Facebook képméretek 2021-ben (Frissítve!)

A legfrissebb Facebook képméretek 2021-ben, amennyiben fontos számodra a tökéletes közösségi média jelenlét. Tippekkel megtoldva.

közösségi média
Frissítve: 2021.04.20 - Szerző: Bakos Szabolcs

Amennyiben fontos számodra a tökéletes Facebook-os közösségi média jelenlét, akkor tisztában kell lenned feltölthető vizuális elemek méreteivel, ugyanis a közösségi oldalra feltölthető arculati elemek, képek méretei állandóan változnak. Gondolom már te is találkoztál azzal a problémával, hogy feltöltöttél egy képet a Facebook-ra és eltűnt a széle, vagy le volt vágva a borítóképed, ha mobilon nézted az oldalad. Ezeket a gyakori problémákat elkerülheted a helyes képméretek használatával.

Miért fontos a megfelelő méretű képek használata a Facebook-on?

A céged, személyes márkád vizuális arculata gyakran az első momentum amivel az emberek találkoznak a Facebook közösségi oldalain és gyakran az egyetlen dolog, amire emlékezni fognak a későbbiek során.

Kiemelten fontos tehát, hogy minőségi és jól megjegyezhető, egyedi arculattal, dizájnnal vértezd fel a márkád közösségi oldalait. Sajnos, ez nem minden esetben könnyű kihívás, hiszen a Facebook felületei folyamatosan fejlődnek, ezért a feltölthető képek méretei is állandóan változnak.

A megfelelő méretű Facebook képek és vizuális elemek használatával az alábbi problémákat kerülheted el:

  • A logód nem lesz homályos
  • A márkád arculati elemei nem lesznek pixelesek, vagy deformáltak
  • Az arculati elemeidből nem fognak részletek hiányozni, nem lesznek levágott postjaid
  • A közösségi oldalaid megjelenése nem lesz unprofesszionális
  • Nem fog csökkeni márka elkötelezettséged
Facebook képméretek

Facebook képméretek 2021-ben

A több mint 1 milliárd felhasználóval rendelkező Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja. A Facebook-ot imádják a magyarok, a publikus felmérések apaján a teljes magyar lakosság 60%-a aktív felhasználó. A Facebook ereje az állandó fejlesztésben és változásban rejlik, a vállalat folyamatosan módosítja, frissíti a felületeit. 2020-ban például komplett design váltáson esett keresztül a teljes rendszer, ennek köszönhetően a vizuális elemek méretei is ismét változtak.

A Facebook jellegzetessége, hogy a vizuális elemeinél több fajta felbontású kép felöltésére ad lehetőséget, ezért, ha jövőbiztos Facebook-os megjelenésben gondolkozol, akkor mindig az engedélyezett legnagyobb felbontású képeket töltsd fel a rendszerbe.

Facebook profilkép méret

Facebook profilkép

A Facebook borítóképekkel szemben a profilképek nem csak a Facebook profiloldalakon jelennek meg, hanem minden megosztott bejegyzésnél, kommentnél, a Facebook keresési eredményei között és az emberek idővonalán is, ahol üzeneteket teszel közzé. Mondanom sem kell, hogy valószínűleg a profilkép a legfontosabb vizuális elem a Facebookon.

A profilkép egy 1:1 arányszámú, négyzet alakú kép, amely alap esetben 170px x 170px asztali számítógépeken, 128px x 128px felbontású okostelefonokon, hagyományos mobiltelefonokon pedig 36x36px felbontásban jelenik meg.

Facebook profilkép méret irányelvek:

  • Minimum méret: 820 x 312 képpont
  • Ajánlott méret: 1080 x 1080 képpont
  • Képarány: 1:1

Pro tipp: Összezavarodtál? Nem kell! Amennyiben a legélesebb felbontást akarod elérni, a Facebook profil képed a lehetséges legnagyobb felbontásban töltsd fel. Ez az érték: 1080 x 1080 képpont, vagy 2048 x 2048 képpont legyen. A Facebook profilkép széllei lekerekítődnek, ezért a kép sarkaira ne rakj érdemi információt.

