Tartalomjegyzék
Mi az a SEO szövegírás?
A SEO szövegírás röviden és tömören a keresőoptimalizált szövegírást jelenti. Ennél a tartalomgyártási folyamatnál a cikk, vagy bejegyzés írója, specifikusan a keresőmotorokra optimalizáltan írja meg a szöveget. A SEO szövegírásnak köszönhetően 2024-ben az online tartalomgyártás ismét a reneszánszát éli. Jelenleg, ugyanis ezzel az online marketing eszközzel szerezheted meg a leghatékonyabban és a legtisztább módon az organikus látogatókat, a Google keresőjéből.
A hagyományos marketing szövegírás során a szövegíró célja, a vásárlói célcsoport minél hatékonyabb megszólítása, a legtöbb esetben korlátok nélkül. A SEO alapú szövegírás során viszont minden esetben a kulcsszavakra épül fel a tartalom.
Nem mindegy ugyanis, hogy a kulcsszavak, hol, milyen formában és milyen mennyiségben szerepelnek egy adott szövegben. Magyarországon az online keresőmotorok piacát a Google keresője uralja egyedülálló módon, tehát itthon tipikusan nevezhetjük ezt a folyamatot Google barát tartalomgyártásnak is.
Miért fontos a SEO szövegírás?
Megfelelően optimalizált, releváns, tartalom nélkül nem létezik hatékony keresőoptimalizálás. Napjainkban a marketing alapú online szövegírás már teljesen kezd összeforrni a SEO alapú szövegírással, ennek ellenére a legtöbb weboldal és webshop alapvető SEO problémája, hogy a szöveges tartalmak nem megfelelően lettek optimalizálva és megtervezve, ezért gyengén szerepelnek a Google találati listáiban. A Google keresőjéből érkező organikus forgalom a legegyszerűbben és leghatékonyabban, az alaposan megtervezett és megírt, minőségi tartalommal növelhető. A Google imádja a minőségi tartalmat és a blogokat is, gyakran ezért kapcsolják össze szakemberek a SEO szövegírást, a minőségi blogolással.
Keresőoptimalizált weblap szövegírásra a legtöbb esetben új tartalmak megírásánál, vagy meglévő, de gyengén teljesítő tartalmak újraírásánál, optimalizálásánál van szükség. Amennyiben egy weboldal vagy webshop gyengén teljesít a keresőkben, előbb vagy utóbb hozzá kell nyúlni a szöveges tartalmaihoz.
Amennyiben hatékonyan szeretnéd növelni a weboldalad organikus forgalmát, az organikus látogatók növeléséhez elengedhetetlen a folyamatos SEO szövegírás.
Mik a SEO szövegírás előnyei?
A SEO szövegírás számos előnnyel jár:
- Jobb rangsorolás a keresőmotorokban: A megfelelő SEO szövegírásnak köszönhetően weboldalad magasabb helyezést érhet el a keresőmotorok találati listájában
- Látogatóforgalom növekedés: A jobb rangsorolás és a magasabb helyezés növelni fogja a látogatók számát a weboldaladon. Az organikus keresőforgalom hozzájárulhat a növekedéshez, a konverziókhoz és a bevételek növeléséhez
- Jobb felhasználói élmény: A jó minőségű és releváns tartalom javítja a felhasználói élményt. A látogatók elégedettebbek lesznek a weboldalad tartalmával, könnyebben megtalálják amit keresnek, és hajlandóak lesznek több időt eltölteni a weboldaladon
- Versenyelőny: A megfelelően optimalizált SEO szövegírás lehetővé teszi, hogy kiemelkedj a versenytársaid közül a keresési eredményekben. Ezzel több látogatót és potenciális ügyfelet szerezhetsz, akik a te weboldaladat fogják választani
- Fenntartható hatás: A SEO szövegírás hosszú távon is hatékony lehet a weboldalad számára. A folyamatosan frissített és optimalizált tartalmakkal fenntarthatod a látogatóforgalmat és az organikus növekedést, anélkül hogy folyamatosan fizetned kellene a hirdetésekért.
A fent említett előnyök világosan mutatják, hogy a SEO szövegírás alapvető fontosságú a weboldalak sikeréhez és hatékony online jelenlét kialakításához.
Mi a SEO szövegírás folyamata?
