SEO szakértő: Mi alapján válassz profi SEO szakembert?

Megbízható, profi SEO szakértőt keresel? Ebben a cikkben segítek, hogyan keress és mi alapján válassz keresőoptimalizálással foglalkozó szakembert.

SEO
Google
Frissítve: 2023.06.25 - Szerző: Bakos Szabolcs

Napjainkban hatékony Google jelenlét nélkül már nem létezik sikeres online üzlet. Ennek az egyszerű ténynek köszönhetően, előbb vagy utóbb, minden weboldallal, vagy webshoppal rendelkező cég, vállalkozás számára, elérkezik az a pillanat, amikor a tulajdonosa felismeri helyzetet, hogy valakinek komolyabban foglalkoznia kéne a keresőoptimalizálással.

Magyarországon az emberek több mint 90%-a a Google keresőjében keres és a legtöbb esetben nem lapoz tovább a találati listák első oldalainál tovább. Amennyiben a vállalkozásod nem szerepel az első találati oldalakon, gyakorlatilag olyan, mintha nem is létezne a Google-ben kereső emberek számára.

Itt jön a képbe a SEO szakember vagy más néven keresőoptimalizálás szakértő.

SEO szakértő

Mivel foglalkozik a SEO szakértő?

A keresőoptimalizálás angol jelentése SEO, azaz Search Engine Optimization. A SEO szakértő tehát leegyszerűsítve a keresőoptimalizálással foglalkozó szakembert jelenti. A SEO szakértő olyan személy, aki kifejezetten a keresőoptimalizálással foglalkozik. A célja az, hogy segítse a weboldalakat, webáruházakat abban, hogy jobban teljesítsenek a keresőmotorok találati listájában. Egy jó SEO szakértő rendelkezik mélyreható ismeretekkel a keresőalgoritmusok működéséről és azok változásairól. A SEO szakértő fontos szerepet tölt be a kulcsszavak kutatásában és azok hatékony használatában a weboldalon.  Figyelembe veszi a releváns kulcsszavakat a tartalmak és metaadatok (pl. címek, meta leírások) optimalizálásakor. 

Emellett az SEO szakértő a weboldal technikai elemeit is figyelembe veszi, például a webhely sebességét, mobilbarát kialakítását és a strukturált adatokat. A SEO szakértő a versenytársak és a piaci trendek elemzésével is foglalkozik, emellett a linképítési stratégiák kidolgozása is a feladatkörébe tartozik, hogy növelje a weboldalak autoritását és hitelességét a keresők számára. A SEO szakértő folyamatosan követi a keresőmotorok frissítéseit és változásait, hogy naprakész és hatékony tanácsokat tudjon adni az optimalizációhoz. A célja az, hogy a weboldalak organikus forgalmát és láthatóságát növelje, és hozzájáruljon a hosszú távú online sikerhez.

A SEO szakértők megítélése általánosságban elmondható, hogy igen vegyes képet mutat a piacon. A keresőoptimalizálást nem tanítják iskolákban, nincs egységes hivatalos SEO akkreditáció, nincs semmilyen hivatalos papír, amivel igazolni lehet az adott személy valós tudását. Léteznek ugyan SEO tanfolyamok, amik adnak különböző papírokat, de ezek egyáltalán nem nyújtanak garanciát az adott személy tudására

Keresőoptimalizálás hatékonyan

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Miben segíthet egy SEO szakértő?

Egy SEO szakember rengeteg dologban a segítségedre lehet, nézzünk át pár tipikus szakértői feladatot:

SEO stratégia kialakítása

A SEO stratégia megtervezése kulcsfontosságú feladat a keresőoptimalizálás területén. A SEO stratégia megtervezése, előkészítése és elkészítése a keresőoptimalizálás szakértő feladata. SEO stratégiát kizárólag hosszútávban lehet és érdemes tervezni, rövidtávban semmi értelme nincs. A hosszútávú stratégia kidolgozása rengeteg elemzéssel és adat gyűjtéssel jár. Ezekre azért van szükség, hogy a SEO szakember pontosan fel tudja mérni a webhelyed aktuális SEO állapotát és a rendelkezésre álló adatok alapján meg tudja tervezni a szükséges lépéseket. A SEO stratégia megtervezése időigényes és költséges feladat, viszont a folyamatos szakmai konzultáció elengedhetetlen, ha hosszútávú SEO-ban gondolkozol. A legjobb eredményeket mindig a szoros együttműködés tudja hozni, bizalom nélkül ugyanis nem létezik hatékony keresőoptimalizálás.

