Tartalomjegyzék
Ha elolvasod ezt a blog bejegyzésem, valószínűleg könnyebben fogsz tudni majd jól dönteni a leendő céges weboldalad sorsáról, ugyanis összegyűjtöttem a sablon alapú és az egyedi készítésű céges weboldalak előnyeit és hátrányait a számodra.
Csapjunk is bele:
Az egyedi céges weboldal készítés előnyei
Az egyedi készítésű céges weboldal legnagyobb előnye, hogy 100%-ban a megrendelő célcsoportjának szükségletei alapján készül el, azaz minden részlete a célcsoportod igényeire van szabva. Ez azért nagyon fontos momentum, mert egy üzleti weboldal akkor tud igazán sikeres lenni, ha meg tudja szólítani a potenciális ügyfeleket. Rengeteg sablon alapú céges weboldal van az interneten ami egyszerűen nem az adott cég célcsoportja számára készült, hanem egyszerűen csak egy látványos sablon került átalakításra, ami lehet, hogy szépen néz ki, de nem hatékony.
Miért fontos a célcsoport kiszolgálása a weben?
A web minden szegmensében egyre nagyobb a verseny a fizetős látogatókért, hiszen rengeteg weboldal található az interneten. Ha nem invesztálsz egyre több pénzt és energiát a leendő ügyfeleid elérésére, kiszolgálására, el fogsz veszni a tömegben.
Mik az egyedi készítésű céges weboldalak további előnyei?
- Az egyedi készítésű céges weboldal teljes körűen az ügyfélre és annak célcsoportjára van szabva
- A weblap oldalai a kiválasztott célcsoport által kedvelt multimédiás eszközökre vannak optimalizálva, nem globálisan
- A design a célcsoport által igényelt vizuális megjelenésben készül, nem választás alapján
- Az oldalak kódjai optimális esetben nem tartalmaznak felesleges, fel nem használt kódsorokat
- A weblapok hosszútávú módosítása, fejlesztése sokkal könnyebb mint a sablonok esetében
- Support esetén azonnal elérhető a segítség
Céges weboldal készítés garanciával
Kérj ajánlatotAz egyedi tervezésű design hatékonyabb
Az egyedi céges weboldal vizuális megjelenésének tervezése teljesen az alapoktól indul, hiszen ebben az estben a designer a weboldalak felületeit teljesen az alapoktól tervezi számodra. A sablonoknál a minél nagyobb látvány a lényeg, a profi egyedi weboldalaknál az üzleti szükségletek minél magasabb fokú kiszolgálása van a fókuszban. Ez két teljesen különböző filozófiát jelent, hiszen a sablont választjuk valamihez, az egyedit pedig nulláról építjük. Ez nem azt jelenti, hogy egy sablon alapú weboldal nem lehet hatékony számodra, viszont olyan hatékony sosem lesz mint egy egyedi weblap.
Az egyedi készítésű kód, jobban optimalizálható
A tiszta lehetőleg W3C alapú hibamentes weboldal kódolás és a megfelelő sebességű optimalizálás, kulcsfontosságú elemei az egyedi céges weboldal készítésnek és a keresőoptimalizálásnak. Az egyedi készítésű honlapok kódja optimális esetben tiszta, nem tartalmaz felesleges sorokat, ennek köszönhetően az oldalak sebessége gyors és skálázható. A sebesség jelenleg az egyik legfontosabb érték egy weboldalnál, hiszen növeli a felhasználói élményt és kulcsfontosságú a modern keresőoptimalizálás szempontjából. Ezzel szemben a websablonok nem minden esetben vannak megfelelően keresőoptimalizálva és az esetek nagy százalékában a sablonok oldalai kifejezetten lassúak és nehezen, vagy semennyire sem optimalizálhatóak a későbbiekben.
Mik az egyedi készítésű céges weboldalak hátrányai?
Elérkeztünk az egyed céges honlapok hátrányaihoz.
Az egyedi készítésű weboldalak legnagyobb hátránya az ár és az idő, ami sokszorosa lehet a sablon alapú társainak, mivel itt minden az alapoktól épül fel.