Facebook borítókép méret

Facebook borítókép

Ismered ezt a klasszikus mondást, hogy „ne ítélj meg egy könyvet a borítója alapján?” Nos, ez nem érvényes a közösségi média világában. A facebook borítókép az egyik legnagyobb elérhető képméretet biztosítja számodra, hogy bemutasd és reklámozd a márkád, céged mondanivalóját az emberek számára.

A borítókép egy 16:9 arányszámú, téglalap alakú kép, amely számítógépeken 820px x 312px felbontású, okostelefonokon pedig 640px x 360px felbontásban jelenik meg.

Facebook borítókép méret irányelvek:

  • Minimum méret: 820 x 312 képpont
  • Ajánlott méret: 1640 × 624 képpont
  • Képarány: 16:9

Pro tipp: Bár zavaros információk vannak az interneten a maximális felbontással kapcsolatban, amennyiben tűéles felbontás akarsz a retina felbontású mobileszközökön is akkor 1640 × 624 képpont felbontásban töltsd fel a Facebook borítóképed. Ezzel tuti nem fogsz mellé lőni. A legjobb eredmény elérése érdekében 100 KB-nál kisebb sRGB JPG fájlt használj a Facebook borítóképhez.

Facebook bejegyzés képméret

Facebook képméretek a bejegyzésekhez és az idővonal fotóihoz

A Facebook bejegyzésekben szereplő képek, fotók jelenleg bármilyen méretűek lehetnek. Használhatsz, álló, fekvő, négyzet alakú fotókat, képeket is. Egyetlen dolgot tarts itt is szem előtt. Minél nagyobb felbontású képeket használj a postjaidhoz. Amennyiben konkrét számokra vagy kíváncsi, a közösségi média szakemberek jelenlegi ajánlásai alapján az optimális méretek a következők:

Facebook bejegyzés kép, fotó méret irányelvek:

  • Ajánlott méret: 1200 x 630 képpont, (1080 x 1080 1:1 kép esetén). Nincsenek maximális méretkorlátozások

Pro tipp: Ha tűéles képeket akarsz a retina felbontású mobileszközökön, akkor használj legalább 1400+ képpont szélességet a fotóidhoz, képeidhez a bejegyzéseidben.

Facebook esemény borítókép

Facebook esemény borítókép

Nézzük az esemény oldalak fejlécképeit. Nehogy könnyű legyen az élet, természetesen a Facebook események oldalak borítóképeinek is mindentől eltérő felbontása van. Igazából itt is feltölthetsz bármilyen méretű képet, a lényeg, hogy tartsd be a 16:9-es fekvő képarányt. Amennyiben konkrét számokra vagy kíváncsi, az ajánlott méretek a következők:

Facebook esemény borítókép méret irányelvek:

  • Ajánlott méret: 1920 x 1080 képpont

Pro tipp: Tartsd be az irányelveket! Az 1920 pixelnél kisebb méretű feltöltött képek felnagyítódnak, a 16:9-től nagyobb arányban feltöltött képek oldalát levágja a Facebook. A magasabb képeket felül és alul is levágja a Facebook.

Facebook csoport borítókép

Facebook csoport borítókép

A Facebook csoportok legfontosabb eleme a csoport borítókép. Ez az egyetlen felület a kiemelt bejegyzéseken felül, ahol a leghatékonyabban tudod kommunikálni a facbook csoportod arculatát, mondanivalóját. Nézzük az ajánlott méreteket:

Facebook csoport borítókép méret irányelvek:

  • Ajánlott méret: 1640 x 865 képpont
  • Képarány: 1,91:1

Pro tipp: A Facebook csoport borítókép elkészítésénél kiemelten figyelj arra, hogy a feltöltendő kép 100px-es alsó és felső sávjába ne rakj semmilyen fontos képi, vagy szövegi elemet, ugyanis feltöltés után alap esetben ezek a részek nem lesznek láthatóak mobileszközökön.