A SEO szakértő általában a következő lépésekkel alakítja ki a SEO stratégiát:
  1. Először is, a SEO szakértő alapos kulcsszókutatást végez, hogy azonosítsa a releváns kulcsszavakat és kifejezéseket, amelyeket a célcsoport valószínűleg használ a keresések során
  2. Ezután áttekinti a versenyt a keresőmotorokban az adott kulcsszavakra vonatkozóan. Megvizsgálja a versenytársak weboldalait, tartalmukat és rangsorolásukat annak érdekében, hogy meghatározza a versenyelőnyhöz szükséges erőfeszítéseket
  3. A technikai elemzés során a SEO szakember felméri a weboldal teljesítményét és szerkezetét. Megvizsgálja a sebességet, a mobilbarát kialakítást, az URL struktúrát, a strukturált adatokat és más technikai tényezőket, amelyek befolyásolhatják a rangsorolást
  4. A tartalomstratégia kidolgozásában a SEO szakértő segít releváns és értékes tartalmak létrehozásában. Ez lehet blogbejegyzések, cikkek, infografikák vagy videók, amelyek megfelelően optimalizált kulcsszavakat tartalmaznak
  5. Végül pedig, a SEO szakember javaslatokat tesz az on-page optimalizációhoz, amelyek magukban foglalják a címek, meta leírások, fejlécek és tartalmi szakaszok keresőbarát módon történő beállítását, valamint a releváns kulcsszavak használatát a tartalomban és a képek alt tagjeiben

Ezen lépések segítségével a SEO szakértő hatékony stratégiát alakít ki a weboldal rangsorolásának javítására a keresőmotorokban.

Technikai SEO elemzés

A technikai SEO elemzés segítségével a keresőoptimalizálás szakértő felméri és megkeresi azokat a technikai hibákat, amik gátolhatják a webhelyed oldalainak rangsorolását a Google találati listáiban. Gyakorlatilag nincs olyan weboldal vagy webshop, ahol ne lehetne technikai SEO hibákat találni. A SEO szakember ezekről a blokkoló tényezőkről listát készít, rangsorolja őket prioritás alapon. A technikai jellegű hibák általában fejlesztést igénylő feladatok és a legtöbb esetben elég őket egyszer javítani, viszont fontos megjegyeznem, hogy ez nem a SEO szakértő feladata, hanem a fejlesztőé.

Tipikus keresőoptimalizálási szempontok, amiket a SEO szakértő ellenőrizni szokott:
  • Webhely sebessége: Az oldalbetöltési sebesség fontos szempont a felhasználói élmény és a keresőmotorok szempontjából. A technikai SEO elemzés során a SEO szakember ellenőrzi a webhely sebességét és azonosítja a lassú betöltődést okozó tényezőket
  • Mobilbarát kialakítás: A mobilbarát weboldalak előnyt élveznek a keresőmotorok találati listáiban, mivel a mobil eszközöket használó felhasználók száma folyamatosan növekszik. A technikai SEO elemzés során a SEO szakértő felméri a weboldal mobilbarát kialakítását és ellenőrzi, hogy jól működik-e mobil eszközökön is
  • URL struktúra: A weboldal URL struktúrája hatással lehet az oldalak könnyű navigálhatóságára és az információarchitektúrára. A technikai SEO elemzés során a SEO szakember ellenőrzi az URL-eket, hogy azok jól strukturáltak, releváns kulcsszavakat tartalmaznak-e, és könnyen értelmezhetők-e a felhasználók és a keresőmotorok számára
  • Strukturált adatok: A strukturált adatok segítenek a keresőmotoroknak jobban megérteni és értelmezni a weboldal tartalmát. A technikai SEO elemzés során a a SEO szakértő ellenőrzi, hogy a weboldal tartalmaz-e strukturált adatokat, például Schema Markupot, amely segíti a keresőmotorokat a tartalom jobb megértésében.
  • Keresőrobotok hozzáférése: A technikai SEO elemzés során a SEO szakember vizsgálja, hogy a keresőrobotok hogyan férnek hozzá a weboldalhoz, és hogy a fontos oldalak elérhetőek-e számukra. Az oldalak robots.txt fájlját, meta tagjeit és más technikai beállításokat is ellenőrzi, hogy biztosítsa a keresőrobotok zavartalan hozzáférését

Profi SEO szakértőt keresel?