Hátrányok:
- Magasabb weboldal készítés árak és költségek
- Hosszabb tervezési és elkészülési idő
A sablon alapú céges weboldal készítés előnyei
A sablon alapú céges weblapok legnagyobb előnye a gyors elkészülési idő és az alacsony beszállási költség. Nézzük át egy kicsit részletesebben az előnyöket:
- A sablon alapú céges weboldal lehet akár ingyenes is, vagy nagyon alacsony költségű
- Nagyszerű megoldást nyújthat startupok-nak vagy olyan cégeknek akik kizárólag alacsony költségvetésben tudnak gondolkozni
- Egy minőségi sablonból nagyon gyorsan összepakolható egy weblap
- Általában trendi design alapján van összerakva
- Alacsony HTML és CSS tudás is elegendő a sablonok szerkesztéséhez
- Az céges sablonok bizonyos fokig módosíthatóak mindenféle programozás nélkül
Mik azok weblap sablonok?
Weblap sablonok (template) gyakorlatilag előre gyártott, designerek által megtervezett és lekódolt design témák. Rengeteg fajtájú és típusú sablon található az interneten, gyakorlatilag a határ a csillagos ég. Szinte már az összes tartalomkezelő rendszer (CMS) rendelkezik saját sablonnal, ebből talán a legnépszerűbbek a Squarespace, Wordpres,s Joomla, Drupal és társai.)
Alacsonyabb belépési küszöb
Nem minden cég teheti meg, hogy milliós összegeket fizessen ki egy egyedi készítésű céges weboldalért, ezért azoknak a vállalkozásoknak, akik alacsony költségvetésben gondolkoznak, a sablon alapú megoldás lehet a legjobb választás. A céges weblap sablon nagyszerű választást jelenthet a startup-ok számára is, hiszen a sablonok segítségével alacsony költséggel jelenhet meg bárki az interneten. Egyszóval, ha limitált a büdzséd, vagy nincs szükséged magas szintű keresőoptimalizálásra, a sablon alapú megoldás a Te választásod.
Gyors indítás
Egy weboldal elkészítése egy céges weblap sablon segítségével lényegesen gyorsabb folyamat, mint az egyedi készítésű weblapok esetében, hiszen az egyedi készítésű weboldalaknál az alapoktól, egyedileg készülnek el a felületek, nem készen kapod őket. Egy sablon alapú céges weblap indulásához viszont nem kell mást tenned, mint a megfelelő előre elkészített üzleti sablont kiválasztanod. A céges weboldal sablonok tartalmai az esetek nagy százalékában viszonylag könnyen szerkeszthetőek egy átlagos felhasználó által is, tehát nincs szükséged semmilyen technikai tudásra a felületek szerkesztéséhez, csak a kiválasztott sablonrendszert kell ismerned.
Mik a sablon alapú céges weboldalak hátrányai?
Nézzük a hátrányokat is, hiszen nem árt ha tisztában vagy ezekkel is, hogy megfelelően tudj mérlegelni.
- A sablon alapú weboldalak nem egyediek
- Akár több ezer egy sablonra épülő weboldal is lehet az interneten
- A rengeteg előre legyártott elem miatt, nagy és kaotikus a weblap kódja (lassú sebesség)
- Komolyabb strukturális módosításokat, átalakításokat szinte lehetetlen eszközölni
- A céges sablonok strukturális felépítése nagyon hasonló (klón effekt)
- Negatívumot válthat ki, alacsonyabbra pozicionálhatja a weblap tulajdonosát, ha a látogató rájön sablon weblapon böngészik
- Nehézkes a keresőoptimalizálás
- Probléma esetén a template készítőjét nehéz elérni, 99%-ban külföldi
Körülményes variálhatóság
A design nem minden. Egy céges honlap akkor hatékony, ha teljes mértékben a célközönségére van optimalizálva. A dedikált céges sablonok jó kiindulási alapot nyújtanak, viszont hosszú távon, ha csiszolni kell a struktúrán, módosítani a felületeken, komoly problémák merülhetnek fel számodra, ugyanis a sablonokat rendkívül körülményes módosítani.
Lassú weboldal sebesség
Ez a lassúság több okra is visszavezethető: A sablon készítők a látványra hajtanak, hiszen a céljuk, hogy a sablonjaik minél kelendőbbek legyenek. A túlzott látvány (animációk, bepörgő, becsúszó dolgok, sliderek, stb.) viszont drasztikusan növelik az oldalak méreteit, ezáltal csökkentik a sebességet. A céges sablonok úgy vannak kialakítva, hogy több fajta típusú weblaphoz is fel lehessen használni őket. Ez sajnos hátrányt jelent az egyedi weboldalakkal szemben, hiszen olyan más oldalakra vonatkozó kódok is betöltődnek, amik például nincsenek és nem is lesznek felhasználva a megjelenítéshez. A fenti problémáknak köszönhetően érdemes észben tartani, hogy a legtöbb sablon sebessége nem növelhető egy bizonyos szint fölé csak komoly erőfeszítésekkel, vagy azokkal sem.
