SEO szakértő: Mi alapján válassz profi SEO szakembert?

Megbízható, profi SEO szakértőt keresel? Ebben a cikkben segítek, hogyan keress és mi alapján válassz keresőoptimalizálással foglalkozó szakembert.

SEO
Google
Frissítve: 2022.03.26 - Szerző: Bakos Szabolcs

Napjainkban hatékony Google jelenlét nélkül már nem létezik sikeres online üzlet. Ennek az egyszerű ténynek köszönhetően, előbb vagy utóbb, minden weboldallal, vagy webshoppal rendelkező cég, vállalkozás számára, elérkezik az a pillanat, amikor a tulajdonosa felismeri helyzetet, hogy valakinek komolyabban foglalkoznia kéne a keresőoptimalizálással.

Magyarországon az emberek több mint 90%-a a Google keresőjében keres és a legtöbb esetben nem lapoz tovább a találati listák első oldalainál tovább. Amennyiben a vállalkozásod nem szerepel az első találati oldalakon, gyakorlatilag olyan, mintha nem is létezne a Google-ben kereső emberek számára.

Itt jön a képbe a SEO szakértő.

SEO szakértő

Mivel foglalkozik az a SEO szakértő?

A keresőoptimalizálás angol jelentése SEO, azaz Search Engine Optimization. A SEO szakértő tehát leegyszerűsítve a keresőoptimalizálással foglalkozó szakembert jelenti.
A SEO szakértők megítélése általánosságban elmondható, hogy igen vegyes képet mutat a piacon. A keresőoptimalizálást nem tanítják iskolákban, nincs egységes hivatalos SEO akkreditáció, nincs semmilyen hivatalos papír, amivel igazolni lehet az adott személy valós tudását. Léteznek ugyan SEO tanfolyamok, amik adnak különböző papírokat, de ezek egyáltalán nem nyújtanak garanciát az adott személy tudására.

A fentieknek köszönhetően, gyakorlatilag bárki állíthatja magáról, hogy tapasztalt SEO szakember.

Keresőoptimalizálás hatékonyan

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Miben segíthet egy SEO szakértő?

Egy SEO szakember rengeteg dologban a segítségedre lehet, nézzünk át pár tipikus szakértői feladatot:

SEO stratégia kialakítása

A SEO stratégia megtervezése kulcsfontosságú feladat a keresőoptimalizálás területén. A SEO stratégia megtervezése, előkészítése és elkészítése a keresőoptimalizálás szakértő feladata. SEO stratégiát kizárólag hosszútávban lehet és érdemes tervezni, rövidtávban semmi értelme nincs. A hosszútávú stratégia kidolgozása rengeteg elemzéssel és adat gyűjtéssel jár. Ezekre azért van szükség, hogy a SEO szakember pontosan fel tudja mérni a webhelyed aktuális SEO állapotát és a rendelkezésre álló adatok alapján meg tudja tervezni a szükséges lépéseket. A SEO stratégia megtervezése időigényes és költséges feladat, viszont a folyamatos szakmai konzultáció elengedhetetlen, ha hosszútávú SEO-ban gondolkozol. A legjobb eredményeket mindig a szoros együttműködés tudja hozni, bizalom nélkül ugyanis nem létezik hatékony keresőoptimalizálás.

Technikai SEO elemzés

A technikai SEO elemzés segítségével a keresőoptimalizálás szakértő felméri és megkeresi azokat a technikai hibákat, amik gátolhatják a webhelyed oldalainak rangsorolását a Google találati listáiban. Gyakorlatilag nincs olyan weboldal vagy webshop, ahol ne lehetne technikai SEO hibákat találni. A SEO szakember ezekről a blokkoló tényezőkről listát készít, rangsorolja őket prioritás alapon. A technikai jellegű hibák általában fejlesztést igénylő feladatok és a legtöbb esetben elég őket egyszer javítani, viszont fontos megjegyeznem, hogy ez nem a SEO szakértő feladata, hanem a fejlesztőé.

Kulcsszókutatás

A meglévő és új releváns kulcsszavak feltérképezése időigényes feladat, hiszen a SEO szakembernek meg kell ismernie a webhelyed témaköreit, és az azokhoz kapcsolódó kulcsszavakat. Ezeket a feladatokat általában egy átfogó kulcsszó- és weboldal elemzés előzi meg, hogy a Google algoritmusai a hatékonyan és problémamentes tudják feltérképezni webhelyed oldalait.

