Keresőoptimalizálás árak: Mennyibe kerül a SEO 2021-ben?


Érdekelnek a Google keresőoptimalizálás árak, költségek? Kíváncsi vagy, hogy mennyibe kerül a keresőoptimalizálás (SEO) ára 2021-ben? Segítek!

Keresőoptimalizálás
SEO
Keresőoptimalizálás árak: Mennyibe kerül a SEO 2021-ben?
Keresőoptimalizálás
SEO
Author: Bakos Szabolcs

Megjegyzés: Előre szólok ez egy hosszú és részletes cikk lesz. Ha már tisztában vagy az alapokkal és csak a keresőoptimalizálás árakra vagy kíváncsi, nézd meg a SEO szolgátatásaim árait.

Mi az a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás (angolul SEO, vagyis Search Engine Optimization) célja, hogy a megfelelően optimalizált weboldalak minél jobb helyezést érjenek el a Google keresőjének találati között. Értelemszerűen minél magasabb pozícióban helyezkedik el egy weboldal a találati listákban, annál nagyobb forgalom fog beérkezni rá a keresőből. Miért nem keresőket írok? A válasz egyszerű, gyakorlatilag a Google egyedülálló módon uralja a globális kereső piacot. Ezért egyátalán nem állítok valótlanságokat, ha azt írom, napjainkban a SEO nagyjából egyenlő a Google keresőoptimalizálással.

A keresőoptimalizálás (SEO) módszertana állandóan változik. Van amikor jobban, van amikor kevésbé. A változás napjainkban mindössze annyi, hogy mára már minden fontos kulcsszóért komoly harcok folynak a Google keresőjében és egy cég vagy vállalkozás számára ma már sokkal nehezebb a Google kereső találataiban az első oldalakon megjelenni, mint ez korábban lehetséges volt.

A Google keresőoptimalizálás napjainkban iparágaktól függetlenül minden weboldallal rendelkező vállalkozás, vagy cég számára egy kiemelten fontos tevékenység, hiszen nem csak azoknak van szükségük SEO-ra , akik ügyfeleket és vásárlókat szeretnének szerezni, hanem azok számára is, akik szeretnének láthatóvá és elérhetővé válni az interneten.

Keresőoptimalizálás határidőre

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Miért fontos a keresőoptimalizálás?

A weboldalak és a webáruházak, a látogatóik jelentős részét a Google keresőjéből szerezhetik. Hogy miért csak “szerezhetik”? A válasz egyszerű. Ha weboldalad, vagy webshopod nincs megfelelően keresőoptimalizálva vagy egyáltalán nem is történt semmilyen optimalizálás, akkor gyakorlatilag biztosra veheted, hogy rengeteg látogatót vesztesz akár már napi szinten is, hiszen valahol hátul kullognak az oldalaid a Google találati listáiban.

Vegyünk egy egyszerű példát. Amikor böngészel egy adott kulcszóra a Google keresőjében, az első 3-6 találaton kívül nem fogsz tovább keresgélni, csak akkor ha nem találod meg azt az információt amire kerestél. Nem fogsz foglalkozni a többi találattal. Ez a helyzet azért kínos, mert gyakorlatilag szinte mindenki így keres a Google-ben. Az a riválisod fogja el vinni el a lehetséges ügyfeled, aki foglalkozott a SEO-val és elől van a Google találati listáiban. Hiába van, jobb, szebb weblapot, webáruházad, ha a Google-ben kereső userek online látómezejének a közelében sem vagy. Ezért fontos a Google keresőoptimalizálás.

Kinek éri meg a keresőoptimalizálás?

Gyakorlatilag mindenkinek aki weblapot, vagy webshopot üzemeltet. A megfelelően keresőoptimalizált oldalak folyamatosan hozzák a látogatókat. Az, hogy belőlük hányat tudsz átkonvertálni fizetős ügyféllé, már csak felhasználói élményen és a szolgáltatásaid minőségén, termékeid árazásán múlik.

Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás (SEO)?

