar árakat figyelembe véve, nagyjából 15.000 Ft és 50.000 Ft közötti óradíjakkal kalkulálhatsz.

Keresőoptimalizálás árak

SEO audit árak

A weboldal és webshop elemzés árai elég változatosak és becsapósak lehetnek. Nyilván szeretné mindenki minél olcsóbban megúszni a dolgot. A helyzet az, hogy az 50.000 forintos árkategóriában az esetek nagy százalékában egy szoftveres gyorstesztet fogsz kapni, bármiféle komolyabb kutatás nélkül. Természetesen már ez a rapid elemzés is segíthet a problémáidon, de komoly változásokat ne várj el tőle. Sajnos a gyorstesztek egyáltalán nem pontosak, sőt igen gyakran hibás információkat is tartalmazhatnak.

Tovább megyek. Rengeteg cég használja az olcsó rapid elemzéseket a tudatlan ügyfelek átverésére. Ez különösen akkor kellemetlen történet, amikor egy technikailag szinte hibátlan weboldalra érkezik a “SEO szakértői” rapid elemzés, hogy tele van nem létező hibákkal. Ilyenkor a kliens teljesen összezavarodik. A pontos és mindenre kiterjedő audit időigényes feladat, mivel az adott webhelyet többféleképpen, többfajta módszerrel kell megvizsgálni. Borítékolhatod, hogy a profi és részletes elemzést 150.000 Ft alatt ritkán fogod megkapni.

SEO audit árak 2021-ben Magyarországon
Rapid SEO audit árak Ingyenes - 50.000 Ft
Kombinált (Analitika + Szakértői) SEO audit 100.000 Ft-tól

SEO Audit árak, költségek

Egy weboldal vagy webshop audit induló költségei a magyarországi árakat figyelembe véve: 50.000 Ft és 250.000 Ft között mozognak. Az 50.000 Ft vagy olcsóbb kategóriában borítékolhatod, hogy szoftveres gyorstesztet fogsz kapni, olykor még a drágább auditoknál is előfordulhat a gyorsteszt. Légy résen és végeztess szakemberrel SEO Auditot.

Keresőoptimalizálás árak

Havidíjas SEO árak

Egy weboldal vagy webshop optimalizálását folyamatosan csinálni kell, amit ha jól végeznek rendkívül időigényes feladat. A kkv-k számára elérhető havídíjas csomagok 50.000 Ft-ról indulnak. Ha végzünk egy egyszerű számítást a legalacsonyabb SEO szakértői óradíjat figyelembe véve (10.000 Ft), akkor gyorsan ki jön a matek, hogy ezért az összegért havi szinten a legjobb esetben is maximum 5 óra lesz foglalkozva a weblapoddal vagy webshopoddal. Nem megyek bele, hogy ebben a kategóriában mire számíthatsz, de ha a büdzséd nem bír el magasabb havi összeget, érdemesebb lehet, ha magad kezdesz el foglalkozni az optimalizálással.

Optimális esetben egy havidíjas csomag 150.000 forint körül indul, ebben az estben borítékolhatod, hogy nagyjából 10 órát fog a szakértő a webhelyeddel foglalkozni.

Havidíjas SEO árak 2021-ben Magyarországon
SEO szabadúszó árak 50.000 Ft - 100.000 Ft-tól
Kis méretű SEO ügynökség árak 75.000 Ft - 100.000 Ft-tól
Közepes méretű SEO ügynökség árak 150.000 Ft - 250.000 Ft-tól
Nagy méretű SEO ügynökség ára 250.000 Ft-tól

Havidíjas SEO árak, költségek

A havidíjas szolgáltatások kezdő árai Magyarországon havi 50.000 Ft és 250.000 Ft mozognak, általában óradíj alapon. Ennél a tipusú szolgáltatásnál a havi költségek és az óradíjak hosszú távú szerződés esetén jelentősen csökkenhetnek.

Sikerdíjas SEO árak

A sikerdíjas szolgáltatás a bizalmatlanságon alapul és a véleményem szerint egy elhibázott konstrukció, ugyanis sem a kivitelező sem a megbízó nem bízik a másikban félben. A hatékony optimalizálás viszont egy hosszú távú folyamat, amiben nagyfokú bizalom szükséges a partnerek között. Ha ez nincs meg nincs mire építkezni. Ebben az esetben a kiválasztott SEO szakértő, vagy ügynökség csak akkor kér tőled pénzt, ha a közösen megbeszélt kulcsszavakra megfelelő pozíciókba hozta fel a weblapod vagy webshopod. A kifizetés általában egyszeri költséggel jár (amint meg van az eredmény = siker), vagy ritkább esetben folyamatosan, amíg tartja magát a kulcsszó.