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Kulcsszókutatás

A meglévő és új releváns kulcsszavak feltérképezése időigényes feladat, hiszen a SEO szakembernek meg kell ismernie a webhelyed témaköreit, és az azokhoz kapcsolódó kulcsszavakat. Ezeket a feladatokat általában egy átfogó kulcsszó- és weboldal elemzés előzi meg, hogy a Google algoritmusai a hatékonyan és problémamentes tudják feltérképezni webhelyed oldalait.

A SEO szakértő a kulcsszókutatást a következő lépésekkel végzi:
  • Célkitűzések meghatározása: Első lépésként a SEO szakember próbálja megérteni a vállalkozás céljait, a célcsoportot és az üzleti tevékenységet. Ez segít meghatározni a releváns kulcsszavakat és témákat
  • Kulcsszókutatás: A SEO szakértő használhat különféle kulcsszókutatási eszközöket és forrásokat, például a Google kulcsszótervezőt, kulcsszóanalitikákat vagy piackutatási adatokat. A kulcsszavakat és kifejezéseket elemzi, amelyeket a célcsoport valószínűleg használ a kereséseknél
  • Versenytársak elemzése: A SEO szakember megvizsgálja a versenytársak weboldalait és az általuk használt kulcsszavakat. Fontos megismerni, hogy milyen kulcsszavakra optimalizálnak a versenytársak, és milyen rangsorolást értek el ezekkel a kulcsszavakkal
  • Kulcsszó kiválasztás: A kulcsszavak alapján a SEO szakértő kiválasztja a legfontosabb és releváns kulcsszavakat a weboldal, vagy websjop szempontjából. Ezek olyan kulcsszavak lehetnek, amelyek magas keresési volumenűek, alacsony versenyt mutatnak, vagy konkrét üzleti céloknak felelnek meg
  • Kulcsszócsoportosítás: A SEO szakember csoportosítja a kulcsszavakat témák szerint, hogy könnyen kezelhető struktúrát hozzon létre a tartalom szervezéséhez és az optimalizációhoz

Gyakori SEO hiba, hogy egy vállalkozás olyan kulcsszavakra próbál pozíciókat elérni, amiket az erőforrásaiból egyszerűen nem képes megszerezni, ezért fontos optimalizálni és jól megválogatni a kulcsszavakat. Kiemelt fontosságú még az úgynevezett másodlagos kulcsszavak feltárása is. Ezeket a kulcsszavakat kevésbé vagy egyáltalán nem használják a riválisaid, ezért célszerű versenyezned értük. Az összegyűjtött kulcsszavakból a SEO szakértő listát készít és felméri, hogy mely kulcsszavakra, kulcsszó összetételekre kell és érdemes fókuszálnotok és melyekre nem

Tartalomstratégia, tartalomoptimalizálás

A tartalomoptimalizálás egy fontos része az SEO szakértő munkájának. A következőkben bemutatom, hogyan végzi el ezt a folyamatot:

  • Kulcsszókutatás: A SEO szakértő először a kulcsszókutatást végzi el, hogy azonosítsa a releváns kulcsszavakat és kifejezéseket, amelyeket beépíthet a tartalomba. Ezek a kulcsszavak olyan keresésekre vonatkoznak, amelyek kapcsolódnak a weboldal témájához vagy iparághoz
  • Címek és metaadatok optimalizálása: A szakértő gondoskodik arról, hogy a tartalom címei és metaadatok (pl. meta cím és meta leírás) releváns kulcsszavakat tartalmazzanak. Ez segít a keresőmotoroknak megérteni a tartalom témáját és javítja a keresési eredményekben való megjelenést
  • Tartalomstruktúra kialakítása: A SEO szakértő segít kialakítani a tartalom struktúráját, beleértve a fejléceket (H1, H2 stb.) és a bekezdéseket. Ez segít a tartalom olvashatóságában és a keresőmotorok számára a fontos információk kiemelésében
  • Kulcsszavas optimalizálás: A SEO szakember beépíti a kulcsszavakat a tartalomba a megfelelő módon. Ez magában foglalhatja a kulcsszavak természetes elhelyezését a szövegben, a szinonimák használatát, a kulcsszavakkal történő linkek kialakítását, valamint a kulcsszavas alt tag-eket a képekhez
  • Hasznos és releváns tartalom készítése: A SEO szakértő arra törekszik, hogy minőségi, hasznos és releváns tartalmat hozzon létre. Ez magában foglalhatja az iparági információk, útmutatók, tippek, tanácsok vagy más értékes tartalom megosztását. Az ilyen tartalom vonzza a látogatókat és javítja a weboldal rangsorolását
  • Analitika és optimalizáció: A szakértő folyamatosan monitorozza a tartalom teljesítményét és azonosítja az optimalizációs lehetőségeket. Ehhez használhatja az analitikai eszközöket és más SEO eszközöket. Az adatok elemzése alapján módosíthatja és javíthatja a tartalmat a jobb eredmények érdekében

