Tartalomjegyzék
- Facebook profilkép méret
- Facebook borítókép méret
- Facebook bejegyzés méret
- Facebook esemény borítókép méret
- Facebook csoport borítókép méret
- Facebook hírfolyam hirdetés méret
- Facebook Jobb oldali oszlop hirdetés méret
- Facebook Galéria hirdetés méret
- Facebook Marketplace hirdetés méret
- Facebook Messenger hirdetés méret
- Facebook Stories hirdetések méretei
Amennyiben fontos számodra a tökéletes Facebook-os közösségi média jelenlét, akkor tisztában kell lenned feltölthető vizuális elemek méreteivel, ugyanis a közösségi oldalra feltölthető arculati elemek, képek méretei állandóan változnak. Gondolom már te is találkoztál azzal a problémával, hogy feltöltöttél egy képet a Facebook-ra és eltűnt a széle, vagy le volt vágva a borítóképed, ha mobilon nézted az oldalad. Ezeket a gyakori problémákat elkerülheted a helyes képméretek használatával.
Miért fontos a megfelelő méretű képek használata a Facebook-on?
A céged, személyes márkád vizuális arculata gyakran az első momentum amivel az emberek találkoznak a Facebook közösségi oldalain és gyakran az egyetlen dolog, amire emlékezni fognak a későbbiek során.
Kiemelten fontos tehát, hogy minőségi és jól megjegyezhető, egyedi arculattal, dizájnnal vértezd fel a márkád közösségi oldalait. Sajnos, ez nem minden esetben könnyű kihívás, hiszen a Facebook felületei folyamatosan fejlődnek, ezért a feltölthető képek méretei is állandóan változnak.
A megfelelő méretű Facebook képek és vizuális elemek használatával az alábbi problémákat kerülheted el:
- A logód nem lesz homályos
- A márkád arculati elemei nem lesznek pixelesek, vagy deformáltak
- Az arculati elemeidből nem fognak részletek hiányozni, nem lesznek levágott postjaid
- A közösségi oldalaid megjelenése nem lesz unprofesszionális
- Nem fog csökkeni márka elkötelezettséged
Facebook képméretek 2023-ban
A több mint 1 milliárd felhasználóval rendelkező Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja. A Facebook-ot imádják a magyarok, a publikus felmérések apaján a teljes magyar lakosság 60%-a aktív felhasználó. A Facebook ereje az állandó fejlesztésben és változásban rejlik, a vállalat folyamatosan módosítja, frissíti a felületeit. 2020-ban például komplett design váltáson esett keresztül a teljes rendszer, ennek köszönhetően a vizuális elemek méretei is ismét változtak.
A Facebook jellegzetessége, hogy a vizuális elemeinél több fajta felbontású kép felöltésére ad lehetőséget, ezért, ha jövőbiztos Facebook-os megjelenésben gondolkozol, akkor mindig az engedélyezett legnagyobb felbontású képeket töltsd fel a rendszerbe.
Facebook profilkép méret
A Facebook borítóképekkel szemben a profilképek nem csak a Facebook profiloldalakon jelennek meg, hanem minden megosztott bejegyzésnél, kommentnél, a Facebook keresési eredményei között és az emberek idővonalán is, ahol üzeneteket teszel közzé. Mondanom sem kell, hogy valószínűleg a profilkép a legfontosabb vizuális elem a Facebookon. A Facebook profilkép mérete igazából bármekkora lehet, a lényeg hogy hogy ügyelj az 1:1 arányokra, egyébként torzulni fog a megjelenése. Korábban a Facebook profilkép négyzet alakú volt, de Facebook arculati frissítés óta, már a legtöbb helyen kör alakú a megjelenítése.
A profilkép egy 1:1 arányszámú, négyzet alakú kép, amely alap esetben 170px x 170px asztali számítógépeken, 128px x 128px felbontású okostelefonokon, hagyományos mobiltelefonokon pedig 36x36px felbontásban jelenik meg.
Facebook profilkép méret irányelvek:
- Minimum méret: 170 x 170 képpont
- Ajánlott méret: 1080 x 1080 képpont
- Képarány: 1:1
Pro tipp: Összezavarodtál? Nem kell! Amennyiben a legélesebb felbontást akarod elérni, a Facebook profil képed a lehetséges legnagyobb felbontásban töltsd fel. Ez az érték: 1080 x 1080 képpont, vagy 2048 x 2048 képpont legyen. A Facebook profilkép széllei lekerekítődnek, ezért a kép sarkaira ne rakj érdemi információt.