A SEO szövegírás folyamata több lépésből áll, amelyek mindegyike fontos a hatékony és eredményes tartalom létrehozásához. Az első lépés a kutatás, a kulcsszóelemzés, amely segít azonosítani a célcsoportot és a releváns kulcsszavakat. Ezután jön a tervezés és struktúra kialakítása, ahol meghatározzuk a tartalom felépítését és sorrendjét. A következő fázis a tartalomírás és optimalizálás, amikor a kulcsszavakat beépítjük a szövegbe, és gondoskodunk arról, hogy a tartalom megfeleljen a célok és elvárások szempontjából. Ez magában foglalja a címsorok, meta leírások és alt szövegek elkészítését, amelyek segítenek a keresőmotoroknak az oldal tartalmának megértésében és indexálásában. Miután elkészült a tartalom, fontos átnézni és finomítani azt. Ez magában foglalja a helyesírás, grammatika és összhang ellenőrzését, valamint az általános olvashatóság és érthetőség javítását.Végül, amikor a tartalom kész, közzé kell tenni és figyelni annak teljesítményét. Monitorozni kell a látogatottságot, a felhasználói viselkedést és a konverziós arányokat. Ha szükséges, további finomításokat és optimalizációkat lehet elvégezni a jobb eredmények érdekében.
Ezek az összetett lépések és folyamatok hozzájárulnak ahhoz, hogy a SEO szövegírás eredményes legyen és segítse a weboldalak jobb teljesítményét a keresőmotorokban.
Mennyibe kerül a SEO szövegírás?
A SEO szövegírás ára változó lehet, és számos tényezőtől függ. Ez magában foglalja a szövegíró tapasztalatát, a projekt méretét és összetettségét, valamint a kívánt minőséget és határidőt. Általában a SEO szövegírás díját szóban vagy oldalonként szokás számolni. Az árak jellemzően különböző tartományban mozognak, és az átlagos tarifák eltérőek lehetnek különböző piacokon és régiókban. A legjobb megoldás az, ha kapcsolatba lépsz szövegírókkal vagy ügynökségekkel, és konkrét árajánlatot kérsz az igényeid alapján.
SEO szövegírás árak 2024-ben Magyarországon | |
---|---|
300 szó terjedelmű SEO szövegírás |
5.000 - 20.000 Ft-tól |
400 szó terjedelmű SEO szövegírás |
10.000 - 30.000 Ft-tól |
800 szó terjedelmű SEO szövegírás |
15.000 - 40.000 Ft-tól |
1600 szó terjedelmű SEO szövegírás |
30.000 - 80.000 Ft-tól |
A hatékony, online marketing alapú SEO szövegírás nem olcsó mulatság, de többszörösen visszahozza az árát. A legtöbb ember úgy gondolkozik, hogy maga is meg tudja írni a marketing szövegeket, ha a saját céges weboldaláról, vagy webáruházáról van szó. Remélhetőleg Te nem így gondolkozol. Az esetek kis százalékában, természetesen működhet az a megoldás, hogy magad írod meg a szöveget a céges honlapodra, vagy jobb esetben megbízod a marketingesed a szövegek megírásával. A probléma ott kezdődik, hogy a házon belül készült tartalmak nem lesznek keresőoptimalizáltak, nem kulcsszókutatás alapján lesznek megírva, nem látja őket SEO szakértő, azaz az esetek igen nagy százalékában nem lesznek sehol a Google találati listáiban.
Profi SEO szövegírót keresel?
Kérj ajánlatotKarakteráras, leütés alapú szövegírás árak
A hagyományos karakter alapú árazás a marketing szövegírásra vezethető vissza, hiszen ez az árazási forma volt a legelterjedtebb a marketing szövegírók között, az elmúlt években. Mára ez a szöveg árazási forma egyre inkább kikopóban van, ugyanis a keresőoptimalizált cikk írásnál a legtöbb esetben szó alapú, vagy óradíjas elszámolás váltotta fel a karakter alapú árazást. Ennek ellenére, még mindig találni szövegírót, akik ragaszkodik a karakteráras elszámoláshoz. A karakter alapú szövegírás árak igen változóak lehetnek, ugyanis van aki karakterben (without space) számol, van aki leütésben (with space) számolja az árait. Nézzük az árakat:
Magyar nyelvű marketing szövegírás árak (karakter, leütés árak) | |
---|---|
Karakter ár (Belépőszint) |
1 - 5 Ft / karakter |
Karakter ár (Professzionális szint) | 5 - 15 Ft / karakter |
Karakter ár (Prémium szint) | 15 Ft-tól / karakter |
Szövegíró árak
A weblap szövegírás árait több tényező is befolyásolja, de a legfontosabb tényező szinte minden esetben a szövegíró díjazása. Magyarországon, mint a legtöbb szakmában, szinte bárkiből lehet szövegíró, ezért sajnos eléggé felhígult a piacon található tartalomgyártási szolgáltatások színvonala, minősége. A fenti okok miatt, sztenderdizált piaci árakkal ebben a szakmában sem lehet kalkulálni, de általánosságban elmondható, az igazán profi és tapasztalat szövegíró szakemberek a megfelelő képesítésekkel, jóval magasabb díjakkal dolgoznak, az önjelölt, vagy kezdő szövegírókkal szemben. A weboldal szövegírás a legtöbb esetben karakter vagy szó alapú elszámolásban történik, de egyre gyakoribb a szövegírók részéről, az óradíj alapú elszámolás a piacon. A keresőoptimalizált tartalomírás jóval összetettebb feladat, mint a hagyományos marketing szövegírás, ennek köszönhetően a folyamatok bizonyos százaléka (pl: tanácsadás, kulcsszókutatás, tartalom optimalizálás, kép keresés), a megszokott karakterárazással nem, vagy nehezen árazható be. Tovább drágíthatja a végleges árakat és költségeket egy SEO szakember bevonása a folyamatokba, ahol legtöbb esetben, csak az óradíjas elszámolás jöhet szóba.