Ezek az alapvető lépések, amelyeket egy SEO szakértő a tartalomoptimalizálás során végrehajthat. A cél az, hogy a tartalom releváns legyen a keresők és a látogatók számára, és segítse a weboldal magasabb rangsorolását a keresési eredményekben. Google pozíciókat ugyanis a leghatékonyabban megfelelően SEO optimalizált oldalakkal és minőségi tartalommal lehet elérni. A tartalomstratégia egyik része a fentebb említett kulcsszókutatás, a másik része a tartalmak megtervezése és kivitelezése. A SEO szövegírás ma már egy külön szakmának számít, amiben a legtöbb esetben a segítségedre tud lenni egy SEO szakértő is, ugyanis a leghatékonyabb eredményeket egy szövegíró és egy SEO szakember kombinációjával lehet kihozni.

Profi SEO szakembert keresel?

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

SEO versenytárs elemzés

A SEO szakértő a versenytárs elemzést több lépésben végzi el. Először azonosítja a legfontosabb versenytársakat, azokat a weboldalakat vagy vállalkozásokat, amelyek ugyanazon kulcsszavakra vagy iparágban versenyeznek. Ezután áttekinti a versenytársak weboldalait, tartalmukat és szerkezetüket annak érdekében, hogy megérthesse, hogyan építik fel a webes jelenlétüket és hogyan optimalizálják a kulcsszavakat. A szakértő továbbá elemzi a versenytársak rangsorolását, hogy megtudja, melyik kulcsszavakra és milyen pozícióban szerepelnek a keresőmotorok találati listájában. Ez segít felmérni a versenytársak erősségeit és gyengeségeit a SEO szempontjából.

A SEO versenytárs elemzés során a szakértő figyelembe veszi az oldalak linkegyüttműködéseit is. Megvizsgálja, hogy milyen hivatkozásokkal rendelkeznek a versenytársak weboldalai, és milyen linképítési stratégiát alkalmaznak. Az elemzés eredményeként a SEO szakértő fel tudja mérni a versenytársak erősségeit és gyengeségeit a SEO területén, és ezek alapján tud ajánlásokat tenni az optimalizációhoz és a versenyképesség növeléséhez. A versenytársak piaci helyzetének felmérése kritikus fontosságú a keresőoptimalizálás területén. Ha nem ismered az ellenségeid erősségeit és gyengeségeit, akkor hogyan akarod legyőzni őket? A keresőoptimalizálás szakértő tehát feltérképezi a riválisaid webhelyeit és meg tudja állapítani miben erősek és hol vannak a gyenge pontjaik. A versenytárs elemzés abban is segít, hogy fény derüljön melyik riválisoddal kell komolyan számolnod és kik azok akik nem jelentenek veszély a webhelyed keresőben betöltött helyezéseire.