Gyakori SEO hiba, hogy egy vállalkozás olyan kulcsszavakra próbál pozíciókat elérni, amiket az erőforrásaiból egyszerűen nem képes megszerezni, ezért fontos optimalizálni és jól megválogatni a kulcsszavakat. Kiemelt fontosságú még az úgynevezett másodlagos kulcsszavak feltárása is. Ezeket a kulcsszavakat kevésbé vagy egyáltalán nem használják a riválisaid, ezért célszerű versenyezned értük.

Az összegyűjtött kulcsszavakból a SEO szakértő listát készít és felméri, hogy mely kulcsszavakra, kulcsszó összetételekre kell és érdemes fókuszálnotok és melyekre nem

Tartalomstratégia, tartalomoptimalizálás

Google pozíciókat a leghatékonyabban megfelelően SEO optimalizált oldalakkal és minőségi tartalommal lehet elérni. A tartalomstratégia egyik része a fentebb említett kulcsszókutatás, a másik része a tartalmak megtervezése és kivitelezése. A SEO szövegírás ma már egy külön szakmának számít, amiben a legtöbb esetben a segítségedre tud lenni egy SEO szakértő is, ugyanis a leghatékonyabb eredményeket egy szövegíró és egy SEO szakember kombinációjával lehet kihozni.

Versenytárs elemzés

A versenytársak piaci helyzetének felmérése kritikus fontosságú a keresőoptimalizálás területén. Ha nem ismered az ellenségeid erősségeit és gyengeségeit, akkor hogyan akarod legyőzni őket? A keresőoptimalizálás szakértő feltérképezi a riválisaid webhelyeit és meg tudja állapítani miben erősek és hol vannak a gyenge pontjaik. A versenytárs elemzés abban is segít, hogy fény derüljön melyik riválisoddal kell komolyan számolnod és kik azok akik nem jelentenek veszély a webhelyed keresőben betöltött helyezéseire.

Link stratégia

Releváns linkek nélkül szinte lehetetlen a pozíciók elérése a legfontosabb kulcsszavakra. A SEO szakember feladata, hogy linkeket keressen és építsen a webhelyedhez. A legálisan és etikusan szerzett linkeknek a legtöbb esetben ára van, tehát fizetned kell értük. Ezeket a költségeket célszerű a SEO stratégia megalkotásakor már az elején számszerűsíteni, hogy ne érjenek kellemetlen meglepetések.

SEO Monitoring

Egy profi szakértő sok időt és pénzt spórolhat a számodra. A Google algoritmusok folyamatosan változnak, ezért nagyon nehéz és bonyolult feladat megérteni a működésüket. A hatékony keresőoptimalizálás alapköve a folyamatos adatokon alapuló SEO monitoring. A SEO-ban minden mérhető, természetesen az eredmények is. A folyamatos SEO monitoring segítségével a SEO szakértő naprakészen elemzi a webhelyed teljesítményét, valamint a kiemelt riválisok weboldalainak teljesítményét is. A beérkezett adatok alapján módosíthatja a SEO stratégiát, illetve további javaslatokat adhat a fejlődéshez.

    Keresőoptimalizálás szakember

    Hogyan válassz SEO szakembert?

    Megbízható, profi SEO szakértőt nehéz találni manapság, hiszen a fentieknek köszönhetően, papírok nélkül bárki állíthatja magáról, hogy ért a keresőoptimalizáláshoz. A helyzetet tovább bonyolítja, az alacsony belépési küszöb és a potenciális megbízók tudatlansága, naivitása. Nézzük végig mire érdemes ügyelned, ha SEO-val foglalkozó szakembert szeretnél megbízni.

    Hitelesség

    A hitelesség az egyik legfontosabb tényező ebben a szakmában. Sajnos igen elterjedt piaci gyakorlat a potenciális ügyfelek kábítása hangzatos ígéretekkel. Ha valaki azzal kampányol neked, hogy garantálja a Google első helyet számodra pár héten vagy hónapon belül, akkor szinte biztosra veheted, hogy nem jó helyen keresed a szakértelmet. Egy hiteles SEO szakember minden esetben el fogja mondani a valós helyzetet a webhelyed állapotáról, még abban az esetben is, ha a hírnek nem fogsz örülni.