Összegyűjtöttem a piacon található szövegírók óradíjait, hogy kalkulálni tudj, milyen árakra számíthatsz:
Magyar nyelvű szövegíró árak 2024-ben Magyarországon | |
---|---|
Belépőszintű szövegíró óradíjak | 2.000 - 5.000 Ft / óra |
Professzionális szövegíró óradíjak | 5.000 - 10.000 Ft / óra |
Prémium szövegíró óradíjak | 10.000 Ft-tól / óra |
Szövegíró + SEO szakértő (kombinált) óradíjak | 30.000 Ft-tól / óra |
Mi alapján válassz szövegírót?
Amikor szövegírót választasz, néhány fontos szempontot érdemes figyelembe venned. Először is, olyan szövegírót válassz, aki rendelkezik tapasztalattal az SEO szövegírás terén, hogy biztos lehess abban, hogy megfelelő szakértői segítséget fogsz kapni. Érdemes áttekintened a szövegíró referenciáit és portfólióját is, hogy lásd, milyen minőségű és hatékony tartalmakra számíthatsz. Ha tevékenységed egy adott iparágban működik, célszerű olyan szövegírót választanod, aki rendelkezik szakterületi ismeretekkel, hogy a tartalmak relevánsak és célzottak legyenek a célközönséged számára.
A jó szövegíró rendelkezik a szükséges íráskészséggel és tehetséggel, hogy magával ragadó és érthető szövegeket hozzon létre. Képes alkalmazkodni különböző témákhoz és célcsoportokhoz, és a tartalmat olyan módon tudja megfogalmazni, hogy az felkeltse az olvasók érdeklődését és figyelmét. Emellett rendelkezik a helyesírás, nyelvhelyesség és a megfelelő grammatikai szerkezetek ismeretével, hogy profi és minőségi szövegeket hozzon létre. Ezen túlmenően, egy jó szövegíró kreatív és egyedi megközelítést alkalmaz, hogy a tartalom kiemelkedjen a tömegből és hatást gyakoroljon az olvasókra.
Céges blog szövegírás árak
A keresőoptimalizált tartalommarketing legelterjedtebb és legnépszerűbb formája a hagyományos céges blogolás. Köztudott tény ugyanis, hogy a céges blogírással lehet a leghatékonyabban és talán a legolcsóbb módon megnövelni egy üzleti weboldal, vagy webshop organikus forgalmát. A céges blog szöveg azért rendkívül népszerű szolgáltatás, mert a Google imádja a minőségi blog bejegyzéseket, blogokat. Ennek köszönhetően, egy folyamatosan karbantartott és frissített céges bloggal nagyon jó eredményeket érhetsz el a Google találati listáiban.
A céges blog szövegírás, elsőre mindenkinek könnyű feladatnak tűnik, aztán kiderül, hogy nem is annyira az. Egy jó céges blog cikk megírása több napba is belekerülhet, hiszen az adott témát jól körbe kell járni, aztán értelmesen meg is kell fogalmazni, betördelni, képeket válogatni, publikálni stb. stb.
Egy céges blog cikk megírásánál kiemelten fontos a minőségi tartalom, ugyanis a Google algoritmusai egyre jobban szűrni fogják a copy-paste alapú alacsony színvonalú cikkeket, amikkel sajnos tele van a magyar internet. Tehát próbálj értékes, egyedi tartalmakban gondolkozni, ne külföldi, vagy másik magyar weboldalról írasd át a szöveget. Ha jól és kitartóan üzemelted a céges blogodat, akkor egészen biztosan nulla tudással is emelkedni fog a weboldalad organikus tartalma. Az igazán hatékony SEO alapú blog szövegírás azonban igen összetett feladat, ami a legoptimálisabb esetben SEO szakértőt is igényel a tervezés, monitorozás és optimalizálás során.