Link stratégia

A link stratégia kiépítése során a SEO szakértő több lépést követ. Először is, alapos kutatást végez a weboldal specifikus piaci környezetében. Azonosítja azokat a releváns és magas minőségű weboldalakat, amelyek potenciálisan hivatkozhatnak a céloldaladra. A következő lépésben a szakértő kapcsolatot keres ezekkel a weboldalakkal, és megpróbálja elérni, hogy hivatkozzanak a céloldalra. Ez történhet közvetlen kapcsolatfelvétellel az oldal tulajdonosával, vagy akár tartalomajánlatokkal is. A link stratégia kiépítésekor a szakértő odafigyel arra, hogy a kapcsolatok minőségi és relevánsak legyenek. Az olyan weboldalak, amelyek magas minőségű tartalmat kínálnak, jó hírnévvel rendelkeznek és relevánsak az adott piaci szegmenshez, értékes hivatkozásokat jelenthetnek a célszervezet számára. Fontos megjegyeznem, hogy a link stratégia kiépítése  időt és odafigyelést igényel. A SEO szakértő rendszeresen monitorozza a kapcsolatokat, frissíti és bővíti a linkprofilját, valamint figyelemmel kíséri a versenytársak linképítési tevékenységét is.

A link stratégia kiépítése a céloldal számára értékes és minőségi hivatkozásokat biztosít, amelyek növelik a weboldal hitelességét és rangsorolását a keresőmotorok találati listájában. Releváns linkek nélkül szinte lehetetlen a pozíciók elérése a legfontosabb kulcsszavakra. A SEO szakember feladata, hogy linkeket keressen és építsen a webhelyedhez. A legálisan és etikusan szerzett linkeknek a legtöbb esetben ára van, tehát fizetned kell értük. Ezeket a költségeket célszerű a SEO stratégia megalkotásakor már az elején számszerűsíteni, hogy ne érjenek kellemetlen meglepetések.

SEO Monitoring

Egy profi SEO szakember sok időt és pénzt spórolhat a számodra. A Google algoritmusok folyamatosan változnak, ezért nagyon nehéz és bonyolult feladat megérteni a működésüket. A hatékony keresőoptimalizálás alapköve a folyamatos adatokon alapuló SEO monitoring. A SEO-ban minden mérhető, természetesen az eredmények is. A folyamatos SEO monitoring segítségével a SEO szakértő naprakészen elemzi a webhelyed teljesítményét, valamint a kiemelt riválisok weboldalainak teljesítményét is. A beérkezett adatok alapján módosíthatja a SEO stratégiát, illetve további javaslatokat adhat a fejlődéshez.

Keresőoptimalizálás szakember

Mennyibe kerül egy SEO szakértő?

A legtöbb SEO szakértő óradíj alapon dolgozik, az áraik 10.000 - 35.000 Ft / óra között mozognak. Az árak alakulását befolyásolhatja a szakértő tapasztalata, a projekt komplexitása, a munkaidő és az elvégzendő feladatok mennyisége. Általában az SEO szakemberek ára óradíj vagy projektalapú díjazás formájában kerül meghatározásra. Az óradíjak általában széles skálán mozognak, és a tapasztalattól és a szakértelem szintjétől függően változnak. A projektalapú díjazás esetén a költség a projekt jellegétől, a feladatok bonyolultságától és a várható eredményektől függ. Fontos megjegyeznem, hogy a nagy tudással rendelkező SEO szakértők általában magasabb árat kérnek, mivel tapasztalatuk és szakértelmük értékes erőforrás a vállalkozások számára. Az árakat mindig egyedi ajánlatokban határozzák meg, amelyek az adott projekt igényeire és követelményeire szabottak.

SEO szakértő árak Magyarországon
Szabadúszó SEO szakértő árak 10.000 - 35.000 Ft / óra
Kis méretű SEO ügynökség árak 10.000 - 35.000 Ft / óra
Közepes méretű SEO ügynökség árak 15.000 - 50.000 Ft / óra
Nagy méretű SEO ügynökség ára 25.000 Ft-tól / óra

Mi alapján válassz SEO szakembert?

Megbízható, profi SEO szakembert nehéz találni manapság, hiszen a fentieknek köszönhetően, papírok nélkül bárki állíthatja magáról, hogy ért a keresőoptimalizáláshoz. A helyzetet tovább bonyolítja, az alacsony belépési küszöb és a potenciális megbízók tudatlansága, naivitása. Nézzük végig mire érdemes ügyelned, ha SEO-val foglalkozó szakembert szeretnél megbízni.

