Webáruház keresőoptimalizálás (Webshop SEO)

Hogyan érdemes egy webshopot optimalizálni? Ismerd meg a webáruház keresőoptimalizálás (Webshop SEO) előnyeit.

UI/UX design
Webáruház készítés
Webáruház elemzés
SEO
Frissítve: 2023.06.29 - Szerző: Bakos Szabolcs

A bérelhető webshop rendszereknek és a technológia fejlődésének köszönhetően, ma már az alacsonyabb tőkével rendelkező vállalkozások számára is elérhető opcióvá vált egy webáruház elindítása. Ennek a ténynek és a Covid berobbanásának köszönhetően, a webshopok száma drasztikusan megnőtt az egész világon, köztük természetesen Magyarországon is. Egy webáruház üzemeltetése azonban nem egyszerű feladat, az alacsony indulási költségek becsapósak lehetnek, ugyanis a legtöbb webáruház tulajdonos gyakran nem számol a járulékos költségek mértékével, amik között ott szerepel a webáruház keresőoptimalizálás és UX optimalizálás mint folyamatosan elvégzendő feladatok.

Webáruház keresőoptimalizálás (Webshop SEO)

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Egy webáruházat többféleképpen is lehet optimalizálni, de a két legelterjedtebb webshop optimalizálási folyamat a piacon, a keresés alapú optimalizálás (webshop SEO) és a UX alapú (felhasználói élmény) optimalizálás. A SEO alapú optimalizálás, azaz a webáruház keresőoptimalizálás célja a folyamatos organikus látogatók megszerzése, a UX optimalizálás célja pedig a felhasználói élmény (UX) növelése, azaz a látogatók vásárlóvá konvertálása. Mindkét típusú optimalizálás folyamat kiemelten fontos egy webshop szempontjából. Ebben a cikkben a webáruház kereserőoptimalizálással fogunk foglalkozni.

Hogyan szerezhetsz látogatókat a webshopodba?

Látogatókat több fajta módon is szerezhetsz a webáruházadba:

  • Webáruház keresőoptimalizálás (webshop SEO)
  • Google Shopping
  • Adwords hirdetések
  • Közösségi média jelenlét és hirdetések
  • Egyéb árösszehasonlító oldalakon való megjelenés

Ebből a felsorolásból a webáruház keresőoptimalizálás (webshop SEO) a Google keresésekre fókuszál, ugyanis a legstabilabban érkező organikus látogatókat a Google keresője tudja hozni egy webshop számára. A Google keresője tehát nem megkerülhető tényező, ha webáruházzal rendelkezel.

Mi az a webshop SEO?

A webshop SEO (Search Engine Optimization) a webáruházak keresőoptimalizálási folyamata, amelynek célja a webáruházak jobb láthatóságának és rangsorolásának biztosítása a keresőmotorok találati listáiban. A webshop SEO során különböző technikák és stratégiák alkalmazásával optimalizálják a webáruházak tartalmát és szerkezetét annak érdekében, hogy a keresőmotorok könnyen értelmezhessék és rangsorolhassák azt. A webshop SEO lényegében arra törekszik, hogy a webáruház tartalma és oldalai relevánsak legyenek a keresőmotorok által keresett kulcsszavakra és keresőkifejezésekre. Ez magában foglalja az olyan elemek optimalizálását, mint a meta címkék, meta leírások, címek, tartalom, képek, URL-ek és más technikai részletek. De a webshop SEO tevékenységek közé tartozhatnak a kulcsszókutatás, a tartalomoptimalizálás, a technikai SEO, a mobilbarát tervezés, a linképítés és más online marketing módszerek alkalmazásai is.

Mi a webshop SEO célja?

A webshop SEO célja az, hogy növelje az organikus forgalmadat, vagyis a Google keresőjéből érkező látogatóid számát. Az organikus forgalom hosszú távon is fenntartható eredményeket hozhat a számodra, mivel a látogatók a Google keresőjéből érkeznek, nem pedig a fizetett hirdetések révén. A megfelelően keresőoptimalizált webáruház folyamatosan és stabilan tudja hozni az organikus látogatókat a Google keresőjéből, a hirdetésekkel szemben, ahol addig kapod a látogatókat amíg fizetsz a hirdetésekért. Fontos megjegyeznem, hogy a keresőoptimalizálás sem “ingyen” hozza a látogatókat, hiszen fizetned kell az SEO-ért vagy pénzzel, vagy az időddel.

