Keresőoptimalizálás (SEO) - árak, költségek 2024-ben

Érdekelnek az aktuális keresőoptimalizálás árak? ✓ Kíváncsi vagy, hogy mennyibe kerül a SEO ára 2024-ben? Segítek! Árak, költségek egy helyen.

Keresőoptimalizálás
SEO
Google
Frissítve: 2024.01.16 - Szerző: Bakos Szabolcs

Ha érdekel a keresőoptimalizálás, valamint szeretnél képben lenni a 2024-es SEO árak tekintetében, akkor javaslom olvasd el az alábbi cikket. Ebben a blog bejegyzésemben, leírok minden fontos információt ami a SEO-val kapcsolatos és rámutatok hogyan és miként alakulnak a SEO szolgáltatásokkal kapcsolatos költségek, mire számíthatsz és milyen buktatókra érdemes odafigyelned. Csapjunk is bele!

Mi az a keresőoptimalizálás (SEO)?

A SEO a Search Engine Optimization angol szavak rövidítése, ami magyarul keresőoptimalizálást jelent. A keresőoptimalizálás az interneten megtalálható webhelyek optimalizálásával foglalkozik, a célja, hogy a megfelelően optimalizált weboldalak minél jobb helyezést érjenek el a Google keresőjében. Értelemszerűen minél magasabb pozícióban helyezkedik el egy webhely a találati listákban, annál nagyobb forgalom fog beérkezni rá a keresőből. Miért nem keresőket írok? A válasz egyszerű, gyakorlatilag Magyarországon a Google egyedülálló módon uralja a globális keresőpiacot. Ezért egyáltalán nem állítok valótlanságokat, ha azt írom, napjainkban a SEO nagyjából egyenlő a Google kereső alapú optimalizálással, azaz a Google keresőoptimalizálással. A legfrissebb statcounter adatok alapján a top 5 keresőmotor részesedése jelenleg így néz ki a nagyvilágban:

  • 92.24%% Google
  • 2.29% Bing
  • 1.52% Yahoo!
  • 1.48% Baidu
  • 0.58% DuckDuckGo

Az elmúlt évtizedben a keresőoptimalizálás folyamatos változásokon ment keresztül és véleményem szerint a Google nagyon jól átgondoltan viszi tovább a weboldalak keresőoptimalizálásának feltételeit egy tisztább, minőségibb irányba. Köztudott tény, hogy a keresőmotorok rangsorolási kritériumai nem publikusak és folyamatosan változtatja őket a Google. Ennek a ténynek köszönhetően, minden cég vagy vállalkozás számára kiemelten fontos, hogy naprakész legyen a keresőoptimalizálási ismereteket terén.

Keresőoptimalizálás árak

Mi a keresőoptimalizálás célja?

A SEO vagyis a keresőoptimalizálás célja a látogatók megszerzése a Google keresőjéből, pontosabban a webhelyre beérkező organikus találatok növelése. A képlet egyszerű, minél jobb találati pozícióban jelenik meg egy weboldal a Google találati listáiban, annál nagyobb organikus forgalmat tud generálni a tulajdonosa számára. A folyamatos forgalom növekedés pedig egyre nagyobb bevételt eredményez.

Ha nagyon primitíven akarok fogalmazni, a keresőoptimalizálás röviden és egyszerűen az online pénzcsinálásról szól.

A Google hirdetés is a keresőoptimalizálás része?

A Google-ben megtalálható különböző típusú hirdetések (PPC) nem a keresőoptimalizálás részei, viszont komoly szimbiózisban állnak a SEO-val. A PPC sokkal inkább a SEM, azaz search engine marketinghez tartozik. A SEO története a 90-es évekre datálható vissza, mivel már az első keresőmotorok megjelenése után jelentkezett az igény a pozíciók megszerezésére a cégek részéről. Hozzátenném, ebben az időszakban még jóval több keresőre kellett optimalizálnia a szakértőknek. A keresőoptimalizálás az elmúlt években rengeteget változott és fejlődött, ma már az online marketing szerves részének tekinthetjük. 

Miért fontos a keresőoptimalizálás?