Nézzük a tényeket. A szakértőnek az a célja, hogy minél kisebb munkával minél gyorsabban elérje a kiválasztott kulcsszavakra a megfelelő helyezést a Google találati listáiban. Ezért mindent meg is fog tenni. Nem megyek bele a történetbe, de a helyzet az, hogy rövidtávon, gyors sikereket teljesen tiszta módszerekkel nagyon ritkán lehet elérni. Az hogy hosszútávon mi lesz a weboldaladdal a szakértőt már nem fogja érdekelni, a siker után rendezitek a számlát, aztán legfeljebb majd keresel mást, miután dőlnek befelé a statisztikák.

Sikerdíjas SEO árak, költségek

A sikerdíjas SEO szolgáltatások induló árai Magyarországon 0 Ft, fizetned szerződéstől függően, az elért pozíciók után kell egy előre lefixált összeget, vagy organikus forgalom alapján havi elszámolásban.

Keresőoptimalizálás árak

Projekt alapú SEO árak

A helyzet az, hogy projekt alapon nem lehet hatékonyan keresőoptimalizálni. Ez a típusú szolgáltatás arra lehet jó, hogy a webhelyed jelenlegi állapotát egyszeri alkalommal feljavítsák. A projekt alapú optimalizálás során a SEO szakértő a szerződésben foglaltak alapján átnézi a webhelyed hibás pontjait, javaslatokat tesz a hibás pontok javítására, amit tud manuálisan kijavít, aztán várjátok az eredményeket. Ennek a konstrukciónak a legnagyobb hibája, hogy nem lehet megbecsülni, mikor és milyen mértékű javulás várható és ha nem jönnek az eredmények mindenki frusztrált lesz. Kezdetét veszi a kapkodás és az egymásra mutogatás. A fentiek miatt nagyon fontos a megbízó és megbízott közötti bizalom, de legfőképpen a megbízó megfelelő tájékoztatása a várható eredményekről.

A projekt alapú SEO árak, költségek

A projekt alapú optimalizálás minden esetben teljesen egyedi árkonstrukciót jelent, hiszen nincs két egyforma méretű projekt. Általánosságban elmondható, hogy fizetned a feladatok előtt (előleg) valamint a projekt teljesítése és validálása után kell.

Linképítés árak

A linképítés, bár egyesek próbálják csökkenteni a jelentőségét, a mai napig kiemelt jelentőséggel bír. Sajnos, mint a SEO legtöbb pontján itt is sok az ügyeskedés. Sőt itt a legtöbb! Minőségi linket jelenleg a legügyesebben vendég blogolással vagy PR cikkekkel lehet szerezni, viszont mindkettő költségekkel jár és csak egy cikkről beszélünk. A korábban használt linkfarmok, blogfarmok, fórum linkek, komment linkek jelentősége folyamatosan csökken, ennek ellenére a trash linképítés bizonyos ágazatai még a mai napig élnek és virulnak. Ezekre hosszútávon nem szabad és nem is lehet alapozni. A Google a webhelyekre mutató linkeket, vagy más néven hivatkozásokat használja, a tartalmak minőségének ellenőrzésére. Értelemszerűen azokat a webhelyeket, amelyekre sok erős értékű link mutat, a Google nagyobb eséllyel pozícionálja jobb helyeken a találati listáiban. A helyzet az, hogy a Google nem támogatja a linképítést, ennek ellenére szinte az összes SEO ügynökség foglalkozik ezzel a történettel. Több fajta linképítési technika is létezik, ebből bemutatok párat:

Linképítés árak 2021-ben Magyarországon
Alacsony értékű linkek
5.000 Ft-tól
Közepes értékű linkek 50.000 Ft-tól
Prémium értékű linkek 400.000 Ft-tól

Természetes linképítés

A természetes linképítés a legtisztább módja a linkszerzésnek és ráadásul teljesen ingyenes. Írsz egy releváns jó tartalmat egy meghatározott témakörben, ezt a látogatóid közül néhányan értékesnek találják, ezért linkelik a saját weboldalukon hivatkozásként.

