Reszponzív webdesign, Mobile-first design, UX design

Hatékony webáruház tervezés, design szempontok alapján


Egy jól működő webáruház üzemeltetéséhez rengeteg dolog szükséges. Versenyképes termékek, jó marketing, megfelelően pozícionált hirdetések és a hatékony design elengedhetetlen pontjai a sikernek.

Hatékony webáruház tervezés, design szempontok alapján
Reszponzív webdesign
Mobile-first design
UX design
Author: Szabolcs Bakos

Sajnos rengeteg webáruházzal találkoztam már, ahol bár jó termékek voltak, a design pocsék volt, a felületek pedig nehezen kezelhetőek, így el ment a kedvem a vásárlástól. 

A jó webáruház design egyik legfontosabb célja, hogy érdeklődést, bizalmat építsen ki a márka iránt a leendő vásárlóban. Ha ez nincs meg, akkor a látogató nem fog vásárolni és nagy valószínűséggel a webáruházat sem fogja többet meglátogatni.

A webáruház márkaarculata a célcsoportnak készüljön

A megfelelő arculat és színhasználat kulcsfontosságú a webáruház design tervezése során, hiszen ezek segítségével lehet a leghatékonyabban átadni egy adott márka üzenetét a látogatók számára. Ha design, a színhasználat zavaros, nem a célcsoportnak készül, az bizony probléma, hiszen ezzel nem tudatosítod a márkád vagy terméked valós helyzetét a piacon.                

A webáruház design-ja illeszkedjen a termékkörhöz

A jó webáruház design már az első pillantástól kezdve érzékelteti a látogatóval, hogy milyen termékekre, termékkategóriákra számíthat a böngészés során. A webáruház design tervezésnél kiemelten fontos szerepet játszik a termékek megfelelő megjelenítése és a megfelelő kategorizálása. Ha a webáruházad friss látogatójának nem sikerül rájönnie egyből, hogy milyen termékeket tud vásárolni nálad, vagy nem találja meg könnyen amit keres, akkor villám sebességgel át fog menni egy másik webshop-ba.

A webáruház struktúrája legyen konzisztens

Rengeteg webáruháznál találkoztam azzal a problémával, hogy a design, a navigáció nem volt egyértelmű. A kosár nehezen azonosítható volt, vagy menü mögé volt dugva. Nem találtam a profilom beállítását, a termék oldalak más layout-tal készültek, a checkout zavaros volt. Webáruház tervezésnél mindig kiemelten kell figyelni arra, hogy a design konzisztens, a navigáció, az alapvető elemek (kosár, profil, kedvenceim), mindig jól látható helyen, azonnal elérhetőek legyenek. Ha a felhasználó nem találja az alapvető funkciókat, akkor el fog menni.

A webáruház design-ja minőséget sugalljon

A piacon rengeteg az összetákolt webshop, ami általában a különféle webes templatek-nek köszönhető. A káosz és az összetákolt design elriaszthatja a vásárlókat. A minőség kiemelten fontos és ebben a design-nak kulcsfontosságú szerepe van. Nyilván te sem üzletelsz azzal, akiben nem bízol meg. A minőséget sugárzó webáruház bizalmat ébreszt a látogatóban és ösztönözheti a vásárlásra és a webáruház további böngészésre. 
    

A webáruház termékfotói penge minőségűek legyenek

Hogyan lehet elrontatni egy jól sikerült webáruház design-t a legegyszerűbben? Gyenge minőségű termékfotókkal. A webáruház tervezés során kiemelten figyelj a megfelelő minőségű termékfotók elkészítésére, ugyanis a homályos, rossz minőségű termékfotók elriaszthatják a látogatókat ipari gyorsasággal.

A webáruház felhasználói élménye (UX) legyen kiemelkedő

A jó webáruház felhasználói élmény megvalósítása kiemelten fontos dolog. A Nielsen Norman Group felmérésében felsorolt design projektek esetében a weboldalak használhatóságának újratervezése után átlagosan 83 százalékos emelkedést tapasztaltak a konverziós rátákban. A lehető leglényegretörőbben kifejezve a fentieket, a felhasználód szeressen vásárolni a webshopodban, a vásárlás folyamata pedig legyen könnyű és egyszerű.

A webáruház legyen mobilbarát, tehát reszponzív

A mobil kompatibilitás ma már szinte alapvető elvárás a webáruházaknál. A mobilbarát webáruház tervezéséhez, a reszponzív webdesign technológia a legelterjedtebb megoldás. A reszponzív webdesign azt jelenti, hogy weboldalunk dinamikusan (reszponzívan) alkalmazkodik egy adott kijelző méretéhez, legyen az okostelefon, táblagép vagy egy nagy felbontású monitor. 
Általánosságban elmondható, hogy minden tizedik vásárló már szokott okostelefonról is vásárolni és ez a szám a jövőben várhatóan tovább növekszik majd. A megoldás tehát, a mobilra optimalizált reszponzív webáruház.

A fentieket összefoglalva a design-nak óriási szerepe van egy webáruház hatékonyságában. Sajnos sokan elhanyagolják ezt a tényt. Pedig a lényeg egyszerű: Ha webáruházad szép, könnyen kezelhető és minőséget áraszt, akkor többen fogják használni, ha pedig gagyi akkor kevesebben.


Bakos Szabolcs, UI/UX Designer

Kövess Facebookon a friss bejegyzésekért

Bakos Szabolcsnak hívnak, szabadúszó UI/UX Designer vagyok, több mint 17 év webdesign tapasztalattal a hátam mögött, cégek és vállalatok számára tervezek weblapokat.



Vedd fel velem a kapcsolatot!

Amennyiben kérdésed van, legyen az egyszerű információkérés, együttműködés, vagy üzleti megkeresés, örömmel állok a rendelkezésedre.

Elolvastam és megértettem az Adatvédelmi és szerzői jogi nyilatkozatot

UI/UX Design
Facebook Twitter Google+ Linkedin
Webdesign