A webshop SEO nemcsak a látogatók számának növelését célozza meg, hanem a látogatók vásárlási szándékának fokozását is. Ezáltal segíthet a webáruházadnak sikeresen versenyezni az online piacon és növelni az eladásaidat.

Webshop keresőoptimalizálás

Miért éri meg webshop SEO-ba invesztálnod?

A válasz egyszerű. Webáruház tulajdonosként a legfőbb célod, hogy vásároljanak a webáruházadból. Ehhez azonban látogatókra van szükséged, akiket vásárlókká kell tudnod konvertálnod. Ha nem jön látogató a webshopodba, akkor hiába árulsz jó termékeket, jó áron, nem fog senki sem vásárolni nálad, azaz nem lesz bevételed. A webshop SEO egy olyan stratégia, amelynek célja, hogy a webáruházadat jobban láthatóvá tegye a keresőmotorokban. Ez növeli a webshopod organikus forgalmát és látogatóinak számát. Az optimalizált kulcsszavak, metaadatok és tartalom segítségével célzottan tudod megszólítani a potenciális vásárlóidat és felkelteni az érdeklődésüket.

A keresőoptimalizálás révén a webáruházadat jobb helyezések érheted el a keresőmotorok találati listáin. Ez azt jelenti, hogy amikor a felhasználók releváns kulcsszavakkal keresnek, nagyobb eséllyel jelenik meg a webáruházad az első oldalakon. Ez pedig több organikus látogatót vonzhat az oldaladra, akiknek nagyobb valószínűséggel lesz érdeklődésük és szándékuk vásárolni. A webshop SEO tehát segít megtalálni a webshopodat a célközönséged számára. Ezáltal növelheted a webáruházad konverziós arányát és javíthatod az üzleti eredményeidet. A megfelelően optimalizált webáruház magasabb helyezéseket érhet el a keresőkben, megszólítva a releváns célcsoportot, és elősegítve a konverziókat. Ez hosszú távon növeli a webáruházad sikerességét és bevételeit is.

Mik a webáruház keresőoptimalizálás előnyei?

A webáruház keresőoptimalizálás (Webshop SEO) számos előnnyel járhat a webáruház tulajdonos számára. Nézzük át a fontosabb előnyöket:

Magasabb helyezés a keresőmotorokban

A megfelelő SEO stratégiával és technikákkal a webáruházad elérheti a magasabb pozíciókat a keresőmotorok találati listáiban. Ennek több előnye is van. Először is, a magasabb helyezés lehetővé teszi, hogy a webáruházad jobban kiemelkedjen a versenytársak közül. Amikor a látogatók a keresőben böngésznek, általában az első oldalon található találatok közül választanak, és ritkán mennek tovább a második oldalra. Tehát minél magasabb helyezést érsz el, annál nagyobb az esélye, hogy a látogatók rákattintanak a webáruházadra, és megnézik a termékeidet. A magasabb helyezés növeli a webáruházad hitelességét és megbízhatóságát is.

Organikus forgalom növekedés

Ahhoz, hogy a webáruházad kiemelkedjen a versenytársak közül, fontos, hogy a potenciális vásárlók megtalálják azt a kulcsszavakra történő keresések során. A megfelelően keresőoptimalizált webáruház magasabb helyezése és láthatósága a találati listában növeli annak esélyét, hogy a látogatók rákattintsanak a weboldaladra. Az organikus forgalom növekedése azt jelenti, hogy több potenciális vásárló talál rá webáruházadra a keresőmotorok (Google) révén, anélkül, hogy fizetett hirdetéseket kellene használnod. Ezáltal csökkentheted a marketing költségeidet, miközben növeled a webáruházad látogatottságát és potenciális vásárlói bázisát. Az organikus forgalom értékes, mert nem kell fizetned hirdetési költségeket a látogatók megszerzéséért. Az optimalizált webáruház jobban ki tudja használni a releváns kulcsszavakat és a tartalomstratégiát, így vonzza a célzottabb látogatókat, akik valószínűbb, hogy vásárlókká alakulnak át.