Az keresőoptimalizálás árakat minden esetben az adott projekt határozza meg és a céljaid. Óriási harc zajlik a kulcsszavakért a Google keresőjében, hiszen vannak olyan piaci szegmensek, ahol már az első oldalon egy pozíció emelkedése vagy csökkenése is lényeges forgalmi változásokat hozhat egy weboldal számára. Azok a cégek, akik sikeresen az első oldalon tudnak elhelyezkedni rengeteg időt, energiát, pénzt fektettek a pozícióik elérésébe és nagyon nem örülnének annak, ha ezeket a pozícióikat fel kéne adniuk.

Természetesen nincs lehetetlen csak tehetetlen, de nyugodtan ki merem jelenteni, vannak olyan kulcsszavak a Google keresőjében, amikhez a kulcspozíciók elérése már szinte lehetetlen feladat, vagy évek és rengeteg pénz szükséges az elérésükhöz.Természetesen kisebb büdzséből is lehet komoly sikereket elérni, de nem a legerősebb kulcsszavakra.

Milyen lehetőséged van, hogy kulcspozíciókat érj el a Google keresőjében?

Három lehetőséged van. Vagy fizetsz hirdetésekért, hogy felül jelenj meg, vagy fizetsz a keresőoptimalizálásért, vagy saját magad csinálod a tartalomgyártást és az optimalizálást. Sőt, akár kombinálhatod is a hármat. A lényeg: fizetned kell valakinek. Ha te gyártod a tartalmat és te optimalizálsz, akkor is fizetsz, csak az időddel.

Havidíjas keresőoptimalizálás, SEO audit, SEO tanácsadás

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Keresőoptimalizálás árak, konstrukciók

Ha a SEO költségeire vagy kíváncsi, egy gyors keresés után Magyarországon és főleg Budapesten rendkívül változatos keresőoptimalizálás árakkal fogsz találkozni. Brutális a szórás nem igaz? Segítek eligazodni, hogy könnyebben tudj dönteni. Alapvetően a keresőoptimalizálás árakat, leginkább a szolgáltatás típusa határozza meg. (Nézd meg az én SEO szolgáltatásaim árait is.) Az öt leggyakoribb SEO szolgáltatás jelenleg a piacon:

  • SEO tanácsadás (egyszeri, vagy időszakos árazás)
  • Weboldal vagy webshop SEO audit (egyszeri árazás)
  • Havidíjas keresőoptimalizálás (havi fix, vagy óradíj alapú árazás)
  • Sikerdíjas keresőoptimalizálás (sikerdíj alapú árazás)
  • Projekt alapú keresőoptimalizálás (fix díjas, vagy óradíj alapú árazás)

SEO tanácsadás, konzultáció árak

Egy általános SEO konzultáció ára általában fél óra és egy óra között mozog. A magyar és főleg a budapesti árakat figyelembe véve, nagyjából 15.000 Ft és 50.000 Ft közötti óradíjakkal kalkulálhatsz.

A SEO tanácsadás során a szakértő megpróbál válaszolni a keresőoptimalizálással kapcsolatos kérdéseidre és az esetek nagy százalékában ránéz a weboldaladra, vagy webshopodra. Fontos megjegyeznem, hogy a legtöbb esetben ennyi idő alatt egyetlen SEO szakértő sem fogja tudni pontosan megmondani, hogy milyen keresőoptimalizálási problémákkal küzd a weboldalad vagy webshopod. Erre találták ki a SEO Auditot, másnéven a weboldal vagy webshop elemzést.

Weboldal SEO audit, webshop SEO audit árak

A weboldal és webshop elemzés (SEO audit) induló árai a magyar és budapesti árakat figyelembe véve: 50.000 Ft és 250.000 Ft között mozognak.

A weboldal és webshop elemzés (SEO audit) árak elég változatosak és becsapósak lehetnek. Nyilván szeretné mindenki minél olcsóbban megúszni a dolgot. A helyzet az, hogy az 50.000 forintos árkategóriában az esetek nagy százalékában egy szoftveres gyorstesztet fogsz kapni, bármiféle komolyabb kutatás nélkül. Természetesen már ez a rapid SEO elemzés is segíthet a keresőoptimalizálási problémáidon, de komoly változásokat ne várj el tőle. Sajnos a gyorstesztek egyáltalán nem pontosak, sőt igen gyakran hibás információkat is tartalmazhatnak. A pontos és mindenre kiterjedő SEO audit időigényes feladat, mivel az adott webhelyet többféleképpen, többfajta módszerrel kell megvizsgálni. Borítékolhatod, hogy a profi és részletes elemzést 150.000 Ft alatt ritkán fogod megkapni.