Hitelesség alapján

A hitelesség az egyik legfontosabb tényező ebben a szakmában. Sajnos igen elterjedt piaci gyakorlat a potenciális ügyfelek kábítása hangzatos ígéretekkel. Ha valaki azzal kampányol neked, hogy garantálja a Google első helyet számodra pár héten vagy hónapon belül, akkor szinte biztosra veheted, hogy nem jó helyen keresed a szakértelmet. Egy hiteles SEO szakember minden esetben el fogja mondani a valós helyzetet a webhelyed állapotáról, még abban az esetben is, ha a hírnek nem fogsz örülni.

Tapasztalat és szakértelem alapján

Egy SEO szakember tudását egyszerűen felbecsülheted. Elég, ha kérsz tőle referenciákat és megnézed a Google-ben, hogy hol szerepelnek ezek a találati listákban. Célszerű megnézned a honlapját, elolvasnod a szakmai cikkeit, esetleg beszélned vele telefonon, hogy jobban rá láss a tudására. Nézd meg, hogy korábban milyen projekteken dolgozott, és milyen eredményeket ért el. Ez segíthet megbizonyosodni arról, hogy a szakember rendelkezik a szükséges tudással és gyakorlattal a sikeres SEO kampányokhoz. A tapasztalat és szakértelem alapján értékeld a szakember szakmai hátterét, például azt, hogy mennyi ideje foglalkozik SEO-val, milyen méretű és típusú vállalatokkal dolgozott korábban, és milyen eredményeket ért el ezekkel az ügyfelekkel. Ez segít felmérni, hogy a szakember mennyire képes kezelni a kihívásokat és elérni a kitűzött célokat. A tapasztalat és szakértelem mellett fontos az is, hogy a szakember naprakész legyen az SEO területén történő változásokkal és újításokkal kapcsolatban. Az SEO folyamatosan fejlődik, és az algoritmusok is gyakran változnak. Ezért fontos, hogy a szakember rendszeresen frissítse tudását, olvassa a legfrissebb szakirodalmakat, kövesse az iparági híreket és vegyen részt konferenciákon vagy szakmai rendezvényeken. A naprakészség segít abban, hogy a szakember hatékonyan alkalmazza a legújabb SEO stratégiákat és legjobb gyakorlatokat a munkájában.

Amennyiben csak önfényezést, mellébeszélést, ígérgetés kapod, nem biztos, hogy a megfelelő helyen keresed a szakértelmet.

Ár alapján

A profi SEO szakember legjellegzetesebb ismertetőjele az, hogy tele van munkával és ennek köszönhetően magas óradíjon dolgozik. Az olcsó szakemberek ajánlatai becsapósak lehetnek, ugyanis a “tiszta” keresőoptimalizálás költséges mulatság, az olcsó húsnak pedig híg a leve. Természetesen nem minden cég engedhet meg magának havi több százezer forintos SEO költséget, viszont, jó, ha tisztában vagy vele, a keresőoptimalizálás költsége évről évre egyre magasabb. Figyelj oda, hogy ne csak az árra koncentrálj, hanem az ár-érték arányra is. Fontos, hogy a kiválasztott SEO szakember megfelelő minőségű szolgáltatást nyújtson az általad elképzelt eredmények eléréséhez. Érdemes összehasonlítanod az árakat a szakember tapasztalatával, szakmai hátterével és a nyújtott szolgáltatásokkal.

Kommunikáció alapján

A jól működő kommunikáció nagyon fontos, amennyiben hosszútávra keresel SEO szakembert. Ha nem működik a kémia köztetek, akármilyen jó szakembert is találtál, nem fogtok tudni együtt dolgozni éveken keresztül. A helyzetet bonyolítja, hogy a megbízók minél előbb eredményeket akarnak látni, viszont a látványos eredményhez van amikor több mint fél év is szükséges lehet. Ebben az esetben, ha nem működik megfelelően a kommunikáció a felek között, gyorsan megjelenhet az egymásra mutogatás az üzleti kapcsolatban. A SEO szakma a bizalmon alapul, ha csak a jó híreket várod és csak a jó híreket kapod, az esetek nagy százalékában biztosra veheted, hogy hosszútávon nem lesz sikeres a SEO-sal az együttműködésed.  A jó kommunikáció segíti a szakember és a kliens közötti információáramlást. Fontos, hogy a szakember tisztában legyen a célokkal, az üzleti stratégiájával. Ehhez rendszeres találkozók, konzultációk és a kommunikációs csatornák aktív használata szükséges. A szakembernek képesnek kell lennie megfelelően megérteni és tükrözni a vállalat igényeit és céljait a SEO stratégiában. 