Versenyelőny megszerzése

A webshop SEO lehetővé teszi a vállalkozásod számára, hogy versenyelőnyt szerezzen a piacon. Ha a webáruházat hatékonyan optimalizálják a keresőmotorok szempontjából, magasabb helyezést érhet el a versenytársakhoz képest, ami  több látogatót és potenciális vásárlót vonzhat. A magasabb helyezés a keresőmotorok találati listáiban komoly előnyt jelent, mivel a látogatók általában a legfelső találatokra kattintanak. Tehát, ha webáruházad felbukkan az első oldalon vagy akár az első pár találat között, nagyobb az esélye, hogy a látogatók rákattintanak és meglátogatják a webáruházadat. A versenyelőny megszerzése azért fontos, mert a webáruházak között hatalmas a verseny. Sok vállalkozás ugyanazokat a termékeket vagy szolgáltatásokat kínálja, és a látogatók nagy választékból válogathatnak.

Webáruház keresőoptimalizálás

Mit szoktak vizsgálni a webáruház keresőoptimalizálás során?

  • Indexálás
  • Title címek
  • Meta címek és leírások
  • Termékoldalak duplikációja
  • 404 törött linkek, nem létező oldalak, 301, 302 átirányítások
  • Termékoldal, termékleírások, képek használata
  • Forráskódok, HTML, CSS optimalizáltsága, Javascriptek használata
  • Strukturált adatok használata
  • Webshop sebesség

A webshop SEO sok esetben eltér a hagyományos keresőoptimalizálástól, az eltérő strukturális felépítés miatt. A webáruházakban a termékoldalak és a termékelosztó oldalak dominálnak, ezért a legtöbb esetben ezeknek a rendberakásán van a hangsúly, valamint a technikai, sebesség és tartalom optimalizáláson. Az interneten fellelhető webshop SEO tippeket nem érdemes komolyan venned, ugyanis minden rendszer és minden webshop egyedi problémákkal és kihívásokkal küzd, ezért ezeket a problémákat egyedileg kell kezelni. Simán megeshet, hogy olyan keresőszavakra próbálsz meg Google pozícióba jutni, amelyek megszerzésére gyakorlatilag semmilyen esélyed nincs, ebben az esetben alternatív stratégiákat érdemes kidolgozni a siker érdekében.

ShopRenter webáruház készítés

A bérelhető webshop rendszerek (Shopify, UNAS, Shoprenter) keresőoptimalizálása

A bérelhető webshop rendszerek (Shopify, Shoprenter, UNAS) egyre inkább dominálják a magyar piacot, köszönhetően a rendkívül nagy népszerűségüknek, ezért pár mondatban kitérek rájuk. A legnagyobb előnyük ezeknek a bérelhető webshop rendszereknek a megfizethetőségük és ami különösen fontos, hogy nem kell szenvedned a technológiai dolgokkal és az üzemeltetéssel, ami egy egyedi webshop rendszernél nagyon sok bonyodalommal és költséggel járhat. Korábban már írtam részletesen a Shopify-ról és a ShopRenter-ről is részletesebben, itt csak gyorsan átfutom őket keresőoptimalizálás szempontjából.

ShopRenter webáruház keresőoptimalizálása

A ShopRenter webáruház rendszerének keresőoptimalizálása kritikus szerepet játszik abban, hogy a ShopRenter webáruházad sikerrel működjön és versenyképes legyen a piacon. Bár a ShopRenter rengeteg lehetőséget kínál egy jó webshop felépítéséhez, az adminisztrációs felületek bonyolultsága sokakat megijeszt vagy meghátrálásra késztethet. Azonban, ha helyesen használod a rendszerben elérhető SEO lehetőségeket, nagyobb esélyed van arra, hogy a ShopRenter webáruházad magasabb helyezést érjen el a keresőmotorok találati listáiban. A ShopRenter keresőoptimalizálásához dedikált lehetőségek állnak rendelkezésre az adminisztrációs felületeken keresztül. Ezek a lehetőségek lehetővé teszik számodra, hogy alapvető SEO beállításokat végezz a webáruházadban, például az URL-ek testreszabását, a meta címkék és meta leírások hozzáadását, a kulcsszavak beállítását, valamint az alt címkék kezelését a képekhez. Ezek az alapvető beállítások fontosak a webáruházad megfelelő indexálhatósága és az organikus találatokban való megjelenése szempontjából.