Az árak a céges blog szövegírás esetén változóak lehetnek, és több tényezőtől függenek. Az árazást befolyásolhatják az alábbi tényezők:
- Projektméret: Az árakat befolyásolja, hogy hány blogbejegyzést kell megírni és megtervezni a projekt során
- Blogtartalom hossza és bonyolultsága: A blogbejegyzések hossza és a tartalom bonyolultsága is hatással lehet az árakra. Hosszabb vagy összetettebb tartalmak írása több időt és erőforrást igényelhet
- Kutatás és elemzés: Ha a blogírás során komoly kutatásra és tartalomstratégiára van szükség, akkor ez befolyásolhatja az árakat. A célközönség, a kulcsszavak és a versenytársak elemzése időigényes lehet
- Szakértelm és tapasztalat: A blogíró szakértelme és tapasztalata is hatással lehet az árakra. Tapasztaltabb blogírók általában magasabb díjat szoktak kérni a szolgáltatásukért
- Kiegészítő szolgáltatások: Az árakat befolyásolhatják továbbá kiegészítő szolgáltatások, például a SEO optimalizáció vagy a korrektúra. Ha ezeket a szolgáltatásokat is igénybe veszed, akkor az árak ennek megfelelően változhatnak
Az árakat általában projekt alapján vagy óradíj alapján határozzák meg. Az óradíjak változhatnak a blogíró tapasztalatától és a projekt jellegétől függően. Fontos, hogy konzultálj a blogíróval a projekt részleteiről és elvárásaidról, hogy pontos árajánlatot kapj. Nézzük át gyorsan a blogcikk írás árakat, terjedelem alapján:
Céges blog szövegírás árak 2024-ben Magyarországon | |
---|---|
300 szó terjedelmű blogcikk ára |
10.000 - 20.000 Ft-tól |
400 szó terjedelmű blogcikk ára |
10.000 - 30.000 Ft-tól |
800 szó terjedelmű blogcikk ára |
15.000 - 40.000 Ft-tól |
1600 szó terjedelmű blogcikk ára |
30.000 - 80.000 Ft-tól |
SEO szempontok alapján több fajta terjedelmű blogcikk is megtalálható a szövegírói szolgáltatások között, mindegyiknek más a szerepe és a célja. Nézzük át gyorsan, hogy milyen típusú blogcikkekben érdemes gondolkoznod, ha eredményeket szeretnél elérni a Google találati listáiban:
Keresőoptimalizált céges blog szövegírás
Kérj ajánlatotRövid blogcikk szövegírás
A 300-400 szavas blogcikkek a hagyományos PR cikkek terjedelmét örökölték. Ebben a szövegírás kategóriában a belépőszintről beszélhetünk, ugyanis ez az a minimális szó mennyiség, amitől érdemes egy blog bejegyzést megírni. SEO szempontjából a 3-400 szavas blogcikkek “a semmitől több” kategóriát képviselik. Abban az esetben érdemes 300-400 karakteres blogcikkben gondolkoznod, ha verseny nélküli kulcsszavakra pályázol a Google-ben, vagy ha minél több kulcsszóra szeretnél megjelenni a találati listákban.
A rövid blog cikkeknek számos előnye van:
- Rövid és tömör információ: A rövid blog cikkek rövid terjedelmük miatt könnyen befogadhatóak és olvashatóak. Az olvasók gyorsan áttekinthetik a tartalmat és leszűrhetik a legfontosabb információkat anélkül, hogy hosszú bejegyzést kellene olvasniuk
- Célzott és konkrét üzenet: A rövid blog cikkek általában egy specifikus témát vagy üzenetet céloznak meg. Az íróknak be kell férnie a rövid terjedelembe, ezért szűkítik a fókuszt, és központi üzenetet közvetítenek az olvasóknak. Ez segít elérni a célközönséget és hatékonyan kommunikálni a cikk lényegét
- Könnyű megoszthatóság: A rövid blog cikkek könnyen megoszthatók más platformokon, például közösségi médiában vagy e-mailben. Az emberek könnyebben hajlandók megosztani és továbbítani rövid tartalmakat
- SEO-optimalizálás: A rövid blog cikkek könnyebben optimalizálhatók a keresőmotorok számára. Az írók koncentrálhatnak egy vagy néhány kulcsszóra, és hatékonyan beépíthetik azokat a cikkbe. Ez segíthet a tartalomnak jobb rangsorolást elérni a releváns keresések során
- Időspórolás: A rövid blog cikkek írása és olvasása időben és pénzben takarékosabb lehet, mind az írók, mind az olvasók számára. Az íróknak kevesebb időre van szükségük a tartalom elkészítéséhez, míg az olvasóknak kevesebb időt kell befektetniük az olvasásba
Ezek az előnyök azt mutatják, hogy a rövid blog cikkek hatékony eszközök lehetnek az információgyorsításra, a célzott kommunikációra és az olvasók igényeinek kielégítésére.