Havidíjas keresőoptimalizálás árak

A havidíjas keresőoptimalizálás induló árak Magyarországon és budapesti viszonylatban havi 50.000 Ft és 250.000 Ft mozognak.

A keresőoptimalizálást folyamatosan csinálni kell, amit ha jól végeznek rendkívül időigényes feladat. A kkv-k számára elérhető havídíjas csomagok 50.000 Ft-ról indulnak. Ha végzünk egy egyszerű számítást a legalacsonyabb SEO szakértői óradíjat figyelembe véve (10.000 Ft), akkor gyorsan ki jön a matek, hogy ezért az összegért havi szinten a legjobb esetben is maximum 5 óra lesz foglalkozva a weblapoddal vagy webshopoddal. Nem megyek bele, hogy ebben a kategóriában mire számíthatsz, de ha a büdzséd nem bír el magasabb havi összeget, érdemesebb lehet, ha magad kezdesz el foglalkozni a SEO-val.

Optimális esetben egy havidíjas keresőoptimalizálás csomag 150.000 forint körül indul, ebben az estben borítékolhatod, hogy nagyjából 10 órát fog a szakértő a webhelyeddel foglalkozni.

Sikerdíjas keresőoptimalizálás árak

A sikerdíjas keresőoptimalizálás induló ára Magyarországon és budapesti viszonylatban 0 Ft, fizetned az elért pozíciók után kell egy előre lefixált összeget.

A sikerdíjas keresőoptimalizálás a bizalmatlanságon alapul. Ebben az esetben a kiválasztott SEO szakértő, vagy SEO ügynökség csak akkor kér tőled pénzt, ha a közösen megbeszélt kulcsszavakra megfelelő pozíciókba hozta fel a weblapod vagy webshopod. A kifizetés általában egyszeri költséggel jár (amint meg van az eredmény = siker), vagy ritkább esetben folyamatosan, amíg tartja magát a kulcszó.

A sikerdíjas keresőoptimalizálás véleményem szerint egy elhibázott konstrukció, ugyanis sem a kivitelező sem a megbízó nem bízik a másikban félben. A keresőoptimalizálás viszont egy hosszú távú folyamat, amiben nagyfokú bizalom szükséges a partnerek között. Ha ez nincs meg nincs mire építkezni.

Nézzük a tényeket. A SEO szakértőnek az a célja a sikerdíjas keresőoptimalizálás során, hogy minél kisebb munkával minél gyorsabban elérje a kiválasztott kulcsszavakra a megfelelő helyezést a Google találati listáiban. Ezért mindent meg is fog tenni. Nem megyek bele a történetbe, de a helyzet az, hogy rövidtávon, gyors sikereket teljesen tiszta módszerekkel nagyon ritkán lehet elérni. Az hogy hosszútávon mi lesz a weboldaladdal őt már nem fogja érdekelni, a siker után rendezitek a számlát, aztán legfeljebb majd keresel mást, miután dőlnek befelé a statisztikák.

Projekt alapú keresőoptimalizálás árak

A projekt alapú keresőoptimalizálás induló ára Magyarországon és budapesti viszonylatban egyedi árat jelent, fizetned a feladatok előtt (előleg) valamint az elvégzése és validálása után kell.

A helyzet az, hogy projekt alapon nem lehet hatékonyan keresőoptimalizálni. Ez a típusú szolgáltatás arra lehet jó, hogy a webhelyed jelenlegi állapotát egyszeri alkalommal feljavítsák. A projekt alapú keresőoptimalizálás során a SEO szakértő a szerződésben foglaltak alapján átnézi a webhelyed hibás pontjait, javaslatokat tesz a hibás pontok javítására, amit tud manuálisan kijavít, aztán várjátok az eredményeket. Ennek a konstrukciónak a legnagyobb hibája, hogy nem lehet megbecsülni, mikor és milyen mértékű javulás várható és ha nem jönnek az eredmények mindenki frusztrált lesz. Kezdetét veszi a kapkodás és az egymásra mutogatás. A fentiek miatt nagyon fontos a megbízó és megbízott közötti bizalom, de legfőképpen a megbízó megfelelő tájékoztatása a várható eredményekről.

Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás típusai

Alapvetően három fajta keresőoptimalizálás típust különböztet meg a szakma. Az egyik az On-site SEO (on-page SEO), azaz webhelyen történő keresőoptimalizálás, a második az Off-site SEO (off-page SEO) a webhelyen kívüli keresőoptimalizálás, a harmadik pedig a Tech SEO, a technikai keresőoptimalizálás. A teljes siker érdekében mindhárom SEO típussal érdemes foglalkozni. Nézzük végig gyorsan ezeket:

On-site SEO (webhelyen történő keresőoptimalizálás)

A webhelyen történő keresőoptimalizálás (On-site SEO) során a SEO szakértő az adott webhely (webshop, vagy weboldal) technikai és tartalmi részeire koncentrál. Az On-site SEO alá tartozik a tartalmi SEO is, vagyis a keresőbarát tartalom írás (bár ennek van off-site része is). Tapasztalataim alapján az On-site SEO-val lehet a leggyorsabban eredményeket elérni.

Tartalmi SEO (keresőbarát tartalom írás)

Ahogy az öreg Bill Gates is mondta “Content is king”. A keresőoptimalizálás legfontosabb eleme a jól megírt és optimalizált tartalom. Ez az a pont, ahol a legnagyobbat hasíthatod, SEO szakértő igénybevétele nélkül is.

Ha minőségi tartalmat gyártasz, gyakorlatilag Google keresőoptimalizálás nélkül is növekedni fog az organikus találataid száma. Semmi mást nem kell tenned, mint egy jó blogot vezetned. Nem mindegy azonban, hogy mit és hogyan írsz. Rengeteg céggel álltam már kapcsolatban, akik a blogolástól várták az organikus találatok berobbanását, de valahogy mégsem érkezett el a várva várt pillanat. A probléma ott volt, hogy bár rengeteg bejegyzést gyártottak, ezek a tartalmak nem voltak megfelelően optimalizálva, a megfelelő kulcsszavakra. Így gyakorlatilag fölöslegesen puffogtattak a levegőbe.

Technikai SEO

Az open-source, illetve a bérelhetős tartalomkezelő rendszerek, webshop platformok elterjedése rendkívüli sebességgel meggyorsította a weboldalak, webshopok létrehozását. Van viszont pár probléma ezekkel a rendszerekkel, általában lassúak és a kódjaik tele vannak szeméttel. A másik oldalon az egyedi fejlesztésű weboldalak és webshopok állnak, amiknek optimális esetben tisztább és gyorsabb kóddal kellene rendelkezniük, de sajnos a tapasztalatok nem ezt mutatják. Összeségében elmondható, hogy nagyon kevés olyan webshop vagy weboldal van az interneten, amin ne lehetne valamit optimalizálni technikailag. Itt jön képbe a technikai SEO, ami segít rámutatni azokra hibás pontokra, amik gátolhatják az oldalak megfelelő Google rangsorolását.

Az igazán hatékony technikai keresőoptimalizáláshoz magas szintű HTML, CSS és javascript tudás szükséges, hiszen a mókolás főleg a HTML fájlokban történik. A technikai keresőoptimalizálás legnagyobb korlátja, hogy a felfedezett hibákat nem minden esetben lehet javítani, vagy nincs hozzá fejlesztő, vagy maga az adott rendszer nem engedi a variálást. A bérelhetős rendszerek vannak itt a legnagyobb hátrányban, hiszen az egyedi és az open-source rendszerek jóval nagyobb teret adnak a technikai módosításoknak.

Google keresőoptimalizálás Budapest

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Off-site SEO (webhelyen kívüli keresőoptimalizálás)

Az off-site seo a webhelyen kívüli keresőoptimalizálást jelenti, melynek a meghatározó eleme a linképítés.