Facebook képes hirdetések

A Facebook rengeteg lehetőséget biztosít a hirdetések szempontjából és a hirdetéstípusok széles választékát kínálja a felhasználók számára. Amennyiben kíváncsi vagy a konkrétumokra, böngészd át a Facebook súgóközpontját a képes hirdetésekről.

Facebook hírfolyam hirdetés képméret

Facebook hírfolyam hirdetés

A legelterjedtebb hirdetési forma a Facebookon a hírfolyamokban megjelenő képes hirdetés. A Facebook mindig is nagy hangsúlyt fektetett a képes hirdetésekben elhelyezett szövegek mennyiségének limitálására. Amennyibe egy képes Facebook hirdetés felületének több mint 20%-a szöveget tartalmaz, abban az esetben csökkentet elérést fog kapni a hálózaton belül. Szerencsére a Facebook biztosít segédeszközt arra, hogy ellenőrizni tudd, nem tartalmaz-e túl sok szöveget a képalapú hirdetésed.

Facebook hírfolyam képes hirdetés méret irányelvek:

  • Ajánlott méret: 1200 x 628 képpont, (1080 x 1080 1:1 kép esetén). Nincsenek maximális méretkorlátozások
  • Képarány: 9:16, 16:9, 1.91:1, 1:1
  • A hirdetésen maximum 20% szöveget tartalmazhat
  • Ajánlott fájltípusok a PNG, vagy az alacsony tömörítésű JPG

Pro tip: Légy óvatos a szöveges logókkal, ugyanis minden szövegalapú logó bele számit a 20%-os képes hirdetési limitbe, teljesen függetlenül annak elhelyezkedésétől, tájolásától, ráadásul a számok és a vízjelek is szövegnek számítanak.

Facebook Jobb oldali oszlop hirdetés képméret

Facebook Jobb oldali oszlop hirdetés

A jobb oldali oszlopos hirdetések korábban a Facebook-hirdetések legfontosabb hirdető felületei voltak. A mobilhasználat növekedése miatt, azonban napjainkban már csökkent az igény az asztali számítógépek jobb oldali oszlopának hirdetéseire.

Facebook Jobb oldali oszlop hirdetés kép irányelvek:

  • Minimális méret: 600 x 600 képpont
  • Ajánlott méret: 1200 x 628 képpont, nincs maximális méretkorlátozás
  • Képarány: 9:16, 16:9, 1.91:1
  • Ajánlott fájltípusok a PNG, vagy az alacsony tömörítésű JPG

Pro tip: A jobb oldali oszlopban szereplő hirdetések hasonló információkat tartalmaznak, mint a Hírcsatorna hirdetések, de ezek kisebbek, asztali számítógépekre korlátozódnak és itt videókat sem használhatsz.

Facebook Galéria hirdetés képméret

Facebook Galéria hirdetés

A Facebook galéria hirdetés igen sokoldalú, lehetővé teszi a számodra, hogy több termékképet, vagy videót jeleníts meg egyszerre egy hirdetésben. A galéria segítségével egy Facebook hirdetésen belül több helyed van a kreatív tartalmaid számára, lehetőséged van többféle terméket kiemelni, szolgáltatásról vagy promócióról bővebb részletet bemutatni. A galéria hirdetéshez az alábbi méretű képeket érdemes használnod:

Facebook galéria hirdetés méret irányelvek:

  • Minimális méret: 600 x 600 képpont
  • Ajánlott méret: 1080 x 1080 képpont, nincs maximális méretkorlátozás
  • Képarány: 1:1
  • Minimum 2 kép vagy videó, maximum 10 kép vagy videó szerepelhet egy hirdetésben
  • Ajánlott fájltípusok a PNG, vagy az alacsony tömörítésű JPG

Pro tipp: Használj nagyobb méretű képeket a minimális méreteknél a tűéles felbontás elérésének érdekében (1080 x 1080 képpont).