Rövid blogcikk szövegírás árak 2024-ben Magyarországon | |
---|---|
300-400 szó terjedelmű blogcikk ára |
10.000 - 30.000 Ft-tól |
SEO blogcikk szövegírás
A keresőoptimalizálás szempontjából a 800-1700 szavas blogcikk, az arany sztenderdet képviseli. Ez az a kategória, ahol már olyan versenyképes tartalmat lehet előállítani, ami képes egyre jobb találatokat elérni a Google találati listáiban. Egy SEO szakértő bevonása a cikkek megtervezésénél kifejezetten ajánlott, amennyiben hosszútávban gondolkozol a keresőoptimalizálás terén.
Az SEO alapú blogcikk írásnak számos előnye van:
- Magasabb rangsorolás a keresőmotorokban: Az SEO alapú blogcikk írás során az írók olyan kulcsszavakra és kifejezésekre összpontosítanak, amelyek relevánsak a célcsoportjuk számára. Ez lehetővé teszi, hogy a blogcikkek magasabb helyezéseket érjenek el a keresőmotorok találati listájában, ami növeli az esélyét annak, hogy több látogató olvassa el a tartalmat
- Növeli a weboldal látogatottságát: Az SEO alapú blogcikkek optimalizáltak a keresőmotorok számára, így könnyebben megtalálhatók az interneten. Ha a blogcikkek magasabb helyezéseket érnek el a keresőmotorokban, akkor több látogató találhat rájuk, ami növeli a weboldal látogatottságát és potenciális ügyfelek vagy olvasók számát
- Jobb felhasználói élmény: Az SEO alapú blogcikk írásnak fontos szerepe van a tartalom minőségében és relevanciájában. A szövegírók olyan tartalmakat készítenek, amelyek választ adnak a látogatók kérdéseire és igényeire. Ez javítja a felhasználói élményt, hiszen a látogatók könnyen megtalálják a számukra releváns és hasznos információkat
- Hosszú távú hatékonyság: Az SEO alapú blogcikk írás hosszú távú előnyöket nyújthat. Az optimalizált tartalmak továbbra is megtalálhatók és relevánsak maradnak a keresőmotorokban, így hosszú távon is látogatókat és forgalmat generálhatnak
- Kiszolgálja a specifikus célcsoportot: Az SEO alapú blogcikk írás célzottan szólhat egy specifikus célcsoportnak. Az optimalizált kulcsszavak és tartalmi elemek segítenek a megfelelő közönség megszólításában és a releváns látogatók vonzásában. Ez javítja a konverziós arányt és növeli az esélyét annak, hogy a látogatók valódi ügyfelekké vagy hűséges olvasókká váljanak
Ezek az előnyök azt mutatják, hogy az SEO alapú blogcikk írás hatékony eszköz lehet a weboldalad látogatottságának és sikerének növelésében.
SEO blogcikk szövegírás árak 2024-ben Magyarországon | |
---|---|
800-1700 szó terjedelmű blogcikk ára |
30.000 - 80.000 Ft-tól |
Power page blogcikk szövegírás
A power pagek szintén a blogíráshoz tartoznak, olyan dedikált oldalak vagy blog bejegyzések, ahol rengeteg tartalom található az adott kulcsszóra, vagy kulcsszavakra optimalizálva. A power pagek rendkívül hatékonyak napjainkban is, hiszen felmérések alapján a Google előrébb helyezi a hosszú és minőségi tartalmakat.
A nagyon erős kulcsszó verseny esetében kizárólag a power page írás jöhet szóba. Ennél a szövegírás kategóriánál minimum 2000 szavas tartalomról beszélhetünk, de egy blogcikk tartalma elérheti a 7000 szavas méretet is extrém esetekben. A probléma ott kezdődik, hogy rendkívül nehéz egy adott témához oldalakon keresztül minőségi tartalmat gyártani. Sajnos ennek köszönhetően rengeteg a hosszú és gyenge minőségű power page a magyar interneten, hiszen sokan csinálják, hogy összevagdosnak több különböző cikket egy power page-be, így az oldal tartalma hosszú, de a tartalom minősége saláta lesz. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a power pageknél nem számít, hogy elolvasod-e a cikk közepét, a lényeg, hogy behozzon téged az adott weboldalra. Ez tökéletesen működött eddig, viszont a Google újabb algoritmusai már egyre jobban képesek felmérni mennyire minőségi a tartalom az adott oldalon, így az összevagdosott power pagek ideje lejárt.
A power pagek megírását minden esetben alapos kutató munka előzi meg és SEO szakértő bevonása határozottan ajánlott ennél a blogolási kategóriánál is.