Linképítés

A Google a webhelyekre mutató linkeket, vagy más néven hivatkozásokat használja, a tartalmak minőségének ellenőrzésére. Értelemszerűen azokat a webhelyeket, amelyekre sok erős értékű link mutat, a Google nagyobb eséllyel pozícionálja jobb helyeken a találati listáiban. A helyzet az, hogy a Google nem támogatja a linképítést, ennek ellenére szinte az összes Google keresőoptimalizálással foglalkozó ügynökség foglalkozik ezzel a történettel. Több fajta linképítési technika is létezik, ebből bemutatok párat:

Természetes linképítés

A természetes linképítés a legtisztább módja a linkszerzésnek. Írsz egy releváns jó tartalmat egy meghatározott témakörben, ezt a látogatóid közül néhányan értékesnek találják, ezért linkelik a saját weboldalukon hivatkozásként.

Manuális linképítés

A manuális linképítés szintén egy elfogadott módszer. Mutatok itt is egy egyszerű példát. Szólsz az ügyfeleidnek, vagy a partnereidnek, hogy linkeljék a weboldalad a saját oldalaikon.

Kézi linképítés

A “kézi” linképítés gyakorlatilag akkor történik, amikor szólsz egy linképítéssel foglalkozó SEO ügynökségnek, hogy építsen neked linkeket. Itt az esetek kimagaslóan nagy százalékában linkkatalógusokba, blog kommentekbe, fórumokba, blog farmok oldalaira fogod kapni a linkjeidet.

Keresőoptimalizálás

A linképítés nem egy egyszerű feladat, a minőségi linkek megszerzése renget időt felemészthet, ezért hosszútávon, célszerű a természetes és manuális linképítésre fókuszálnod. A kézi linképítés legnagyobb problémája, hogy katalógusokra, blog és fórum kommentekre épített linkjeid előbb vagy utóbb el fognak veszni, ezért folyamatosan pótolni kell őket. A blog framokról érkező linkek előbb vagy utóbb negatívan fogják érinteni a weblapod, vagy webshopod értékeit, ugyanis a Google tiltja a link farmolást. Természetesen a kézi linképítésnek nem csak negatív formái vannak, például a Wikipédia linképítéssel a legerősebb linkeket szerezhetik meg neked, de ezzel nagyon kevesen foglalkoznak, vagy nagyon drágán, mert rendkívül időigényes procedúra.

Linkeket szerezhetsz még:

  • Vendégblogolással
  • Közösségi média bejegyzésekkel
  • Influencerek segítségével

Google keresőoptimalizálás

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Keresőoptimalizálás SEO trendek 2021-ben

Nézzük a trendeket. A Google keresőoptimalizálás (SEO) folyamatos változásokon ment keresztül az elmúlt évtizedben és véleményem szerint a Google nagyon jól átgondoltan viszi tovább a weboldalak keresőoptimalizálásának (SEO) feltételeit egy tisztább, minőségibb irányba.

Köztudott tény, hogy a keresőmotorok rangsorolási kritériumai nem publikusak és folyamatosan változtatja őket a Google. Ennek a ténynek köszönhetően, minden cég vagy vállalkozás számára kiemelten fontos, hogy naprakész legyen a SEO ismereteket terén. Mivel az elmúlt években egyre több ügyfelemnek kezdtem SEO tanácsadást nyújtani, ezért az idei évtől (2021) minden évben át fogom nézni és meg fogom írni az aktuális SEO trendeket. Csapjunk is bele.

Optimalizált, minőségi tartalomírás

Ha nem értesz a keresőoptimalizáláshoz (SEO) vagy induló cégként nincs pénzed SEO szakértőre, akkor a leghatékonyabban tartalom gyártással fogsz tudni organikus találatokat szerezni.

Ha 2021-ben is sikeres akarsz lenni a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából, akkor releváns és értékes tartalmakat kell gyártanod a weboldaladra.

A tartalomgyártás egyik leghatékonyabb módszere a blog írás, ami elsőre mindenkinek könnyű feladatnak tűnik, aztán kiderül, hogy nem is annyira az. Egy jó blog cikk megírása több napba is belekerülhet, hiszen az adott blog cikk témáját jól körbe kell járni, aztán értelmesen meg is kell fogalmazni, betördelni, képeket válogatni, publikálni stb. stb.