    Tudás

    Egy SEO szakértő tudását egyszerűen felbecsülheted. Elég, ha kérsz tőle referenciákat és megnézed a Google-ben, hogy hol szerepelnek ezek a találati listákban. Célszerű megnézned a honlapját, elolvasnod a szakmai cikkeit, esetleg beszélned vele telefonon, hogy jobban rá láss a tudására. Amennyiben csak önfényezést, mellébeszélést, ígérgetés kapod, nem biztos, hogy a megfelelő helyen keresed a szakértelmet.

    Ár

    A profi SEO szakember legjellegzetesebb ismertetőjele az, hogy tele van munkával és ennek köszönhetően magas óradíjon dolgozik. Az olcsó szakemberek ajánlatai becsapósak lehetnek, ugyanis a “tiszta” keresőoptimalizálás költséges mulatság, az olcsó húsnak pedig híg a leve. Természetesen nem minden cég engedhet meg magának havi több százezer forintos SEO költséget, viszont, jó, ha tisztában vagy vele, a keresőoptimalizálás költsége évről évre egyre magasabb.

    Kommunikáció

    A jól működő kommunikáció nagyon fontos, amennyiben hosszútávra keresel SEO szakembert. Ha nem működik a kémia köztetek, akármilyen jó szakembert is találtál, nem fogtok tudni együtt dolgozni éveken keresztül. A helyzetet bonyolítja, hogy a megbízók minél előbb eredményeket akarnak látni, viszont a látványos eredményhez van amikor több mint fél év is szükséges lehet. Ebben az esetben, ha nem működik megfelelően a kommunikáció a felek között, gyorsan megjelenhet az egymásra mutogatás az üzleti kapcsolatban. A SEO szakma a bizalmon alapul, ha csak a jó híreket várod és csak a jó híreket kapod, az esetek nagy százalékában biztosra veheted, hogy hosszútávon nem lesz sikeres a SEO-sal az együttműködésed.

    Mikor érdemes SEO szakértőt fogadnod?

    Tapasztalataim alapján keresőoptimalizálás szakértőt a legtöbbször akkor keresnek cégek, amikor már nagyon nagy probléma van statisztikáival, pontosabban, be van dőlve organikus forgalom. Sajnos az ilyen esetek nagy százalékában, rövid időn belül már nem lesz orvosolható a probléma. Sőt, a legtöbbször már csak komoly fejlesztési költségek árán lesz elérhető az organikus növekedés. A legoptimálisabb megoldás tehát, ha már a weboldalad, vagy webshopod fejlesztési fázisa előtt keresel egy keresőoptimalizálással foglalkozó szakembert. A hatékony és időben elkezdett weboldal keresőoptimalizálás minden esetben látogató növekedést eredményez, ami megfelelő konverziókon keresztül megnövelt bevételt és nyereséget fog termelni a vállalkozásod számára.

    Mit ne várj el egy keresőoptimalizálás szakértőtől?

    A válasz egyszerű. A fejlesztést. A mai napig léteznek ügyfelek, akik elvárják, a fejlesztői tudást a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberektől, tipikusan Wordpress weblapoknál. Tegyük ezt tisztába, a SEO szakértő nem fejlesztő. Mindenki jobban jár, ha a fejlesztő fejleszt, a SEO-s pedig a keresőoptimalizálással kapcsolatos feladatokat látja el.

    Gyakori kérdések


    Mivel foglalkozik a SEO szakértő?

    A SEO szakértő kizárólag keresőoptimalizálással foglalkozik. A célja, hogy a webhelyed minél jobb pozíciókat érjen el a Google találati listáiban.

    Mennyibe kerül egy a SEO szakértő alkalmazása?

    A magyar piacon a profi és megbízható SEO szakemberek óradíja 25.000 Ft-tól kezdődik.

    Véleményed van? Szólj hozzá!


    Jelenleg még nem szóltak hozzá ehhez a bejegyzéshez.





    Bakos Szabolcs

    A bejegyzés szerzője

    Bakos Szabolcsnak hívnak. Keresőoptimalizálással és felhasználói élmény tervezéssel foglalkozom több mint 20 év tapasztalattal a hátam mögött. Vedd fel velem a kapcsolatot



    További bejegyzések


    Dolgozzunk együtt!

    Amennyiben kérdésed van, legyen az egyszerű információkérés, együttműködés, vagy üzleti megkeresés, örömmel állok a rendelkezésedre.

    Elolvastam és megértettem az Adatvédelmi és szerzői jogi nyilatkozatot
    SEO BUDAPEST
    Kapcsolat Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Facebook) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Twitter) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Linkedin)
    SEO BUDAPEST