Ha weboldalad, vagy webshopod nincs megfelelően keresőoptimalizálva vagy egyáltalán nem is történt optimalizálás, akkor gyakorlatilag biztosra veheted, hogy rengeteg látogatót vesztesz akár már napi szinten is, hiszen valahol hátul kullognak az oldalaid a Google találati listáiban.

A Google keresőoptimalizálás napjainkban iparágaktól függetlenül minden weboldallal rendelkező vállalkozás, vagy cég számára egy kiemelten fontos tevékenység, hiszen nem csak azoknak van szükségük SEO-ra , akik ügyfeleket és vásárlókat szeretnének szerezni, hanem azok számára is, akik szeretnének láthatóvá és elérhetővé válni az interneten.

Vegyünk egy egyszerű példát. Amikor böngészel egy adott kulcsszóra a Google keresőjében, az első 3-6 találaton kívül nem fogsz tovább keresgélni, csak akkor ha nem találod meg azt az információt amire kerestél. Nem fogsz foglalkozni a többi találattal. Ez a helyzet azért kínos, mert gyakorlatilag szinte mindenki így keres a Google-ben. Az a riválisod fogja elvinni a lehetséges ügyfeleidet, aki foglalkozott a SEO-val és elől van a Google találati listáiban. Hiába van, jobb, szebb weblapod, webáruházad, ha a Google-ben kereső userek online látómezejének a közelében sem kerültél.

Keresőoptimalizálás

Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás (SEO) 2024-ben Magyarországon?

A keresőoptimalizálás (SEO) átlagára óradíj alapon 20.000 Ft-ba kerül Magyarországon. A havidíjas keresőoptimalizálás átlagára (50.000 - 500.000 Ft között) mozog, de ettől jóval magasabb is lehet, projekttől függően. Ebben az iparágban az árakat szinte minden esetben a kulcsszavak határozzák meg és az elérni kívánt célok az ügyfél részéről. Óriási harc zajlik a kulcsszavakért a Google keresőjében, hiszen vannak olyan piaci szegmensek, ahol már az első oldalon egy pozíció emelkedése vagy csökkenése is lényeges forgalmi és anyagi változásokat hozhat egy weboldal vagy webshop számára. 

A keresőoptimalizálás árak évről évre emelkednek és ez a tendencia húzza magával a vidéki szakemberek, ügynökségek árait is. Ennek ellenére Magyarországon a weboldal és webshop tulajdonosok nagy része, még mindig abban a hitben él, hogy minimális költségből kulcspozíciókat érhet el a Google találati listáiban, egy “szaki” segítségével. Sajnos ezt a naiv tudatlanságot sokan ki is használják a szolgáltatói oldalról, amit komolyan roncsolja a SEO szakma megítélését.

Azok a cégek, akik sikeresen a Google első találati oldalain tudnak elhelyezkedni rengeteg időt, energiát, pénzt fektettek a pozícióik elérésébe és nagyon nem örülnének annak, ha ezeket a pozícióikat fel kéne adniuk.

Természetesen nincs lehetetlen csak tehetetlen, de nyugodtan ki merem jelenteni, vannak olyan kulcsszavak a Google keresőjében, amikhez a kulcspozíciók elérése már szinte lehetetlen feladat, vagy évek és rengeteg pénz szükséges az elérésükhöz. Természetesen kisebb büdzséből is lehet komoly sikereket elérni, de nem a legerősebb kulcsszavakra.

Hogyan lehet kulcspozíciókat elérni a Google keresőjében?

Három lehetőséged van. Vagy fizetsz hirdetésekért (Google Ads), hogy felül jelenj meg, vagy fizetsz a keresőoptimalizálásért, vagy saját magad csinálod a tartalomgyártást és az optimalizálást. Sőt, akár kombinálhatod is a hármat. A lényeg: fizetned kell valakinek. Ha te gyártod a tartalmat és te optimalizálsz, akkor is fizetsz, csak az időddel.

Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás ára?

A keresőoptimalizálás ára 10.000 - 50.000 Ft / óra, a projekt bonyolultságától függően.