Egy blog cikk megírásánál kiemelten fontos a minőségi tartalom, ugyanis a Google algoritmusai egyre jobban szűrni fogják a copy-paste alapú alacsony színvonalú cikkeket, amikkel sajnos tele van a magyar internet. Tehát próbálj értékes, egyedi cikket írni, ne külföldi, vagy másik magyar weboldalról írd át a szöveget. Ha jól és kitartóan blogolsz, akkor egészen biztosan nulla Google keresőoptimalizálási (SEO) tudással is emelkedni fog a weboldalad organikus tartalma.

A tartalomgyártás második fontos pontja az optimalizálás, ami viszont már szakértelmet igényel. Nem mindegy, hogy milyen címmel, milyen mondatokkal, milyen szavakkal írod a tartalmat. Vannak bizonyos formulák melyek segítségével jobb helyezést tudsz elérni a tartalmaiddal, ha megfelelően vannak optimalizálva. Ehhez a szinthez már érdemes SEO szakértőt fogadnod.

Meg kell tanulnod, hogy hogyan írj jól és megfelelően a felhasználóid számára. Ha ezt sikerül elérned, biztos lehetsz a sikerben. A 2021-es SEO trendek között a top 1 fókusz továbbra is kiemelkedő minőségű optimalizált tartalmak előállításán marad.

Keresőoptimalizálás (SEO)

Power page írás

A power pagek szintén a tartalomgyártáshoz tartoznak, olyan dedikált oldalak vagy blog bejegyzések, ahol rengeteg tartalom található az adott kulcszóra, vagy kulcsszavakra. A power pagek rendkívül hatékonyak napjainkban is, hiszen felmérések alapján a Google előrébb helyezi a hosszú és minőségi tartalmakat. A probléma ott kezdődik, hogy rendkívül nehéz egy adott témához oldalakon keresztül minőségi tartalmat gyártani. Sajnos ennek köszönhetően rengeteg a hosszú és gyenge minőségű power page (trash power page) jelent a magyar interneten, hiszen sokan azt csinálták, csinálják, hogy összevagdosnak több különböző cikket egy power pagebe, így az oldal tartalma hosszú, de a tartalom minősége saláta lesz. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a power pageknél nem számít, hogy elolvasod-e a cikk közepét, a lényeg, hogy behozzon téged az adott weboldalra. Ez tökéletesen működött eddig, viszont a Google újabb algoritmusai már egyre jobban képesek felmérni mennyire minőségi a tartalom az adott oldalon, így az összevagdosott trash power pagek ideje remélhetőleg hamarosan lejár. A 2021-es SEO trendek között a minőségi tartalmú power pagek továbbra is dominálni fognak.

Vendégblogolás

A vendégblogolás is tartalomgyártáshoz tartozik. Sokan lenézik a vendégblogolás hasznosságát, de az igazsághoz tartozik, hogy jelenleg az egyik leghatékonyabb módja a minőségi linkszerzésnek. A vendégblogolás lényege, hogy egy másik weboldalra írsz egy releváns minőségi cikket, amelyben elhelyezel egy vagy több a saját weboldaladra mutató linket. Minőségi cikket gyártani nem csak a saját, de mások weboldalára is jelentős és időt igénylő feladat. Sajnos sokan ügyeskednek is ebben a témában (trash blogolás), gyakorlatilag minimális hasznos információval rendelkező külföldi cikkeket átírva több weboldalra is el lövik ugyanazt a tartalmat, így jelenleg rengeteg helyen olvashatod ugyanazt a lefordított alacsony minőségű cikket, ami zéró érdemi információval rendelkezik. Ha vendégblogolsz írj minőségi tartalmat és ne lépj az ügyeskedők által használt trash blogolás útjára, ugyanis a Google egyre jobban fogja szűrni a minőségi tartalmakat az elkövetkezendő években. A 2021-es SEO trendek között a minőségi vendégblogolás abszolút jelen van.

