Összeírtam néhány hasznos UX, felhasználói élmény tanácsot, amivel hatékonyabbá teheted a weblapod és növelheted a konverziót.
Ez elsőre egyszerűnek tűnik, de ha jobban belegondolsz meg fogsz lepődni, főleg ha sok féle tipusú ember látogatja a weblapodat. Vajon tényleg tudod miért látogatják a weblapodat? Ha nem vagy biztos magadban, akkor érdemes kutatásokat végezned, vagy megbíznod valakit aki elvégzi helyetted. Két féle úton indulhatsz el, az egyik a Google Analitika és a kulcsszókutatás, a másik út a kérdőívezés, ügyfél visszajelzések értékelése.
Használj perszónákat. A perszónák használatát gyakran lenézik azok az emberek, akik azt hiszik ismerik a felhasználóikat. Nem is érdemes túl misztifikálni őket. Az igazság az, hogy a jól dokumentált felhasználói perszónák képesek a teljes fejlesztői csapatot a megfelelő gondolkodásmódra késztetni. Ez különösen fontos weblapok, vagy webes applikációk tervezésénél.
A Google Analitika az egyik legjobb eszköz arra az esetre, ha valami nem működik megfelelően a weblapodon. Van viszont egy nagy hátránya, azt nem mutatja meg miért történnek a dolog. A miértekre nyújthatnak megoldást az automatizált vagy élőszereplős használhatósági tesztelések.
Az már egy jó pont, ha ismered miért látogatják a weblapodat a felhasználóid. Viszont azt is kell látnod, hogy könnyen és egyszerűen képesek-e elérni azt amit keresnek. Itt a felhasználói tesztek és felhasználói viselkedés követése lehet a segítségedre, alternatív megoldásként a kérdőívek is segíthetnek, hogy megállapítsd mi gátolja meg a felhasználóidat abban, hogy elérjék a céljaikat a weblapodon.
Vajon tényleg könnyedén és egyszerűen lehet navigálni a weblapodon? Használj card sorting tesztelést a felhasználóid egy csoportjával, hogy felmérd a navigáció hatékonyságát. A card sorting segítségével ötleteket kaphatsz hogyan nevezd el hatékonyan a weblapod menüpontjait.
A webes űrlapok szerves részét képezik számos weboldalnak, különösen az e-kereskedelemben. Hogy elég hatékonyak-e az űrlapok a weboldaladon, arra különböző eszközök állnak a rendelkezésre, melyek segítségével felmérheted melyek a gyenge pontok, melyek azok a részek, ahol a felhasználók elhagyják az űrlapokat.
A fentiekből láthatod, hogy a felhasználói élmény növeléséhez rengeteg dolgot kell figyelni és mérni. A hatékonyságnövelés egy hosszútávú összetett folyamat. Nem elég lefuttatni pár A/B tesztet, hogy eldöntsd, mi az ami működik, mi az ami nem. Ha nem vagy biztos a dolgodban, kérd szakember segítségét.