Power page blogcikk szövegírás árak 2024-ben Magyarországon | |
---|---|
2000-4000 szó terjedelmű blogcikk ára |
100.000 Ft-tól |
Weboldal szövegírás árak
Napjainkban a weboldal szövegírást a cégek már egyre gyakrabban adják ki külsős szövegíró kezébe. Természetesen nem volt ez mindig így. Korábban a céges weboldalak szövegeit, szinte minden esetben házon belül oldották meg. A weboldal szövegírás a marketing fejlődésének köszönhetően, rengeteget változott és fejlődött. Napjainkban már weboldalak szövegezésében is a kevesebb több elv érvényesül, tehát a rövid, de ütős szövegek kerülnek az előtérbe, az ömlesztett tartalom helyett. Ez a jelenség a felhasználói élmény előtörésére vezethető vissza, ahol felismerték a szakértők, hogy az emberek szkennelik a tartalmat, ha keresnek valamit és csak akkor olvassák végig kenyérszöveget, ha fejlécet is érdekesnek találják.
A keresőoptimalizálás fontossága tovább bonyolítja a weboldal szövegírás folyamatát, ugyanis a rövid, de lényegre törő weboldal szöveget kulcsszavak alapján kell felépíteni a siker érdekében. Kijelenthető tehát, hogy a hatékony weboldal szövegírás komplex feladattá nőtte ki magát, amihez SEO szakértő és profi szövegíró is szükséges.
Keresőoptimalizált weboldal szövegírás
Kérj ajánlatotMennyibe kerül a weboldal szövegírás?
Magyarországon a jó minőségű, marketing alapú, keresőoptimalizált weboldal szövegírás drága mulatság, ugyanis a folyamat rendkívül sok tervezést és gondolkodást igényel. A szolgáltatással kapcsolatos árak igen hektikusak, hiszen ahány szövegíró, annyiféle ár és minőség található a piacon. Az árak sztenderdizálását tovább bonyolítja a tény, hogy nincs két egyforma weboldal, ahova ugyanannyi szöveget kell megírni. A fentiek ellenére, amennyiben alacsony büdzsével rendelkezel, még ebben az esetben is érdemes szövegírót fogadnod, ugyanis egy optimalizálatlan, de ütős marketing szöveg is sokkal hatékonyabb tud lenni, a házon belül összedobált weboldal szövegeknél. Az árakat általában a következő tényezők befolyásolják:
- Projektméret: A weboldal szövegírás ára függ a projekt méretétől, azaz az oldalak számától
- Tartalom típusa: Az árakat befolyásolhatja a tartalom típusa is. Például, egy egyszerű információs oldal szövegírása általában olcsóbb lehet, míg egy összetettebb termék vagy szolgáltatás bemutatására szolgáló tartalomhoz több kutatás és szaktudás szükséges
- Szakértelem és tapasztalat: Az árakat befolyásolhatja a szövegíró szakértelme és tapasztalata is. Tapasztaltabb és magasabb szintű szövegírók általában magasabb árat kérnek a szolgáltatásért
- Egyéb szolgáltatások: Az árakat befolyásolhatják az egyéb szolgáltatások is, mint például a kulcsszókutatás, SEO optimalizáció vagy korrektúra. Ha ezeket a szolgáltatásokat is igénybe veszed, akkor az árak ennek megfelelően emelkedhetnek
Az árakat a szövegírók általában projekt alapján vagy óradíjban számítják ki. Az óradíjak általában változóak lehetnek a szövegíró tapasztalatától és a projekt jellegétől függően. Fontos, hogy egyeztess egy szövegíróval a projekt részleteiről és elvárásaidról, hogy pontos árajánlatot kapj. Nézzük a jelenlegi általános weboldal szövegírás árakat:
Weboldal szövegírás árak 2024-ben Magyarországon | |
---|---|
Marketing weboldal szövegírás árak |
10.000 Ft -tól /oldal |
SEO weboldal szövegírás árak |
20.000 Ft -tól /oldal |
Weboldal komplett szövegírás árak |
Egyedi árazás |
Webshop szövegíró árak
A hagyományos weboldal szövegíráshoz hasonlóan, a webshop szövegírásnál is megjelentek a piacon az óradíjas konstrukciók, ugyanis egy megfelelően karbantartott webáruháznál az állandó jellegű szövegírói munka szinte elengedhetetlen feladat. A legtöbb webshopban a termékek folyamatosan változnak, a meglévő termékoldalak szövegeit célszerű visszatérően optimalizálni és a kötelező jellegű folyamatos blogolást is el kell végeznie valakinek. Ellenkező esetben ezek a feladatok a webshop tulajdonosára hárulnak, vagy elvégezetlenül maradnak. A fentieknek köszönhetően egyre több webshop tulajdonos gondolkozik óradíjban, a karakter, vagy szó alapú elszámolás helyett, ha szövegírói munkáról van szó. A weboldal szövegírás és a webshop szövegírás árak között nincs különbség, a legtöbb esetben ugyanaz a tarifa működik mindkét szövegírói szolgáltatásnál.