Mikor érdemes SEO szakértőhöz fordulnod?

Tapasztalataim alapján keresőoptimalizálás szakértőt a legtöbbször akkor keresnek cégek, amikor már nagyon nagy probléma van statisztikáival, pontosabban, be van dőlve organikus forgalom. Sajnos az ilyen esetek nagy százalékában, rövid időn belül már nem lesz orvosolható a probléma. Sőt, a legtöbbször már csak komoly fejlesztési költségek árán lesz elérhető az organikus növekedés. A legoptimálisabb megoldás tehát, ha már a weboldalad, vagy webshopod fejlesztési fázisa előtt keresel egy keresőoptimalizálással foglalkozó szakembert. A hatékony és időben elkezdett weboldal keresőoptimalizálás minden esetben látogató növekedést eredményez, ami megfelelő konverziókon keresztül megnövelt bevételt és nyereséget fog termelni a vállalkozásod számára.  Érdemes SEO szakértőt fogadnod, ha szeretnéd maximalizálni a weboldalad látogatottságát és láthatóságát a keresőmotorokban. A SEO szakértő segítséget nyújthat a kulcsszavak kutatásában és optimalizálásában, a tartalom és weboldal szerkezetének javításában, valamint a linképítésben. Ha nincs elegendő időd, szaktudásod vagy erőforrásod a SEO folyamatokra, egy szakértő segíthet abban, hogy a weboldalad hatékonyabb legyen és jobb eredményeket érj el a digitális térben. Emellett a szakértő folyamatosan figyelemmel kíséri az algoritmusok és a piaci trendek változásait is, így a weboldalad optimalizálás mindig naprakész lesz.

Mit ne várj el egy SEO szakértőtől?

Egy SEO szakértőtől ne várj azonnali eredményeket, mivel az SEO egy hosszabb távú folyamat, amely időt igényel a látható eredmények eléréséhez. Ne várj garantált első helyezést a keresési eredményekben, mivel ez számos tényezőtől és a verseny intenzitásától függ. Ne higgy a csodaszer megoldásokban, amelyek azonnal növelik a látogatottságot vagy javítják a konverziós arányt, mert az eredmények eléréséhez rendszeres munka és tartalomfejlesztés szükséges. Ne várd el, hogy egy SEO szakértő minden területen teljeskörű szakértelmet mutasson, mivel más területekre specializált szakemberek bevonása is szükséges lehet. Ne várd el, hogy egy SEO szakértő olcsó vagy ingyenes szolgáltatást nyújtson, mivel az eredményes SEO munka időt, erőforrásokat és szakértelmet igényel. A mai napig léteznek ügyfelek, akik elvárják, a fejlesztői tudást a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberektől, tipikusan Wordpress weblapoknál. Tegyük ezt tisztába, a SEO szakértő nem fejlesztő. Mindenki jobban jár, ha a fejlesztő fejleszt, a SEO-s pedig a keresőoptimalizálással kapcsolatos feladatokat látja el.

Bakos Szabolcs

A bejegyzés szerzője

Bakos Szabolcsnak hívnak. Keresőoptimalizálással és felhasználói élmény tervezéssel foglalkozom több mint 20 év tapasztalattal a hátam mögött.
Elérhetőségeim - Facebook, Twitter, LinkedIn vagy Email.

Gyakori kérdések


Mivel foglalkozik a SEO szakértő?

A SEO szakértő kizárólag keresőoptimalizálással foglalkozik. A célja, hogy a webhelyed minél jobb pozíciókat érjen el a Google találati listáiban.

Mennyibe kerül egy a SEO szakértő alkalmazása?

A magyar piacon a profi és megbízható SEO szakemberek óradíja 25.000 Ft-tól kezdődik.



További bejegyzések


Dolgozzunk együtt!

Amennyiben kérdésed van, legyen az egyszerű információkérés, együttműködés, vagy üzleti megkeresés, örömmel állok a rendelkezésedre.

Elolvastam és megértettem az Adatvédelmi és szerzői jogi nyilatkozatot
SEO BUDAPEST
Kapcsolat Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Facebook) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Twitter) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Linkedin)
SEO BUDAPEST