A sablon alapú vagy az egyedi céges weboldal a jobb választás?
Az én tanácsom: Ha a leendő weblapodon nem szeretnél sokat variálni, variáltatni, ha alacsony büdzsével rendelkezel, akkor tökéletes választás lehet a sablon alapú weboldal a számodra. Ha viszont hosszútávban gondolkozol, a konverzióért, a Google helyezésekért akarsz küzdeni, szánsz pénzt a folyamatos optimalizálásra, akkor az egyedi weboldal készítés a te választásod.
Mire ügyelj egy friss céges weboldal indításkor?
Elindítani egy új céges weblapot örömteli élmény mind a kivitelező, mind a megbízó számára. A friss céges weboldalak nagy százalékánál azonban az alapvető és fontos beállítások ellenőrzésére sajnos nem mindig jut idő. Általában vagy az ügyfél sürgeti az indulást, vagy a kivitelező nincs tisztában vele miket is kéne beállítania, ellenőriznie a weboldal indulása előtt.
Böngészők tesztelése
Hiába szép egy céges weboldal, ha az alapvető böngészőkben nem jelenik meg rendesen. Szerencsére a böngészők fejlődésének köszönhetően egyre kevésbé kell már foglalkoznod a kompatibilitási problémákkal, ennek ellenére minden fontos böngészőn (Chrome, Firefox, Safari) érdemes átnézned a friss weboldalad mielőtt átveszed a kivitelezőtől. Nincs annál kínosabb kezdés amikor bizonyos funkciók nem működnek megfelelően valamelyik böngészőben, mert a készítő nem ellenőrizte a kompatibilitást a céges weboldal készítés során.
Kulcsoldalak validálása
Egy friss céges weboldalnál nem mindegy, hogy milyen minőségben készülnek el a HTML kódok. Ennek ellenőrzésére szolgál a https://validator.w3.org című online szolgáltatás, ahol egyszerűen ellenőrizheted, hogy frissen elkészült weblapod mennyi HTML hibát tartalmaz. Nyilván nem minden esetben megoldható a teljesen hibamentes HTML oldalak kivitelezése, de célszerű a minél kisebb hibaszámra törekedni, mert csökkentheti a kompatibilitási problémákat.
Az oldalak sebességeinek ellenőrzése
Ha egy céges weboldal lassú az bizony komoly problémát jelent. A lassan betöltődő oldalak felhasználó vesztést okozhatnak ráadásul keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából is hátrányt jelentenek, ugyanis a Google nem szereti az optimalizálatlan lassú weblapokat. A fejlesztési folyamat során már az elején komolyan foglalkozni kell a megfelelő sebesség optimalizálásával, ugyanis, ha a végére marad az rengeteg plusz munkaórát fog okozni. Itt ellenőrizheted a frissen elkészült céges weblapod sebességét: Pagespeed Insights A cél a legalább 80-as pontok elérése, de a 90+ javasolt.
A helyesírás ellenőrzése
A nyelvtani és helyesírási hibák ellenőrzése általában nem prioritás egy új céges weboldal indulásakor. A zavaróan sok elgépelés sajnos negatív élményt okozhat a látogatók bizonyos százalékánál. Érdemes szakemberrel átnézetned a céges weboldalad tartalmait indulás előtt, vagy legalább egy helyesírás ellenőrzőt lefuttatni a szövegeken.
A képek méreteinek optimalizálása
Aki igényes a munkájára, az minden esetben tűéles képeket használ a webhelyéhez. A tűéles képeknek viszont van egy hátrányuk: sok helyet foglalnak és a Google nem szereti a nagy méretű képek használatát a mobil eszközökön. Hosszútávú gondolkodás esetén érdemes a képeket a modern reszponzív kép megjelenítési technikákkal optimalizálni, úgy hogy a minőség és a méret között meg legyen a közös hangsúly. Azt hogy a képek megfelelően lettek-e optimalizálva a céges weboldaladon, a spebesség értékeknél látni fogod, ugyanis az optimalizálatlan képek drasztikusan csökkentik a weboldal sebességet.