Webshop szövegíró árak 2024-ben Magyarországon | |
---|---|
Belépőszintű webshop szövegíró óradíjak | 2.000 - 5.000 Ft / óra |
Professzionális webshop szövegíró óradíjak | 5.000 - 25.000 Ft / óra |
Prémium webshop szövegíró óradíjak | 10.000 Ft-tól / óra |
Webshop szövegíró + SEO szakértő (kombinált) óradíjak | 15.000 Ft-tól / óra |
Webshop szövegírás árak
A bérelhető webshop rendszerek rohamos fejlődésének köszönhetően, mint például a Magyarországon is elérhető Shopify, Shoprenter, UNAS, a webshop készítés árak, még sosem voltak ilyen alacsony, elérhető szinten, a hétköznapi emberek számára. A relatíve alacsony belépési küszöbnek köszönhetően a webshopok száma napról napra emelkedik Magyarországon, aminek az egyik nemkívánatos következménye, hogy a konkurencia szám egyre nagyobb, a harc a vásárlókért pedig egyre intenzívebb hullámokba csap át.
Természetesen minden webáruház tulajdonos elől szeretne lenni a Google találati listáiban, ami nem egy egyszerű mutatvány, ugyanis a webshopok több mint 90%-a egyszerűen lassú. Erre jön még az a tény, hogy a bérelhető webáruház rendszerek csak limitáltan optimalizálhatóak. Nem kell tehát SEO szakértőnek születned ahhoz, hogy megfejtsd, a webshop szövegírás kulcsfontosságú tényező a keresőoptimalizálás szempontjából.
A webáruházak esetében különösen fontos SEO szempontjából, a megfelelő könyvtárstruktúra kialakítása, az egyedi termékleírások megadása, a duplikált termékoldalak kizárása és a minőségi blogolás. Nyilván, ha a könyvtárstruktúra beállítások, az átirányítások, valamint az alap szintű SEO beállítások nem lettek megfelelően elvégezve, akkor semmi sem fog segíteni a webáruházad SEO problémáján. Viszont, ha ezek megtörténtek, akkor nagyon jó eredményeket lehet elérni a webshop tartalomoptimalizálás és a SEO alapú blogolás segítségével. Nézzük a magyarországi webáruház szövegírás árakat:
Webshop szövegírás árak 2024-ben Magyarországon | |
---|---|
Webáruház termékoldal szövegírás árak (rövid) | 1.000 - 5.000 Ft-tól |
Webáruház termékoldal szövegírás árak (részletes) | 5.000 - 15.000 Ft-tól |
Webáruház elosztó (kategória) oldal szövegírás árak |
15.000 Ft-tól |
Webáruház komplett szövegírás ára | Egyedi ár |
A keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából, a webshop termék oldalak legfontosabb eleme, a termékleírás. Rengeteg webshop tulajdonos esik bele abba a hibába, hogy nem fordít energiát a webshop termékleírások szövegeinek megírására. Ez a fatális hiba a legtöbbször abból adódik, hogy sok webáruház a nagykertől kapja a már előre legyártott termékleírás szövegeket, de előfordul, hogy lustaságból üresen hagyják a termékleírást, vagy jobb esetben letudják egy mondattal a megírását. A webshop termékleírások szövegeinek létrehozásához érdemes webshop szövegírót bérelned, ugyanis az egyedileg megírt és kulcsszavazott termékoldalak kiemelten fontosak, ezek nélkül esélytelen a jó pozíciók elérése a Google találati listáiban.
SEO szövegírás webáruházaknak
Kérj ajánlatotRövid webáruház termék szövegírás
Nagy mennyiségű termékkatalógus esetében, a termékek számától és a célpiaci versenytől függően, célszerű rövid, de egyedi webshop termékleírásokban gondolkoznod. A webshop szövegíró feladata ebben az esetben rövid, de lényegretörő leírások megírása, a márkától elvárt egységes stílusban.
Részletes webáruház termék szövegírás
Kompetitív kulcsszó verseny, permanens termékek, alacsony termékszám esetében, érdemes a részletes webshop termékleírásokban gondolkoznod. A webshop szövegíró ebben az esetben blog méretű SEO szöveg megírásával erősíti a termékeket, hogy azok minél jobb pozíciókat érjenek el a Google keresőjében. Nyilván ez jóval költségesebb mulatság, mint a rövid termékleírások megírása, viszont hosszútávon egészen biztosan visszahozza az árát.
Webáruház kategória oldal szövegírás
A webshop kategória oldalak nagyon hatékonyak tudnak lenni a keresőoptimalizálás szempontjából. Ezeken az oldalakon az egy kategóriába tartozó termékek listázódnak, amik ideális terepet biztosítanak a keresőoptimalizált szövegírásnak. Egy webáruház kategória oldal szövegezése lehet rövid 300 szavas, de akár landing page szerű is, több mint 1000 szavas tartalommal. Ha webshop tulajdonos vagy, érdemes pénzt és energiát fektetned ezeknek az oldalaknak a SEO alapú szövegezésébe, ugyanis komoly eredményeket lehet elérni a megfelelő szöveg alapú optimalizálásukkal.