Kézi linképítés

A “kézi” linképítés gyakorlatilag akkor történik, amikor szólsz egy linképítéssel foglalkozó szakembernek, vagy ügynökségnek, hogy építsen neked linkeket. Itt az esetek kimagaslóan nagy százalékában linkkatalógusokba, blog kommentekbe, fórumokba, blog farmok oldalaira fogod kapni a linkjeidet.

A linképítés nem egy egyszerű feladat, a minőségi linkek megszerzése renget időt felemészthet, ráadásul a minőségi prémium linkek árai az egekben vannak. Az olcsó linkek legnagyobb problémája, hogy katalógusokra, blog és fórum kommentekre épített linkjeid előbb vagy utóbb el fognak veszni, ezért folyamatosan pótolni kell őket. A blog framokról érkező linkek előbb vagy utóbb negatívan fogják érinteni a weblapod, vagy webshopod értékeit, ugyanis a Google tiltja a link farmolást. Természetesen a kézi linképítésnek nem csak negatív formái vannak, például a Wikipédia linképítéssel a legerősebb linkeket szerezhetik meg neked, de ezzel nagyon kevesen foglalkoznak, vagy nagyon drágán, mert rendkívül időigényes procedúra.

Bár a Google évről évre próbálja csökkenteni (kommunikációs szinten) a weboldalakra mutató linkek jelentőségét, a helyzet az, hogy a minőségi linkek továbbra is nagyon fontosak a SEO szempontjából. A mesterséges linképítés szembe megy a Google keresőoptimalizálási irányelveivel, ettől függetlenül szinte az összes SEO-val foglalkozó cég, vagy szakember foglalkozik vele. Az indok pofon egyszerű, linkek nélkül nincs kiemelkedő pozíció a Google találati listáiban. Sajnos a legtöbb csalás, “ügyeskedés” a linképítés piacán figyelhető meg. Ha nem körültekintően választod meg a partnered, akkor szélsőséges esetben a weboldalad vagy webshopod teljes kizárását is megkockáztathatod a Google találati listáiból. Linket építenek óradíj alapon is szakértők, de az alábbi táblázatban a hagyományos árazást fogom figyelembe venni.

Liképítés árak és költségek

Linkeket többféleképpen is lehet szerezni. Az értékesebb és hatékonyabb linkek belépő árai 50-100.000 Ft-os árkategóriában indulnak, a kimagaslóan értékes oldalakról érkező linkekért több százezer forintot is fizetned kell. A magas áraknak köszönhetően virágzik az alsó kategóriás linkek piaca, itt már akár 5000 Ft / link áron is szerezhetsz linkeket. Trükkös oldalak, link farmok, blog farmok, mesterséges bot network-ök segítségével bármilyen weboldalt az első oldalra lehet varázsolni, egészen addig amíg a Google észre nem veszi a turpisságot.

Keresőoptimalizálás árak

Tartalomépítés, tartalom optimalizálás árak

A keresőbarát tartalomírás az On-Site SEO része és a tapasztalataim alapján a tartalom optimalizálással lehet a leggyorsabban eredményeket elérni. Ahogy az öreg Bill Gates is mondta “Content is king”. A jól megírt és optimalizált tartalom mindennek az alapja. Ez az a pont, ahol a legnagyobbat hasíthatod, szakértő igénybevétele nélkül is. Ha minőségi tartalmat gyártasz, akkor gyakorlatilag optimalizáció nélkül is növekedni fog az organikus találataid száma. Semmi mást nem kell tenned, mint egy jó blogot vezetned. Nem mindegy azonban, hogy mit és hogyan írsz. Rengeteg céggel álltam már kapcsolatban, akik a blogolástól várták az organikus találatok berobbanását, de valahogy mégsem érkezett el a várva várt pillanat. A probléma ott volt, hogy bár rengeteg bejegyzést gyártottak, ezek a tartalmak nem voltak megfelelően optimalizálva, a megfelelő kulcsszavakra. Így gyakorlatilag fölöslegesen puffogtattak a levegőbe.