Google keresőoptimalizálás (SEO) audit határidőre

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Weboldal sebesség optimalizálás (Pagespeed)

Rengeteg a vita a weboldal sebesség optimalizálás körül. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a bérelhető weboldalaknak, a mindenféle sablon alapú CMS rendszereknek és az egyre több külsős scriptnek köszönhetően, egyre nagyobb kihívás a gyors weboldal sebesség elérése. A gyors weboldal sebesség viszont mind a felhasználói élmény (UX), mind a SEO szempontjából egy fontos előrelépési faktornak számít.

A probléma ott kezdődik, hogy nagyon gyors weboldalakat, szinte csak az alapoktól tervezett egyedi rendszerekkel lehet elérni, vagy lecsupaszított sablonokkal. Az egyedi készítésű rendszerek árai viszont jóval magasabbak a sablon alapú társaiknál és ezt a költséget nem mindenki engedheti meg magának. A Google keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából a gyors weboldal mindenképpen ad egy kis pluszt a rangsorolásnál, ezért a lehetőségeidhez mérten érdemes gyorsítanod a weboldalad sebességén, egy SEO szakember és egy sebesség audit segítségével. (Google PageInsights vagy GTmetrix).

A 2021-es SEO trendek között a weboldal sebesség optimalizálás továbbra is lényeges szempont marad, a legnagyobb veszélyben a rendkívül alacsony sebességgel üzemelő weboldalak vannak (tipikusan Divi kattingatós Wordpress siteok), illetve a 0-10 sebesség között mozgó weblapok.

Keresőoptimalizálás (SEO)

Mobile first indexelés

Ha te is használod a Google Search Console (webmaster tools) rendszerét a weboldalad monitorozásához, akkor valószínűleg a mobile first Google indexelés már nem ér meglepetésként, hiszen a Google már rég üzenetben értesített a változásról.

Sokan még a mai napig is egy kötelező rossz elemként élik meg a weboldalaik mobilos megjelenítését és monitorra terveznek elsősorban. A mobile first indexelés azt jelenti, hogy a Google elsősorban a weboldalad mobil változatát használja az oldalaid indexeléséhez. A gyakorlatban, ha weboldalad nem mobile first metódussal készült és a weboldalad felületein a mobil tartalmak el vannak dugdosva, akkor bizony hátrányban vagy a mobilra optimalizált weboldalakkal szemben. A 2021-es SEO trendek figyelembevételével, ha még nem is váltottál a jövőben a weboldalad mindenképpen mobile first alapokon készíttesd el, ne csak reszponzív weboldal legyen.

Strukturált adatok

Régóta folyik vita arról, hogy a strukturált adatok rangsorolási faktornak minősülnek-e a Google esetében. Kizárólag a strukturált adatok használata nem garantálja a jobb Google helyezést, azonban a használatuk több olyan mellékhatással jár, amelyek segíthetnek a jobb pozíciók elérésében. A strukturált adatok segítségével a weboldalad tartalmait különböző entitásokkal tudod kiegészíteni, annak érdekében, hogy a Google jobban megértse, hogy milyen információk találhatóak a weboldalaidon, valamint, hogy ezek az oldalak hogyan kapcsolódnak egymáshoz. A strukturált adatokat tartalmazó weboldalakat a Google a megszokottól eltérő módon jelenítheti meg a találati listákon és segítheti, hogy a felhasználók már a találati oldalakon is több információhoz jussanak. A 2021-es SEO trendek között a strukturált adatok használata egészen biztosan jelen van.

Keresőoptimalizálás (SEO)

Technikai SEO

A technikai SEO, vagy röviden tech SEO mindig is fontos tényezője volt a keresőoptimalizálásnak, hiszen kiemelten fontos minden weboldal szempontjából, hogy az keresőbarát módon legyen lekódolva. A mai napig előfordulnak alapvető tech SEO hibák még a legnagyobb cégek weboldalain is, amik komoly organikus találat csökkenéshez vezethetnek. Találkoztam már olyan vállalkozással is, ahol egyetlen elfelejtett kódsor miatt évek óta nem jelentek meg a weboldalak a Google találati listákban. A technikai SEO-t érdemes komolyan venni, hiszen a kötelező alapbeállításokat, csak egyszer kell elvégezni, de ezek komoly kihatással lehetnek egy weboldal elkövetkező éveire a Google találatok terén. A technikai SEO van, volt és lesz és ez a 2021-es SEO trendek terén sem lesz máshogy.