A ShopRenter webshopok keresőoptimalizálásában a tartalmi SEO és a hatékony blogolás kapja a hangsúlyt. Ezért érdemes a tartalomra és a blog posztokra összpontosítani, mivel ezek az elemek hozzájárulhatnak a webáruházad relevanciájához a keresőmotorok és a potenciális vásárlók számára. Készíts minőségi tartalmat, amely releváns a termékekkel és a célcsoportoddal kapcsolatban. Használj kulcsszavakat és kulcsszó-kifejezéseket az oldalaidon és a blog posztokban, hogy segítsd a keresőmotoroknak megérteni, hogy milyen témákkal és kulcsszavakkal kapcsolatosak az oldalaid.

A ShopRenter rendszerer limitált technikai keresőoptimalizációs lehetőségeket kínál. Ezért, ha komplexebb SEO beállításokat vagy egyedi igényeket szeretnél megvalósítani, érdemes lehet szakértő segítségét kérned.

Shopify webáruház keresőoptimalizálása

A Shopify a világ legnépszerűbb bérelhető webáruház rendszere. Népszerűségét a rendkívül egyszerű adminisztrációs felületeinek, a gyönyörű sablonjainak és a skálázhatóságának köszönheti. A Shopify webáruházak nagy előnye, hogy képességeik rendkívül könnyen bővíthetőek applikációk segítségével, amelyek különféle funkciókat és szolgáltatásokat kínálnak. Azonban ez a rugalmasság néha a webáruházak lassabb működéséhez vezethet. A Shopify rendszerében a technikai optimalizációs lehetőségek korlátozottak. Amikor a Shopify keresőoptimalizálásáról beszélünk, az alapvető SEO beállításokat az adminisztrációs felületein keresztül tudjuk megvalósítani. Ez magában foglalja az URL-ek testreszabását, a meta címkék és leírások beállítását, a kulcsszavak kezelését és az alt címkék beállítását a képekhez. Ezek az alapvető beállítások fontosak a webáruházad megfelelő indexálhatósága és a keresőmotorok találati listáiban való megjelenése szempontjából.

Fontos megjegyeznem, hogy mivel itt is bérelhető webshop rendszerről beszélünk, a Shopify keresőoptimalizálása során is a tartalmi SEO kapja a fő hangsúlyt. Ez azt jelenti, hogy a tartalom készítésére és a kulcsszavak helyes használatára kell összpontosítanod. Készíts minőségi, releváns tartalmat, amely segíti a keresőmotorokat megérteni, hogy milyen témákkal és kulcsszavakkal kapcsolatosak az oldalaid. Használj kulcsszavakat és kulcsszó-kifejezéseket az oldalakon, a termékleírásokban és a blog posztokban, hogy növeld a webáruházad relevanciáját a keresőmotorok számára.

Ha elakadtál, érdemes lehet itt is SEO szakértő segítségét kérned.

UNAS webáruház keresőoptimalizálása

Az UNAS egy feltörekvő bérelhető webshop rendszer Magyarországon, amely a ShopRenterrel ellentétben egyszerűbb adminisztrációs felületekkel igyekszik vonzóvá válni a leendő webshop tulajdonosok számára. Az UNAS rendszerében az alapvető keresőoptimalizálási lehetőségek rendelkezésre állnak, amelyek segítenek abban, hogy a webáruházad jobban látható legyen a keresőmotorok számára. Azonban, mivel az UNAS is egy bérelhető rendszer, a komplexebb technikai módosítások lehetőségei itt is korlátozottak. Az UNAS webáruházak esetében is érdemes a tartalmi SEO-ra fókuszálni az eredmények elérése érdekében. Ez azt jelenti, hogy kiemelt figyelmet kell fordítanod a minőségi, releváns tartalom létrehozására. Készíts tartalmakat, amelyek segítik a keresőmotorokat megérteni, hogy milyen témákkal és kulcsszavakkal kapcsolatosak az oldalaid. Használj kulcsszavakat és kulcsszó-kifejezéseket a termékleírásokban, a blog posztokban és az egyéb tartalmakban, hogy növeld a webáruházad relevanciáját a keresőmotorok számára.