Szövegíró árak
Belépőszintű szövegíró árak 5.000 - 10.000 Ft-tól / óra
Professzionális szövegíró árak 10.000 - 15.000 Ft-tól / óra
Szövegíró + SEO szakértő (kombinált) óradíjak 20.000 Ft-tól / óra

Hatékony, minőségi és jól megtervezett tartalom nélkül nem létezik eredményes keresőoptimalizálás. A hatékony tartalomírásnak viszont ára van. A jó és hatékony tartalmat meg kell tervezni, ki kell kutatni a megfelelő kulcsszavait, szépen érthetően meg kell fogalmazni és a legfontosabb, folyamatosan optimalizálni kell, amíg el nem éri a megfelelő pozícióját a Google-ben. Ez rengeteg idő és energia, főleg mióta a Google algoritmusai egyre hatékonyabban képesek megállapítani a tartalmak minőségét. Magyarországon a szövegírók, karakter és óradíj alapon is gyártanak tartalmakat.

Tartalomépítés, tartalom optimalizálás árak, költségek

Egyszerű szövegírót már találhatsz 5000 - 10.000 Ft / óradíjon, aki képes viszonylag elfogadható mennyiségű és minőségű szöveget gyártani a számodra, viszont az igazán hatékony tartalmakhoz profi szövegírót és SEO szakértőt kell fogadnod, amitől látványosan megugorhat egy cikk, vagy blog bejegyzés költsége, főleg ha komoly kulcsszavakért indultok versenybe.

Technikai SEO árak

A technikai keresőoptimalizálás (technikai SEO) kiemelten fontos minden weboldal vagy webshop szempontjából. A mai napig előfordulnak alapvető technikai hibák még a legnagyobb cégek weboldalain is, amik komoly organikus találat csökkenéshez vezethetnek. Találkoztam már olyan vállalkozással is, ahol egyetlen elfelejtett kódsor miatt évek óta nem jelentek meg a weboldalak a Google találati listákban. A technikai keresőoptimalizálást érdemes komolyan venni, hiszen a kötelező alapbeállításokat, csak egyszer kell elvégezni, de ezek komoly kihatással lehetnek egy weboldal elkövetkező éveire a Google találati listáiban.

Technikai SEO árak 2021-ben Magyarországon
SEO szakértő óradíjak
5.000 - 50.000 Ft / óra
Szabadúszó webfejlesztő óradíjak 7.000 - 15.000 Ft / óra
Közepes méretű webfejlesztő ügynökség óradíjak 15.000 - 35.000 Ft / óra
Nagy méretű webfejlesztő ügynökség óradíjak 25.000 - 50.000 Ft / óra

A technikai SEO lényege, hogy úgy optimalizáljunk egy weboldalt, vagy webshopot, hogy azt a Google keresőmotorja minél hatékonyabban tudja értelmezni. Kiemelten fontos, hogy az algoritmusok akadálytalanul tudják indexálni az oldalakat, beolvasni a rajtuk megtalálható tartalmakat. Összességében tehát, a technikai SEO segítségével lehet minél jobban keresőbaráttá alakítani a webhelyedet. Azt, hogy mennyire változik a SEO, kifejezetten a technikai oldal mutatja meg a legjobban, hiszen ma már nem csak arra kell ügyelni, hogy mobile-first alapú legyen egy weboldal, vagy webshop, a sebesség és a megfelelő felhasználói élmény is egyre nagyobb rangsorolási tényezőként van számontartva a Google szemében.

Az open-source, illetve a bérelhetős tartalomkezelő rendszerek, webshop platformok elterjedése rendkívüli sebességgel meggyorsította a weboldalak, webshopok létrehozását. Van viszont pár probléma ezekkel a rendszerekkel, általában lassúak és a kódjaik tele vannak szeméttel. A másik oldalon az egyedi fejlesztésű weboldalak és webshopok állnak, amiknek optimális esetben tisztább és gyorsabb kóddal kellene rendelkezniük, de sajnos a tapasztalatok nem ezt mutatják. Összességében elmondható, hogy nagyon kevés olyan webshop vagy weboldal van az interneten, amin ne lehetne valamit optimalizálni technikailag. Itt jön képbe a technikai elemzés, ami segít rámutatni azokra hibás pontokra, amik gátolhatják az oldalak megfelelő Google rangsorolását.

Technikai SEO feladatok

Az igazán hatékony technikai weboldal optimalizáláshoz magas szintű HTML, CSS és JavaScript tudás szükséges, hiszen a mókolás főleg a HTML fájlokban történik. A technikai optimalizálás legnagyobb korlátja, hogy a felfedezett hibákat nem minden esetben lehet javítani, vagy nincs hozzá fejlesztő, vagy maga az adott rendszer nem engedi a variálást. A bérelhetős rendszerek vannak itt a legnagyobb hátrányban, hiszen az egyedi és az open-source rendszerek jóval nagyobb teret adnak a technikai módosításoknak.