Webshop blog szövegírás
Minden hosszútávban gondolkozó webshop tulajdonos számára fontos a konzisztens blogolás. Amennyiben rendelkezel saját webshoppal, az első feladatod legyen egy blog indítása. A folyamatosan frissített blog segítségével ugyanis, a legtisztább módon tudod növelni a webáruházad organikus forgalmát. A folyamatos minőségi blogolás azonban rendkívül időigényes feladat. Itt jön képbe webshop szövegíró, aki le tudja venni ezt a terhet a vállaidról. A webshop blogolás teljesen hasonló szövegírói árakon történik mint a hagyományos blogolás, különbség egyedül a témák megadásában és a blog cikkek felépítésében történhet. Nézzük az árakat:
Webshop blog szöveg árak 2024-ben Magyarországon | |
---|---|
Webshop blog cikkírás ára (400 szó) |
5.000 - 20.000 Ft-tól |
Webshop blog cikkírás ára (800 szó) |
15.000 - 40.000 Ft-tól |
Webshop blog cikkírás ára (1600 szó) |
30.000 - 80.000 Ft-tól |
SEO szakértő árak
Végül pedig elértünk az utolsó, de a leginkább elhanyagolt feladathoz a szövegírással kapcsolatban, a tartalomoptimalizáláshoz. Nem mindegy, hogy milyen címmel, milyen mondatokkal, milyen szavakkal iratod a tartalmat a webhelyedre, blogodba. Vannak bizonyos formulák melyek segítségével jobb helyezést lehet elérni a tartalmaiddal, ha megfelelően vannak optimalizálva. A tartalom optimalizálás viszont komoly SEO szakértelmet igényel. A szövegírók napjainkban már rendelkeznek alapszintű SEO tudással, de ez a tudás kevés a sikerhez. A szöveges tartalmaid eredményeit célszerű folyamatosan monitorozni és ha nem jönnek az elvárt eredmények, akkor optimalizálni kell őket. A szöveges tartalomoptimalizálás azért elhanyagolt feladat, mert költséges mulatság. Csak a tőkeerős cégek mulatsága, ugyanis ebben az esetben a szövegíró mellett, a SEO szakértőt is folyamatosan meg kell fizetned. Nézzük a 2024-es SEO szakértő óradíjakat:
SEO szakértő árak 2024-ben Magyarországon | |
---|---|
Szabadúszó SEO szakértő árak | 10.000 - 35.000 Ft / óra |
Kis méretű SEO ügynökség árak | 10.000 - 35.000 Ft / óra |
Közepes méretű SEO ügynökség árak | 15.000 - 50.000 Ft / óra |
Nagy méretű SEO ügynökség ára | 25.000 Ft-tól / óra |
Melyik a jobb választás? A SEO szövegíró vagy a SEO szakember?
Mindkét szerepkörnek fontos szerepe van a SEO stratégia sikerében, és a választás attól függ, hogy milyen szempontok a legfontosabbak a konkrét helyzetben. Az SEO szövegíró olyan szakember, aki a tartalmak készítésére specializálódott, figyelembe véve a keresőoptimalizálás elveit és technikáit. Ő felelős a releváns kulcsszavak beépítéséért, a tartalom szerkezetéért és a látogatók számára vonzó és informatív szövegek létrehozásáért. A SEO szakember szélesebb körű ismeretekkel rendelkezik a keresőoptimalizálás területén, és átfogó stratégiát dolgoz ki a weboldalak teljesítményének javítására. Ő foglalkozik a kulcsszókutatással, a technikai optimalizációval, a linképítéssel és a weboldal teljesítményének elemzésével.
Ha a fókusz elsősorban a tartalom minőségére és optimalizálására irányul, akkor az SEO szövegíró lehet a jobb választás számodra. Ha azonban átfogóbb SEO stratégiát és technikai elemzést igényel a weboldal, akkor az SEO szakember segíthet a legjobban neked.
Fontos azonban megjegyeznem, hogy a legjobb eredmények általában akkor érhetők el, ha együttműködik az SEO szövegíró és az SEO szakember, mivel mindkét szerepkör fontos és kiegészíti egymást a sikeres keresőoptimalizálás érdekében.
Összegzés
Remélem hasznosnak találtad ezt a bejegyzésemet a SEO szövegírásról és az ezekhez kapcsolódó árakról. Biztos vagyok benne, hogy sikerült egy kicsit jobban rálátnod a szakma sajátosságaira. Amennyiben SEO szakértőt vagy SEO szövegírót, esetleg a kettő kombinációját keresed, nyugodtan vedd fel velem a kapcsolatot és készítek számodra egy árajánlatot, az igényeid figyelembevételével.