Sikeres Google keresőoptimalizálás

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Linképítés, külső hivatkozások

A linképítés, bár egyesek próbálják csökkenteni a jelentőségét, a mai napig kiemelt jelentőséggel bír a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából. Sajnos, mint a SEO legtöbb pontján itt is sok az ügyeskedés. Minőségi linket jelenleg a legügyesebben vendég blogolással vagy PR cikkekkel lehet szerezni, viszont mindkettő költségekkel jár és csak egy cikkről beszélünk. A korábban használt linkfarmok, fórum linkek, komment linkek jelentősége folyamatosan csökken, ennek ellenére a trash linképítés bizonyos ágazatai még a mai napig élnek és virulnak, de ezekre hosszútávon nem szabad és nem is lehet alapozni. A 2021-es SEO trendek között továbbra is jelen van a minőségi linképítés.

Keresőoptimalizálás (SEO)

Összegzés

A keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából, ha a 2021-es években is a porondon szeretnél pörögni, akkor hosszútávban kell gondolkoznod. Foglalkoznod kell weboldalad megfelelő optimalizálásával (tech SEO, mobile first metódus), minőségi tartalmakat kell gyártanod (blog, power page), használnod kell a strukturált adatokat (Schema.org) és építened kell a minőségi linkeket is (PR cikk, vendég blogolás). Ha nagyon telhetetlen vagy, elmozdulhatsz a SEO sötétebb irányába is, de csak módjával javaslom 😊. Teljesen mindegy mit választasz, időt, energiát és pénzt fog felemészteni és ezek a költségek évről évre nőni fognak.

Remélem tudtalak inspirálni SEO szempontjából az idei év vonatkozásában is. Ha bizonytalan vagy az oldalad keresőoptimalizálásában (SEO), vagy tech SEO-val kapcsolatos kérdésed van, nyugodtan vedd fel velem a kapcsolatot és megpróbálok segíteni.

Gyakori kérdések


Mi az a keresőoptimalizálás (SEO)?

A SEO a Search Engine Optimization rövidítése, ami magyarul azt jelenti: keresőoptimalizálás. A célja, hogy a megfelelően keresőoptimalizált weboldalak minél jobb helyezést érjenek el a Google keresőjében.

Mi a keresőoptimalizálás (SEO) célja?

A keresőoptimalizálás (SEO) célja, hogy a weboldalad, vagy webshopod minél előrébb jelenjen meg a Google találati listáiban.

Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás (SEO)?

Ez attól függ, hogy mik a céljaid. Kérj árajánlatot, segítünk a megoldásban.

Véleményed van? Szólj hozzá!


Tamás
Tamás
2020.06.11

Szia!
Mit gondolsz, nálad ez a scrollra megjelenő tartalom, mint effekt (ami miatt kikapcsolt js mellett egyáltalán nem jelenik meg az oldalad) nem befolyásolja hátrányosan a rangsorolásod? Régen a nojs crawlereknél biztos hátrány lett volna, de jelenleg bizonytalan vagyok, hogy vajon mennyire vehetik figyelembe az algoritmusok.


Bakos Szabolcs
Bakos Szabolcs
2020.06.15

Szia Tamás,
A scrollra megjelenő tartalom egészen biztos, hogy nem befolyásolja negatívan a SEO-t és a rangsorolást sem, ha korrektül van használva.






Bakos Szabolcs, UI/UX Designer

A bejegyzés szerzője

Bakos Szabolcsnak hívnak, szabadúszó UI/UX Designer vagyok, több mint 17 év tapasztalattal a hátam mögött, cégek és vállalatok számára tervezek, auditálok weblapokat, webáruházakat és webes alkalmazásokat.



További bejegyzések


Dolgozzunk együtt!

Amennyiben kérdésed van, legyen az egyszerű információkérés, együttműködés, vagy üzleti megkeresés, örömmel állok a rendelkezésedre.

Elolvastam és megértettem az Adatvédelmi és szerzői jogi nyilatkozatot
UX Design Budapest
Kapcsolat Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Facebook) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Twitter) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Linkedin)
Webdesign Budapest