Strukturált adatok optimalizálása

Régóta folyik vita arról, hogy a strukturált adatok rangsorolási faktornak minősülnek-e a Google esetében. Kizárólag a strukturált adatok használata nem garantálja a jobb Google helyezést, azonban a használatuk több olyan mellékhatással jár, amelyek segíthetnek a jobb pozíciók elérésében. A strukturált adatok segítségével a weboldalad tartalmait különböző entitásokkal tudod kiegészíteni, annak érdekében, hogy a Google jobban megértse, hogy milyen információk találhatóak a weboldalaidon, valamint, hogy ezek az oldalak hogyan kapcsolódnak egymáshoz. A strukturált adatokat tartalmazó weboldalakat a Google a megszokottól eltérő módon jelenítheti meg a találati listákon és segítheti, hogy a felhasználók már a találati oldalakon is több információhoz jussanak. A strukturált adatok optimalizálása technikai jellegű feladat, tehát optimális esetben, a technikai SEO része.

core-web-vitals..jpg

Core Web Vitals optimalizálás

A felhasználói élménynek (UX) egyre nagyobb szerepe van a keresőoptimalizálásban, ugyanis Google és a felhasználók előnyben részesítik azokat a weboldalakat, amelyek jól használhatóak, könnyen kezelhetőek és magas felhasználói élménnyel rendelkeznek. A Google több felhasználói élménnyel kapcsolatos rangsorolási tényezőt is bevezetett az elmúlt években, mint például a weboldal sebesség és a mobile-first indexelés, de az igazi nagy durranás 2020 végén érkezett Page Experience Update néven. A Core Web Vitals 2021 júniusától hivatalosan is egy új Google rangsorolási faktor.

Core Web Vitals mutatók

A Core Web Vitals a Page Experience Update-el érkező indikátorokat foglalja magában, amivel a Google egy adott webhely felhasználói élményét próbálja értelmezni és mérni.

  • Betöltődés - Largest Contentful Paint (LCP)
  • Interaktivitás - First Input Delay (FID)
  • Vizuális stabilitás - Cumulative Layout Shift (CLS)

Egyéb mutatók

  • Mobilbarát felépítés
  • Biztonságos böngészés
  • HTTPS
  • Közbeiktatott felugró ablakok hiánya

Érthetően lefordítva, a Google szemében akkor jó egy weboldal felhasználói élménye, ha az gyors, vizuálisan stabil, mobilbarát, biztonságos és nincs tele dobálva pop-up-okkal. Ezek betartása egyszerűnek tűnhet egy laikus szemében, azonban a valóság az, hogy a technikai oldalról kőkemény elvárásoknak kell megfelelnie egy webhelynek, hogy megkapja a rangsorolási előnyöket. A webhelyed Core Web vitals értékeit a Google Search Console-ban tudod ellenőrizni.

Miért fontos a Core Web Vitals?

A rangsorolás miatt, ugyanis 2021 júniusától a kiemelkedően jó felhasználói élményt rangsorolási tényezőként veszi számon a Google. Tisztázzuk a dolgokat, ha azt gondolnád ez lesz a megoldás az első helyre kerülésben, el kell, hogy keserítselek, ugyanis a Google további 200 rangsorolási tényezőt is figyelembe vesz a Core Web Vitals értékei mellett.

Keresőoptimalizálás (SEO)

Weboldal sebesség optimalizálás

Rengeteg a vita a weboldal sebesség optimalizálás körül. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a bérelhető weboldalaknak, a mindenféle sablon alapú CMS rendszereknek és az egyre több külsős scriptnek köszönhetően, egyre nagyobb kihívás a gyors weboldal sebesség elérése. A gyors weboldal sebesség viszont mind a felhasználói élmény (UX), mind a SEO szempontjából egy fontos előrelépési faktornak számít.

A probléma ott kezdődik, hogy nagyon gyors weboldalakat, szinte csak az alapoktól tervezett egyedi rendszerekkel lehet elérni, vagy lecsupaszított sablonokkal. Az egyedi készítésű rendszerek árai viszont jóval magasabbak a sablon alapú társaiknál és ezt a költséget nem mindenki engedheti meg magának. Egy gyors weboldal mindenképpen ad egy kis pluszt a rangsorolásnál, ezért a lehetőségeidhez mérten érdemes gyorsítanod a weboldalad sebességén, egy SEO szakember és egy sebesség audit segítségével. (Google PageInsights vagy GTmetrix).