Facebook borítókép méret
Ismered ezt a klasszikus mondást, hogy „ne ítélj meg egy könyvet a borítója alapján?” Nos, ez nem érvényes a közösségi média világában. A facebook borítókép az egyik legnagyobb elérhető képméretet biztosítja számodra, hogy bemutasd és reklámozd a márkád, céged mondanivalóját az emberek számára. Fontos tudnod, hogy a Facebook borítókép mérete változik mobil és asztali számítógép nézetekben, ezért a lényeges vizuális elemeket próbáld meg a borítókép közepére helyezni.
A borítókép egy 16:9 arányszámú, téglalap alakú kép, amely számítógépeken 820px x 312px felbontású, okostelefonokon pedig 640px x 360px felbontásban jelenik meg.
Facebook borítókép méret irányelvek:
- Minimum méret: 820 x 312 képpont
- Ajánlott méret: 1640 × 624 képpont
- Képarány: 16:9
Pro tipp: Bár zavaros információk vannak az interneten a maximális felbontással kapcsolatban, amennyiben tűéles felbontás akarsz a retina felbontású mobileszközökön is akkor 1640 × 624 képpont felbontásban töltsd fel a Facebook borítóképed. Ezzel tuti nem fogsz mellé lőni. A legjobb eredmény elérése érdekében 100 KB-nál kisebb sRGB JPG fájlt használj a Facebook borítóképhez.
Ingyenes képszerkesztő a Facebook borítóképek készítéséhez
Amennyiben nincs türelmed és kedved a Facebook borítóképek méreteivel bajlódni, mutatok neked egy ingyenes online képszerkesztő programot, aminek a segítségével villámgyorsan összetudsz dobni egy Facebook borítóképet.
Canva
A Canva az egyik legnépszerűbb online képszerkesztő program az interneten. A legnagyobb előnye, hogy ingyenes és hogy kész előre gyártott sablonokkal dolgozik. Ez azt jelenti, hogy elég kiválasztanod a számodra szimpatikus Facebook borítókép sablont és utána két kattintással már szerkesztheted is. A szerkesztés nagyon egyszerű a Canva-ban, amint meg vagy már lőheted is fel a friss borítóképed a Facebookra. A Canva prémium sablonokat is kínál, tehát ha valami teljesen egyedi grafikát szeretnél alkalmazni, arra is meg van a lehetőséged.
Facebook képméretek a bejegyzésekhez és az idővonal fotóihoz
A Facebook bejegyzésekben szereplő képek, fotók jelenleg bármilyen méretűek lehetnek. Használhatsz, álló, fekvő, négyzet alakú fotókat, képeket is. Egyetlen dolgot tarts itt is szem előtt. Minél nagyobb felbontású képeket használj a postjaidhoz. Amennyiben konkrét számokra vagy kíváncsi, a közösségi média szakemberek jelenlegi ajánlásai alapján az optimális méretek a következők:
Facebook bejegyzés kép, fotó méret irányelvek:
- Ajánlott méret: 1200 x 630 képpont, (1080 x 1080 1:1 kép esetén). Nincsenek maximális méretkorlátozások
Pro tipp: Ha kevés a szöveged és a képpel akarod dominálni a posztod, akkor használj 1:1 arányú képet. Amennyiben nagyobb mennyiségű szöveget írsz a poszthoz, a 16:9 arány lehet az ideális megoldás. Ha tűéles képeket akarsz a retina felbontású mobileszközökön, akkor használj legalább 1400+ képpont szélességet a fotóidhoz, képeidhez a bejegyzéseidben.
Facebook esemény borítókép méret
Nézzük az esemény oldalak fejlécképeit. Nehogy könnyű legyen az élet, természetesen a Facebook események oldalak borítóképeinek is mindentől eltérő felbontása van. Igazából itt is feltölthetsz bármilyen méretű képet, a lényeg, hogy tartsd be a 16:9-es fekvő képarányt. Amennyiben konkrét számokra vagy kíváncsi, az ajánlott méretek a következők:
Facebook esemény borítókép méret irányelvek:
- Ajánlott méret: 1920 x 1080 képpont
Pro tipp: Tartsd be az irányelveket! Az 1920 pixelnél kisebb méretű feltöltött képek felnagyítódnak, a 16:9-től nagyobb arányban feltöltött képek oldalát levágja a Facebook. A magasabb képeket felül és alul is levágja a Facebook.
