UX design

Hogyan javítsunk a weboldalunk felhasználói élményén?


A weboldalaknál sok apró dolgon múlik, áll vagy bukik a jó felhasználói élmény (UX).

Hogyan javítsunk a weboldalunk felhasználói élményén?
UX design
Author: Szabolcs Bakos

A weboldalaknál sok apró dolgon múlik, áll vagy bukik a jó felhasználói élmény (UX). Természetesen minden mérhető és megoldható a megfelelő odafigyeléssel, szakértelemmel, de azért nem árt tisztában lenni néhány alap dologgal.

Nézzünk pár alap kritériumot amikre érdemes odafigyelni, hogy javuljon a felhasználói élmény (UX).

Legyen hasznos

A weboldalunk a felhasználóknak készüljön, pontosabban a célközönségnek, ne a managereknek és a főnökségnek. Ha a felhasználók olyan tartalmat kapnak ami nem érdekli őket, akkor nem fogják elolvasni, hanem tovább állnak. Mindig a célközönség legyen a legnagyobb fókuszban, ne a főnökség, vagy a marketing osztály.

Legyen könnyen használható

Ha egy weblap túlzsúfolt, a tartalom és a navigáció nem átlátható, ha nem lehet egyszerűen kezelni a funkciókat, akkor ez frusztrációt okozhat a felhasználóknál. Ami valljuk be, nem túl pozitív élmény. A navigáció mindig legyen egyértelmű és logikusan felépített, a weboldalunk struktúrája könnyen értelmezhető és átlátható.

Legyen könnyen olvasható

A weboldalunk szövege az egyik legfontosabb hordozója annak az üzenetnek amit szeretnénk eljuttatni a felhasználók felé. Kiemelten fontos, hogy a szövegezés könnyen átlátható és olvasható legyen. Használjunk minél nagyobb betűket, igyekezzünk mindig lényegre törő mondatokat használni, kerüljük a sok szöveget, a zsúfolt szöveg blokkokat, mert úgysem fogja elolvasni senki és csak a weboldal átláthatóságát fogja csökkenteni.

Legyen kívánatos

Fontos hogy lehetőség szerint a weboldalunk legyen minél jobban testre szabva. A trendi webdesign a letisztult felületek, a megfelelő esztétikai élmény csak akkor ér valamit, ha megfelelően a brand-re van fókuszálva. Sokan esnek abba a hibába, hogy igyekeznek a legtrendibb design vonulatot követni, ami viszont nem minden esetben egyezik meg a márka arculatával. Ezzel megzavarhatják a felhasználót, ami frusztráltságot okozhat. Az arculatunk mindig a célközönségre és a márkára fókuszáljon.

Legyen megbízható

Hiába szép és jó egy weblap, ha lassú, sok rajta a hibás link, vagy gyakran nem elérhető. A felhasználó frusztrálttá válhat és nem fog többet visszatérni. Ha a technikai feltételekkel minden rendben van, a szükséges tartalmak is a helyükön vannak, akkor a látogató is azzal fog találkozni amit keresett és nagy valószínűséggel visszatérő vendég lesz a weboldalunkon.

Legyen gyors

Ha a weblapunk kódja igénytelen és tele van szemetelve, akkor bizony ez lassabb betöltési időhöz vezethet. A felhasználók 1,6-szor töltenek több időt a gyors weboldalakon ezáltal is növelve a konverzió esélyét. A lassú weboldalak gyakran okoznak bosszúságot a felhasználóknak, amire a UX szakértők mindig felhívják a figyelmet.

Mobilra és tabletre is megfelelően legyen optimalizálva

A leghatékonyabb megoldás a megfelelő mobilos és tabletes megjelenéshez a reszponzív webdesign. Szerencsére egyre többen választják ezt a technológiát, viszont a mobil és a tablet nézetek minősége általában jóval gyengébb minőségű. Kiemelten figyeljünk arra, hogy a weblapunk ne csak a monitorokon nézzen ki tökéletesen, hanem a mobilos felületeken is, hiszen ezzel felhasználókat bukhatunk. Hiába néz ki jól egy weblap a monitoron, ha egy új felhasználó például csak mobilról, vagy tabletről nézi először, de onnan viszont lelép, mert nem azt kapta amire számított.


Bakos Szabolcs, UI/UX Designer

Kövess Facebookon a friss bejegyzésekért

Bakos Szabolcsnak hívnak, szabadúszó UI/UX Designer vagyok, több mint 17 év webdesign tapasztalattal a hátam mögött, cégek és vállalatok számára tervezek weblapokat.



Vedd fel velem a kapcsolatot!

Amennyiben kérdésed van, legyen az egyszerű információkérés, együttműködés, vagy üzleti megkeresés, örömmel állok a rendelkezésedre.

UI/UX Design
Facebook Twitter Google+ Linkedin
Web Design