A 2021-es évben a weboldal sebesség optimalizálás továbbra is lényeges szempont marad, a legnagyobb veszélyben a rendkívül alacsony sebességgel üzemelő weboldalak vannak (tipikusan Divi kattingatós Wordpress site-ok), illetve a 0-10 sebesség között mozgó weblapok.

Technikai SEO árak, költségek

A technikai SEO folyamata két részből áll. Elemzésből és webfejlesztésből (a hibák javítása). Az elemzés minden esetben a SEO szakértő feladata, és a legtöbb esetben ez az audit szolgáltatás óradíj alapú (5000 - 25.000 Ft / óra) elszámolásban működik. A feltárt hibák javítása viszont fejlesztői feladat, amit a legtöbb esetben az adott webhely fejlesztői végeznek el. A KKV szektorban előfordul, hogy a SEO szakértő végzi el a webfejlesztési feladatokat is, de ez egyre kevésbé gyakori és hatékony elvárás.

Mennyibe kerül a SEO 2021-ben Magyarországon?

Általánosságban elmondható, hogy ebben a szektorban a költségek alakulását nem lehet precízen és pontosan definiálni, hiszen ahány cég van a piacon annyiféle árral fogsz találkozni, nincs ipari standard. Rendkívül sokat árt a szakmának, hogy boldog, boldogtalan SEO szakértőnek kiáltja ki magát és az árak leverésével, felelőtlen ígérgetéssel próbál ügyfeleket szerezni magának. Minden weboldal és minden webshop egyedi, tehát nincs értelme fix csomag árakkal kalkulálnod. Ebben a szakmában az óradíj alapú elszámolás lehet az egyik leghatékonyabb választás.

Nézzük szigorúan a száraz tényeket:

  • Kevés a profi szakember a piacon, aki tényleg profi, annak egyre több munkája van és egyre kevesebb ideje
  • A SEO-t nem lehet iskolában megtanulni, nem osztanak belőle diplomát, fizetős tanfolyamokon kell komoly összegeket leszurkolni a tudásért
  • A leghatékonyabb SEO szoftverek havi díjazásúak és drágák, tehát folyamatosan fizetni kell a használatukért
  • A SEO szolgáltatásokra az igény évről évre egyre nagyobb, hiszen aki nem látszik a Google találati listáiban, olyan mintha nem is létezne, aki pedig elől van szeretné megtartani a pozíciót, ami állandó felügyeletet és optimalizálást igényel

Ha összesíted és átgondolod a fenti tényeket, akkor magadtól is rá fogsz jönni, hogy a keresőoptimalizálás árai évről évre emelkedni fognak.

Gyakori kérdések


Mi az a SEO?

A SEO a Search Engine Optimization rövidítése, ami magyarul azt jelenti: keresőoptimalizálás. A célja, hogy a megfelelően keresőoptimalizált weboldalak minél jobb helyezést érjenek el a Google keresőjében.

Mennyibe kerül a SEO?

A SEO árakat minden esetben a választott SEO szolgáltatás típusa határolja be. A legismertebb konstrukciók: Egyszeri, havidíjas, sikerdíjas, projektalapú, óradíjas

Kinek éri meg SEO-ba invesztálnia?

Gyakorlatilag mindenkinek aki weblapot, vagy webshopot üzemeltet. A megfelelően keresőoptimalizált oldalak folyamatosan hozzák az organikus látogatókat, míg egy fizetett hirdetés csak az adott kampány idejéig.


Bakos Szabolcs, UI/UX Designer

A bejegyzés szerzője

Bakos Szabolcsnak hívnak. Több mint 17 év tapasztalattal a hátam mögött, cégek és vállalatok számára tervezek weblapokat, webáruházakat és webes alkalmazásokat. Imádom a versengést, ezért a legújabb hobbim a Google keresőoptimalizálás.



További bejegyzések


Dolgozzunk együtt!

Amennyiben kérdésed van, legyen az egyszerű információkérés, együttműködés, vagy üzleti megkeresés, örömmel állok a rendelkezésedre.

Elolvastam és megértettem az Adatvédelmi és szerzői jogi nyilatkozatot
Kapcsolat Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Facebook) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Twitter) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Linkedin)