Facebook csoport borítókép méret
A Facebook csoportok legfontosabb eleme a csoport borítókép, ugyanis a Facebook oldalakkal ellentétben, a csoportoknál nem tudsz profilképet beállítani. Ez az egyetlen felület a kiemelt bejegyzéseken felül, ahol a leghatékonyabban tudod kommunikálni a facbook csoportod arculatát, mondanivalóját. Nézzük az ajánlott méreteket:
Facebook csoport borítókép méret irányelvek:
- Ajánlott méret: 1640 x 865 képpont
- Képarány: 1,91:1
Pro tipp: A Facebook csoport borítókép elkészítésénél kiemelten figyelj arra, hogy a feltöltendő kép 100px-es alsó és felső sávjába ne rakj semmilyen fontos képi, vagy szövegi elemet, ugyanis feltöltés után alap esetben ezek a részek nem lesznek láthatóak mobileszközökön.
Facebook képes hirdetések méretei
A Facebook rengeteg lehetőséget biztosít a hirdetések szempontjából és a hirdetéstípusok széles választékát kínálja a felhasználók számára. Amennyiben kíváncsi vagy a konkrétumokra, böngészd át a Facebook súgóközpontját a képes hirdetésekről.
Facebook hírfolyam hirdetés méret
A legelterjedtebb hirdetési forma a Facebookon a hírfolyamokban megjelenő képes hirdetés. A Facebook mindig is nagy hangsúlyt fektetett a képes hirdetésekben elhelyezett szövegek mennyiségének limitálására. Amennyibe egy képes Facebook hirdetés felületének több mint 20%-a szöveget tartalmaz, abban az esetben csökkentet elérést fog kapni a hálózaton belül. Szerencsére a Facebook biztosít segédeszközt arra, hogy ellenőrizni tudd, nem tartalmaz-e túl sok szöveget a képalapú hirdetésed.
Facebook hírfolyam képes hirdetés méret irányelvek:
- Ajánlott méret: 1200 x 628 képpont, (1080 x 1080 1:1 kép esetén). Nincsenek maximális méretkorlátozások
- Képarány: 9:16, 16:9, 1.91:1, 1:1
- A hirdetésen maximum 20% szöveget tartalmazhat
- Ajánlott fájltípusok a PNG, vagy az alacsony tömörítésű JPG
Pro tip: Légy óvatos a szöveges logókkal, ugyanis minden szövegalapú logó bele számit a 20%-os képes hirdetési limitbe, teljesen függetlenül annak elhelyezkedésétől, tájolásától, ráadásul a számok és a vízjelek is szövegnek számítanak.
Facebook Jobb oldali oszlop hirdetés méret
A jobb oldali oszlopos hirdetések korábban a Facebook-hirdetések legfontosabb hirdető felületei voltak. A mobilhasználat növekedése miatt, azonban napjainkban már csökkent az igény az asztali számítógépek jobb oldali oszlopának hirdetéseire.
Facebook Jobb oldali oszlop hirdetés kép irányelvek:
- Minimális méret: 600 x 600 képpont
- Ajánlott méret: 1200 x 628 képpont, nincs maximális méretkorlátozás
- Képarány: 9:16, 16:9, 1.91:1
- Ajánlott fájltípusok a PNG, vagy az alacsony tömörítésű JPG
Pro tip: A jobb oldali oszlopban szereplő hirdetések hasonló információkat tartalmaznak, mint a Hírcsatorna hirdetések, de ezek kisebbek, asztali számítógépekre korlátozódnak és itt videókat sem használhatsz.
Facebook Galéria hirdetés méret
A Facebook galéria hirdetés igen sokoldalú, lehetővé teszi a számodra, hogy több termékképet, vagy videót jeleníts meg egyszerre egy hirdetésben. A galéria segítségével egy Facebook hirdetésen belül több helyed van a kreatív tartalmaid számára, lehetőséged van többféle terméket kiemelni, szolgáltatásról vagy promócióról bővebb részletet bemutatni. A galéria hirdetéshez az alábbi méretű képeket érdemes használnod:
Facebook galéria hirdetés méret irányelvek:
- Minimális méret: 600 x 600 képpont
- Ajánlott méret: 1080 x 1080 képpont, nincs maximális méretkorlátozás
- Képarány: 1:1
- Minimum 2 kép vagy videó, maximum 10 kép vagy videó szerepelhet egy hirdetésben
- Ajánlott fájltípusok a PNG, vagy az alacsony tömörítésű JPG
Pro tipp: Használj nagyobb méretű képeket a minimális méreteknél a tűéles felbontás elérésének érdekében (1080 x 1080 képpont).