Alt és Title címkék kitöltés
A céges weboldal készítés során a fejlesztők általában elfelejtik kitölteni a kiegészítő címkéket a forráskódban. Az “Alt” címke a képek során alkalmazandó, mellyel tömören meg lehet adni, hogy miről szól a kép. Ez a SEO szempontjából fontos, hiszen így a Google jobban tudja értékelni a weboldalon található kulcsszavazot képeket. A “Title” tag a linkeknél használható címke. Ha megfelelően ki van töltve a linkek “Title” címkéje, szintén tovább erősödhet a weblap SEO értéke.
XML Sitemap feltöltése
A sitemap egy XML lista, mely a weboldal egymásba kapcsolódó oldalait tartalmazza. A Goggle szereti a sitema-pet, hiszen ha minden oldal ott van egy helyen, akkor könnyebben fel tudja térképezni az adott weblapot. A zökkenő mentes feltérképezés érdekében érdemes egy dinamikusan frissítődő sitemap-et létrehozni és azt beküldeni a Google-nek. Kérdezz rá a kivitelezőre, hogy hol találod a sitemap-ot.
Tartalmak véglegesítése
Gyakran találkozni a frissen indult céges weboldalaknál olyan jelenséggel, hogy az oldalak bizonyos elemei, nem a végleges tartalmat, hanem töltelék szövegeket tartalmaznak, általában “lorem ipsumot”. Sajnos ez a lustaság, figyelmetlenség a felhasználók bizalomvesztésével járhat, ezért a lehetőségekhez mérten a félkész tartalmak megjelenítését célszerű elkerülnöd és a végleges tartalmakat lehetőleg még a fejlesztés előtt elkészítened.
A Favicon ellenőrzése
A Favicon egy apró ikon, amely tipikusan a weboldal címe mellett jelenik meg a böngészőben. A böngészőtől függően a webcím mellett is megtalálható az url mezőben és számos további helyen is megjelenhet. Ez a kis ikon segít a márka elismerésében, és hozzá ad egy kis professzionalitást a webhelyedhez. Érdemes ezt is ellenőrizned az indulás előtt, az utolsó fázisban.
Törött linkek ellenőrzése
Érdemes mindig meggyőződnöd róla, hogy a friss céges weblapod összes linkje a megfelelő forrásra mutat. Ez különösen fontos a webhelyen található belső linkek esetében. Néha az oldal URL-címének megváltozása, vagy az oldalak eltávolítása vagy cseréje okozhatja ezt a problémát. Érdemes végig kattingatnod a linkeket egy induló weboldalnál, mert a törött linkek keresőoptimalizálási problémához (SEO) és felhasználói élmény csökkenéshez vezetnek.
Google Analytics és a Webmaster tools bekötése
Átadás előtt utolsó lépésként érdemes bekötni Google Analytics és a Webmaster tools nevű analitikai applikációkat az induló céges weboldalba. Segítségükkel nagyon fontos információkhoz juthatsz hozzá a weboldalad teljesítményével kapcsolatban és elengedhetetlen eszközei lesznek a későbbi monitorozási folyamatoknak.
Céges weboldal készítés határidőre
Kérj ajánlatotSzerzői jogok, adatkezelés
A szerzői jogi nyilatkozat és az adatkezelési dokumentumok kötelező elemei egy céges weboldalaknak. Sajnos nagyon sokszor nem akarnak költeni rá az ügyfelek, vagy nem tulajdonítanak nekik megfelelő hangsúlyt. Érdemes tudnod, hogy az adatkezelési nyilatkozat hiánya pénzbeli büntetéssel sújtható.
Biztonsági mentések készítése
A céges weboldal készítés elejétől érdemes biztonsági mentéseket készíteni a készülőben lévő oldalakról, hogy ne legyenek kényelmetlen meglepetések. Érdemes ezt kérned az indulás előtt is, hogy az elvégzett munka ne vesszen kárba egy esetleges nem várt adatvesztéssel.
Remélem a céges weboldal indító tippjeim hasznosnak bizonyulnak és a segítségedre lesznek. Én mindig átmegyek ezeken a pontokon, hiszen a legtöbb esetben a megfelelő indulás kulcsfontosságú egy hosszútávú projekt esetében. Ha bizonytalan vagy, segítségre lenne szükséged, vedd fel velem a kapcsolatot és tanácsadási audit keretében szívesen validálom a weboldalad hiányosságait független szakértőként.