Facebook Marketplace hirdetés képméret

Facebook Marketplace hirdetés

A Facebook piactéren az emberek eladhatnak és vásárolhatnak dolgokat. A Marketplace rendkívül népszerű Magyarországon és rengetegen használják, ezért érdemes ezeket a felületeket is kihasználni hirdetés szempontjából. A Facebook Marketplace-en történő hirdetés lényegében megegyezik a Facebook bármely más hirdetésével, viszont jó, ha egy dolgot nem hagysz figyelmen kívül. Nézzük a méreteket:

Facebook marketplace kép hirdetés méret irányelvek:

  • Minimális méret: 600 x 600 képpont
  • Ajánlott méret: 1200 x 628 képpont
  • Képarány: 9:16, 16:9, 1.91:1
  • Ajánlott fájltípusok a PNG, vagy az alacsony tömörítésű JPG

Pro tipp: Az emberek vásárlási szándékkal mennek a Facebook Marketplace-re, így a hirdetésed nagy valószínűséggel akkor lesz eredményes, ha helyi árut, vagy szolgáltatást reklámozol.

Facebook Messenger hirdetés képméret

Facebook Messenger hirdetések

Ez az egyre népszerűbb hirdetési forma a Facebook Messenger „Bejövő üzenetek” mappájában a beszélgetések között jelenik meg. Ha valaki rákattint a hirdetésre, megnyílik számára a hirdetés részletes nézete.

Facebook Messenger méret irányelvek:

  • Minimális méret: 254 x 133 képpont
  • Ajánlott méret: 1200 x 628 képpont
  • Képarány: 9:16, 16:9, 1.91:1
  • Ajánlott fájltípusok a PNG, vagy az alacsony tömörítésű JPG

Pro tipp: Ne használd a minimális méretet, csak, ha elkerülhetetlen, ugyanis nagyon homályos lesz a retina felbontású kijelzőkön

Facebook Stories hirdetések képméret

Facebook Stories hirdetések

A Facebook-történetek hirdetési mind az Instagram, mind a Facebook számára elérhetők, és teljes képernyős élményt nyújtanak, ha mobilon használod őket. A legtöbb márka a Stories hirdetésekben a videókra támaszkodik, pedig a képek is jól működhetnek.

Facebook Stories méret irányelvek:

  • Minimális szélesség: 500 képpont
  • Ajánlott méret: 1080 x 1920 képpont
  • Képarány: 9:16 (az Instagram stories-hoz hasonlóan)

Pro tipp: Ne felejts el körülbelül 250 képpontot hagyni a hirdetési kép, vagy videó tetején és alján, mert a profilkép és a CTA megy ezekre a helyekre.

Összegzés

Nincs kőbe vésett szabály a Facebook képméretekkel kapcsolatban. Kísérletezz bátran a felbontásokkal! A képeidet pedig feltöltés előtt mindig mentsd el több fajta formátumban, hogy fel tudd mérni melyik kombináció hozza el a legjobb eredményt a számodra.


Bakos Szabolcs, UI/UX Designer

A bejegyzés szerzője

Bakos Szabolcsnak hívnak. Több mint 17 év tapasztalattal a hátam mögött, cégek és vállalatok számára tervezek weblapokat, webáruházakat és webes alkalmazásokat. Imádom a versengést, ezért a legújabb hobbim a Google keresőoptimalizálás.



További bejegyzések


Dolgozzunk együtt!

Amennyiben kérdésed van, legyen az egyszerű információkérés, együttműködés, vagy üzleti megkeresés, örömmel állok a rendelkezésedre.

Elolvastam és megértettem az Adatvédelmi és szerzői jogi nyilatkozatot
Kapcsolat Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Facebook) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Twitter) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Linkedin)