Facebook Marketplace hirdetés méret
A Facebook piactéren az emberek eladhatnak és vásárolhatnak dolgokat. A Marketplace rendkívül népszerű Magyarországon és rengetegen használják, ezért érdemes ezeket a felületeket is kihasználni hirdetés szempontjából. A Facebook Marketplace-en történő hirdetés lényegében megegyezik a Facebook bármely más hirdetésével, viszont jó, ha egy dolgot nem hagysz figyelmen kívül. Nézzük a méreteket:
Facebook marketplace kép hirdetés méret irányelvek:
- Minimális méret: 600 x 600 képpont
- Ajánlott méret: 1200 x 628 képpont
- Képarány: 9:16, 16:9, 1.91:1
- Ajánlott fájltípusok a PNG, vagy az alacsony tömörítésű JPG
Pro tipp: Az emberek vásárlási szándékkal mennek a Facebook Marketplace-re, így a hirdetésed nagy valószínűséggel akkor lesz eredményes, ha helyi árut, vagy szolgáltatást reklámozol.
Facebook Messenger hirdetések méretei
Ez az egyre népszerűbb hirdetési forma a Facebook Messenger „Bejövő üzenetek” mappájában a beszélgetések között jelenik meg. Ha valaki rákattint a hirdetésre, megnyílik számára a hirdetés részletes nézete.
Facebook Messenger méret irányelvek:
- Minimális méret: 254 x 133 képpont
- Ajánlott méret: 1200 x 628 képpont
- Képarány: 9:16, 16:9, 1.91:1
- Ajánlott fájltípusok a PNG, vagy az alacsony tömörítésű JPG
Pro tipp: Ne használd a minimális méretet, csak, ha elkerülhetetlen, ugyanis nagyon homályos lesz a retina felbontású kijelzőkön
Facebook Stories hirdetések méretei
A Facebook-történetek hirdetési mind az Instagram, mind a Facebook számára elérhetők, és teljes képernyős élményt nyújtanak, ha mobilon használod őket. A legtöbb márka a Stories hirdetésekben a videókra támaszkodik, pedig a képek is jól működhetnek. Az optimális méretarány 9:16. A Facebook Stories videók 15 másodpercig a képek pedig 5 másodpercig láthatóak.
Facebook Stories méret irányelvek:
- Minimális szélesség: 500 képpont
- Ajánlott méret: 1080 x 1920 képpont
- Képarány: 9:16 (az Instagram stories-hoz hasonlóan)
Pro tipp: Ne felejts el körülbelül 250 képpontot hagyni a hirdetési kép, vagy videó tetején és alján, mert a profilkép és a CTA megy ezekre a helyekre.
+1 Bónusz: Facebook Sharing debugger
A Facebook használata közben, gondolom már többször találkoztál azzal a problémával, ha egy weboldalról akartál egy posztot linkelni, valami oknál fogva nem jelent meg az oldalhoz társított kép, csak a szöveg. Ez a jelenség különösen akkor lehet bosszantó, ha például a saját weboldaladról szeretnéd belinkelni a legfrissebb blog bejegyzésedet, de csak a szöveg jelenik meg. A probléma orvoslására a legjobb megoldás a Facebook debugger alkalmazása. A Facebook a friss linkek esetében nem mindig tudja azonnal leszedni a linkelt oldalhoz kapcsolt képet, ezt a problémát a debugger alkalmazásban egy frissítéssel tudod orvosolni. Ha a frissítés nem oldja meg a problémát, akkor valószínűleg a meta adatok nincsennek jól beállítva, amiket szintén ellenőrizni tudsz az alkalmazás használatával.
Összegzés
Remélem hasznos volt ez a bejegyzésem a számodra. Jó ha tudod, hogy nincs kőbe vésett szabály a Facebook képméretekkel kapcsolatban. Kísérletezz bátran a felbontásokkal! A képeidet pedig feltöltés előtt mindig mentsd el több fajta formátumban, hogy fel tudd mérni melyik kombináció hozza el a legjobb eredményt a számodra.