SEO szakértő: Mi alapján válassz profi SEO szakembert?

Megbízható, profi SEO szakértőt keresel? Ebben a cikkben segítek, hogyan keress és mi alapján válassz keresőoptimalizálással foglalkozó partnert magadnak.

SEO
Google
Frissítve: 2021.07.15 - Szerző: Bakos Szabolcs

Napjainkban hatékony Google jelenlét nélkül már nem létezik sikeres online üzlet. Ennek az egyszerű ténynek köszönhetően, előbb vagy utóbb, minden weboldallal, vagy webshoppal rendelkező cég, vállalkozás számára, elérkezik az a pillanat, amikor a tulajdonosa felismeri helyzetet, hogy valakinek komolyabban foglalkoznia kéne a keresőoptimalizálással.

Magyarországon az emberek több mint 90%-a a Google keresőjében keres és a legtöbb esetben nem lapoz tovább a találati listák első oldalainál tovább. Amennyiben a vállalkozásod nem szerepel az első találati oldalakon, gyakorlatilag olyan, mintha nem is létezne a Google-ben kereső emberek számára.

Itt jön a képbe a SEO szakértő.

Mivel foglalkozik az a SEO szakértő?

A keresőoptimalizálás angol jelentése SEO, azaz Search Engine Optimization. A SEO szakértő tehát leegyszerűsítve a keresőoptimalizálással foglalkozó szakembert jelenti.
A SEO szakértők megítélése általánosságban elmondható, hogy igen vegyes képet mutat a piacon. A keresőoptimalizálást nem tanítják iskolákban, nincs egységes hivatalos SEO akkreditáció, nincs semmilyen hivatalos papír, amivel igazolni lehet az adott személy valós tudását. Léteznek ugyan SEO tanfolyamok, amik adnak különböző papírokat, de ezek egyáltalán nem nyújtanak garanciát az adott személy tudására.

A fentieknek köszönhetően, gyakorlatilag bárki állíthatja magáról, hogy tapasztalt SEO szakember.

Profi SEO szakértőt keresel?

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Hogyan válassz SEO szakembert?

Megbízható, profi SEO szakértőt nehéz találni manapság, hiszen a fentieknek köszönhetően, papírok nélkül bárki állíthatja magáról, hogy ért a keresőoptimalizáláshoz. A helyzetet tovább bonyolítja, az alacsony belépési küszöb és a potenciális megbízók tudatlansága, naivitása. Nézzük végig mire érdemes ügyelned, ha SEO-val foglalkozó szakembert szeretnél megbízni.

Hitelesség

A hitelesség az egyik legfontosabb tényező ebben a szakmában. Sajnos igen elterjedt piaci gyakorlat a potenciális ügyfelek kábítása hangzatos ígéretekkel. Ha valaki azzal kampányol neked, hogy garantálja a Google első helyet számodra pár héten vagy hónapon belül, akkor szinte biztosra veheted, hogy nem jó helyen keresed a szakértelmet. Egy hiteles SEO szakértő minden esetben el fogja mondani a valós helyzetet a webhelyed állapotáról, még abban az esetben is, ha a hírnek nem fogsz örülni.

Tudás

Egy SEO szakértő tudását egyszerűen felbecsülheted. Elég, ha kérsz tőle referenciákat és megnézed a Google-ben, hogy hol szerepelnek ezek a találati listákban. Célszerű megnézned a honlapját, elolvasnod a szakmai cikkeit, esetleg beszélned vele telefonon, hogy jobban rá láss a tudására. Amennyiben csak önfényezést, mellébeszélést, ígérgetés kapod, nem biztos, hogy a megfelelő helyen keresed a szakértelmet.

Ár

A profi SEO szakértő legjellegzetesebb ismertetőjele az, hogy tele van munkával és ennek köszönhetően magas óradíjon dolgozik. Az olcsó szakemberek ajánlatai becsapósak lehetnek, ugyanis a “tiszta” keresőoptimalizálás költséges mulatság, az olcsó húsnak pedig híg a leve. Természetesen nem minden cég engedhet meg magának havi több százezer forintos SEO költséget, viszont, jó, ha tisztában vagy vele, a keresőoptimalizálás költsége évről évre egyre magasabb.

Kommunikáció

A jól működő kommunikáció nagyon fontos, amennyiben hosszútávra keresel SEO szakembert. Ha nem működik a kémia köztetek, akármilyen jó szakembert is találtál, nem fogtok tudni együtt dolgozni éveken keresztül. A helyzetet bonyolítja, hogy a megbízók minél előbb eredményeket akarnak látni, viszont a látványos eredményhez van amikor több mint fél év is szükséges lehet. Ebben az esetben, ha nem működik megfelelően a kommunikáció a felek között, gyorsan megjelenhet az egymásra mutogatás az üzleti kapcsolatban. A SEO szakma a bizalmon alapul, ha csak a jó híreket várod és csak a jó híreket kapod, az esetek nagy százalékában biztosra veheted, hogy hosszútávon nem lesz sikeres a SEO-sal az együttműködésed.

Mikor érdemes SEO szakértőt fogadnod?

Tapasztalataim alapján SEO szakértőt a legtöbbször akkor keresnek cégek, amikor már nagyon nagy probléma van statisztikáival, pontosabban, be van dőlve organikus forgalom. Sajnos az ilyen esetek nagy százalékában, rövid időn belül már nem lesz orvosolható a probléma. Sőt, a legtöbbször már csak komoly fejlesztési költségek árán lesz elérhető az organikus növekedés. A legoptimálisabb megoldás tehát, ha már a weboldalad, vagy webshopod fejlesztési fázisa előtt keresel egy keresőoptimalizálással foglalkozó szakembert.

Miben segíthet egy SEO szakértő?

Egy SEO szakember rengeteg dologban a segítségedre lehet, nézzünk át pár tipikus szakértői szolgáltatást:

  • Weboldal és webshop SEO elemzés
  • Weboldal és webshop optimalizálás
  • SEO tanácsadás
  • Kulcsszókutatás
  • Keresőoptimalizált szövegírás
  • Tartalom optimalizálás
  • Linképítés
  • Analitika
  • Rivális elemzés

Mit ne várj el egy SEO szakértőtől?

A válasz egyszerű. A fejlesztést. A mai napig léteznek ügyfelek, akik elvárják, a fejlesztői tudást a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberektől, tipikusan Wordpress weblapoknál. Tegyük ezt tisztába, a SEO szakértő nem fejlesztő. Mindenki jobban jár, ha a fejlesztő fejleszt, a SEO-s pedig a keresőoptimalizálással kapcsolatos feladatokat látja el.


Bakos Szabolcs, UI/UX Designer

A bejegyzés szerzője

Bakos Szabolcsnak hívnak. Több mint 17 év tapasztalattal a hátam mögött, cégek és vállalatok számára tervezek weblapokat, webáruházakat és webes alkalmazásokat. Imádom a versengést, ezért a legújabb hobbim a Google keresőoptimalizálás.



További bejegyzések


Dolgozzunk együtt!

Amennyiben kérdésed van, legyen az egyszerű információkérés, együttműködés, vagy üzleti megkeresés, örömmel állok a rendelkezésedre.

Elolvastam és megértettem az Adatvédelmi és szerzői jogi nyilatkozatot
Kapcsolat Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Facebook) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Twitter) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Linkedin)