Tartalomjegyzék
Amennyiben hatékonyan szeretnéd reklámozni a márkádat a közösségi médiában, elkerülhetetlen a hashtag-ek használata. A helyesen megválasztott hashtag ugyanis segíthet abban, hogy a közösségi médiában könnyebben megtalálják a tartalmaidat.
A hashtag legelőször a Twitter közösségi platformon jelent meg 2010 környékén. A hashtag használata a Twitter-en rövid időn belül annyira népszerű lett, hogy az összes népszerű közösségi média platform (pl: Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest) átvette a használatát. Gyakorlatilag nyugodtan kijelenthetjük, a közösségi média ma már elképzelhetetlen lenne hashtag-ek nélkül.
Mi a hashtag jelentése?
A hashtag egy vagy több szóból álló kifejezés, amely elé egy kettős keresztet (hashmark-ot) teszünk. A hashtag-et a közösségi médiában megjelenő bejegyzésekben használják, hogy az adott bejegyzés témaköreit jelöljék meg vele. Leegyszerűsítve tehát, a jól megválasztott hashtag-ek segítségével növelheted az esélyét annak, hogy a felhasználók, megtalálják a tartalmaidat, amikor témakör egy alapján keresnek a közösségi médiában. Ezzel a stratégiával gyakorlatilag teljesen ingyen olyan felhasználókhoz is eljuttathatod a tartalmaidat, akik nem ismernek és nem a követőid. A hashtag ezen kívül segít felhívni a figyelmet a bejegyzéseidre és ösztönözheti a felhasználói interakciót.
Ha egy kifejezést hashtag-ként használsz, mindig szóköz nélkül add meg például: #envagyokalegszebb egy jó példa. A hashtag számokat tartalmazhat, de szimbólumokat, írásjeleket, ékezetes betűket nem. A hashtag-et elhelyezheted a közösségi média bejegyzéseid elején, közepén, vagy végén, nincs megkötés ilyen tekintetben.

Hogyan kell helyesen használni a hashtag-et?
Bár elsőre egyszerűnek tűnik a hashtag-ek használata, van azért néhány alapszabály, amit jó, ha ismersz. Adok pár tippet:
- Ne vidd túlzásba a használatukat! Ha tele vágod hashtag-el a bejegyzéseidet nem leszel előrébb. A legtöbb esetben néhány hashtag használata sokkal hatásosabb a spammelésük helyett
- Törekedj a rövid és emlékezetes hashtag használatra. Ha olyan címkét választasz, amit senki sem keres, gyakorlatilag semmi értelme nemvolt beleraknod a bejegyzésedbe
- Légy leleményes. A specifikus témakörű hashtag használat jobb eredményekhez vezet, mint az általános, populáris témakörű hashtag-ek használata. Amennyiben a populáris népszerű hashtagekre lősz kizárólag, sokkal több azonos témakörű bejegyzéssel kell majd versenyezned, gyakorlatilag a bejegyzésed elveszik a többi között
- Nem kell minden közösségi média bejegyzésedhez hashtag-et használnod. Akkor használd csak őket, ha értéket adnak a mondanivalódhoz
- A hashtag-ek nem csak az új felhasználók bevonzására alkalmasak. A segítségükkel te is kereshetsz számodra releváns tartalmakat
Hogyan találd meg hatékonyan a számodra fontos hashtag-eket?
A számodra leghatékonyabb hashtagek megtalálása pofon egyszerű feladat. Vizsgáld meg a témakörödben népszerű influencerek bejegyzéseit. A profi influencerek kitapasztalt és bejáratott hashtag-ekkel dolgoznak. Nyugodtan inspirálódhatsz a bejegyzéseikből. Ha nem találsz influencert a közösségi platformodon, néz szét a közösségi média egyéb platformjain. Biztosan meg fogod találni, amit keresel.
Ha nem akarsz influencerekkel foglakozni, javaslom a https://hashtagify.me használatát. A segítségével, gyorsan és hatékony fel tudod mérni a kiválasztott hashtag-jeid erejét és hatékonyságát.
A hashtag használata a közösségi médiában
Fussunk át gyorsan hogy érdemes használnod a hashtageket a népszerűbb közösségi média oldalakon.
Az Instagram-on akár 30 hashtag-et is használhatsz egyszerre, ami nem azt jelenti, hogy ezt a számot ki is kell maxolnod, de ha akarod megteheted. Általában 10 hashtag-el már nagyon jó eredményeket érhetsz el, ha jól választod meg őket. A felmérések alapján az instán kifejezetten ajánlott a sok hashtag használata.
A hashtag-ek a Twitteren nem csak a bejegyzéseidet teszik hozzáférhetővé a felhasználók számára, de a beszélgetéseidbe is bekapcsolódhatnak a segítségükkel. A releváns hashtag-ek használata a Twitteren növelheti a felhasználók elérését, de csak amennyiben nem esel túlzásba a használatukkal. Átalában egy Twitter bejegyzésben 1-2 hashtag-nél nem érdemes többet használnod.
A LinkedIn-en nincs annyira elterjedve a hashtag használat, mint például az Instagram-on. Ennek ellenére a hashtag-ek itt is ugyanúgy működnek, mint minden más közösségi platformon. Ha hosszabb tartalmat készítesz a LinkedIn-en, nyugodtan helyezz el pár hashtag-et a tartalomban, általában 1-3 címke elég lesz. A használatuk a LinkedIn-en kifejezetten ajánlott, ha növelni akarod a márkád ismeretségét.
Ha szeretnéd, hogy többen olvassák Facebook postjaidat, a hashtag-ek használata itt is jól jöhet a számodra. A Facebook-on fontos, hogy ne használj egyszerre sok hashtag-et, maximum egyet vagy kettőt, ugyanis a túlzásba vitt használatuk bosszanthatja a bejegyzéseid olvasóit. Fontos, hogy a hashtag-et tartalmazó Facebook bejegyzéseidet, mindig nyilvános beállításokkal oszd meg, különben nem fognak senkit elérni.
Hogyan válassz helyesen hashtag stratégiát?
A sikeres hashtag stratégia több elemből tevődik össze. Az első és legfontosabb, hogy minél specifikusabb hashtag-eket válassz, ugyanis ezekkel nagyobb valószínűséggel fogod megtalálni a márkád célközönségét. A felhasznált hashtagjeid mindig legyenek érthetőek, használhatsz nagybetűket a könnyebb megértésükhöz. Ha teljesen tanácstalan vagy, nézd meg a versenytársaid oldalait, valószinűleg ők már használnak hashatageket.
A hashtag egy kíváló eszköz, hogy hatékonyan kommunikálj a követőiddel, valamint hogy új követőket vonz be a platformjaidra. Sikeres hashtag stratégiát csak akkor fogsz tudni kiépíteni, ha megismered a közönséged, valamint megismered a különböző közösségi média platformok jellegzetességeit. Ez sajnos időbe és energiába kerül, ugyanis, ha nem elemzed rendszeresen a bejegyzéseid hatékonyságát, nem kisérletezel folyamatosan, akkor sajnos nem fogsz tudni érdemben előre jutni.