A bérelhető webáruház rendszerek, mint az UNAS, korlátozott lehetőségeket nyújtanak a technikai SEO optimalizációra. Az ilyen rendszerekben gyakran nehéz jelentős mértékben javítani a webáruház sebességén, mivel a rendszer belső felépítése és forrásfájlai nem módosíthatóak. Fontos tudnod, hogy a bérelhető webáruházak kevésbé optimalizálhatóak, mint a hagyományos, egyedi felépítésű webáruházak. Ennek ellenére egy SEO szakértő segítségével, a megfelelő tartalmi optimalizációval és a megfelelő SEO gyakorlatok alkalmazásával növelheted az online jelenlétedet egy UNAS webáruházzal is.

Egyedi fejlesztésű, open-source webáruházak keresőoptimalizálása

Az egyedi fejlesztésű és az open-source webáruházak jóval egyszerűbben és mélyebben fejleszthetőek a keresőoptimalizálás (SEO) és felhasználói élmény (UX) szempontjából a bérelhető webshop rendszerekkel szemben. Az ilyen webáruházak esetében lehetőség van mélyrehatóbban optimalizálni a rendszert a keresőmotorok szempontjából, valamint testre szabni a felhasználói élményt (UX) a saját igényeid szerint. Ezek a rendszerek általában rugalmasabbak és könnyebben testreszabhatóak a keresőoptimalizálás és az UX javítása érdekében.

Az egyedi fejlesztésű és open-source webáruházak keresőoptimalizálása jóval összetettebb és időigényesebb lehet, különösen akkor, ha nem rendelkezel a szükséges fejlesztői tudással. Az egyedi fejlesztésű webáruházak felületének és kódjainak módosítása általában fejlesztői segítséget igényelnek, ami drasztikusan növeli az optimalizálás költségeit és idejét. Cserébe viszont az egyedi fejlesztésű és open-source webáruházak nagy előnye, hogy nagyobb fokú kontrollt biztosítanak az optimalizálás során. Egy tapasztalt fejlesztővel vagy fejlesztői csapattal lehetőséged van kihasználni az összes lehetőséget, amit ezek a rendszerek nyújthatnak. Testre szabhatod a metaadatokat, a struktúrákat, az URL-eket, a sebességet és más kritikus tényezőket, amelyek hatással vannak a webáruházad keresőmotorokban való rangsorolására és a felhasználói élményre. 

Összességében tehát a megfelelő fejlesztői támogatással kihasználhatod ezeknek a rendszereknek a rugalmasságát és testreszabhatóságát, hogy versenyelőnyt szerezz a keresőmotorokban és javítsd a felhasználói élményt az online áruházadban.

Bakos Szabolcs

A bejegyzés szerzője

Bakos Szabolcsnak hívnak. Keresőoptimalizálással és felhasználói élmény tervezéssel foglalkozom több mint 20 év tapasztalattal a hátam mögött.
Elérhetőségeim - Facebook, Twitter, LinkedIn vagy Email.

Gyakori kérdések


Miben segít a webshop SEO?

A webáruház keresőoptimalizálás vagy másnéven webshop SEO abban segít, hogy a webáruházad minél magasabb pozíciókat érjen el a Google találati listáiban.



További bejegyzések


Dolgozzunk együtt!

Amennyiben kérdésed van, legyen az egyszerű információkérés, együttműködés, vagy üzleti megkeresés, örömmel állok a rendelkezésedre.

Elolvastam és megértettem az Adatvédelmi és szerzői jogi nyilatkozatot
SEO BUDAPEST
Kapcsolat Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Facebook) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Twitter) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Linkedin)
SEO BUDAPEST