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

SEO ügynökség árak 2024-ben Magyarországon

Magyarországon rendkívül változatos szolgáltatási árakkal fogsz találkozni, de nem kell aggódnod. Segítek eligazodni, hogy könnyebben tudj dönteni, kire és hogyan bízd a webshopod vagy weboldalad keresőoptimalizálását. Alapvetően az árakat, a megbízott szakember, vagy ügynökség és a megválasztott SEO szolgáltatás típusa határozza meg. Nézzük végig ezeket.

SEO ügynökség árak (Budapest)
SEO szabadúszó árak (Budapest) 10.000 - 35.000 Ft / óra
Kis méretű SEO ügynökség árak 10.000 - 35.000 Ft / óra
Közepes méretű SEO ügynökség árak 15.000 - 50.000 Ft / óra
Nagy méretű SEO ügynökség ára 25.000 Ft-tól / óra

Milyen árakon dolgozik egy szabadúszó SEO szakértő?

A legtöbb SEO szakértő óradíj alapon dolgozik, az áraik 10.000 - 35.000 Ft / óra között mozognak. Magyarországon a szabadúszó SEO szakemberek alkalmazása a legelterjedtebb megbízási forma a cégek részéről. Nyilvánvalóan az ár a meghatározó ebben a szegmensben és a dinamikusság. Egy szabadúszó SEO szakértővel, optimális esetben sokkal könnyebb dolgozni, mint egy nagyobb céggel, hiszen jóval egyszerűbben és könnyebben működhet a kommunikáció a partnerek között. Az árak tekintetében rendkívül vegyes az összkép, de általánosságban elmondható, hogy a legolcsóbb SEO szolgáltatások árait ebben a szegmensben fogod megtalálni és a legnagyobb kóklereket is. 

Milyen árakon dolgoznak a kis méretű SEO ügynökségek?

A kis-közepes méretű SEO ügynökségek árai 15.000 - 50.000 Ft / óradíj között mozognak. A kis-közepes méretű ügynökségek esetében már az online marketingre esik a fókusz, tehát a PPC és egyéb online szolgáltatások is felkerülnek a SEO szolgáltatások mellé. Ebben a szegmensben rendkívül vegyes árazással találkozhatsz és egyáltalán nem biztos, hogy jobb minőségű SEO szolgáltatást fogsz kapni, mint egy szabadúszó szakértő esetében. Viszont, amennyiben fontos számodra, hogy minden egy kézben legyen, akkor érdemes ebben a szegmensben kutakodnod.

Milyen árakon dolgoznak a nagy méretű SEO ügynökségek?

Nagy méretű SEO ügynökségek árai 25.000 Ft-os óradíjtól indulnak. A nagy méretű ügynökségek legnagyobb előnye, hogy optimális esetben, nagyon komoly know-how sűrűsödik össze a központjukban. A fentiek fényében biztosra veheted, hogy nem fogsz tudni olyan SEO problémát felmutatni, amit ne tudna megoldani egy nagy SEO ügynökség a számodra. Általában ebben a szegmensben is a teljeskörű online marketingen van a hangsúly, tehát minden keresőmarketinggel kapcsolatos szolgáltatást megkaphatsz egy helyen. A nagy ügynökségek hátránya a dinamizmus vesztés, és a kiemelkedően magas árazás, hiszen a legtöbb esetben a projekt managereket, az iroda bérletet és presztízst is meg kell fizetned, a szakemberek óradíján felül. 

Keresőoptimalizálás árak

Mennyibe kerülnek a SEO szolgáltatások árai Magyarországon?

A SEO szolgáltatás árakat, leginkább a szolgáltatás típusa határozza meg:

  • SEO tanácsadás: 15.000 - 50.000 Ft / óra  (egyszeri, vagy időszakos árazás)
  • SEO audit: 50.000 - 150.000 Ft-tól (egyszeri árazás)
  • Kulcsszókutatás: 10.000 - 25.000 Ft /óra (óradíj alapú árazás)
  • Havidíjas SEO szolgáltatás: 50.000 - 500.000 Ft / hó (havi fix, vagy óradíj alapú árazás)
  • Sikerdíjas SEO szolgáltatás: (sikerdíj alapú árazás)
  • Projekt alapú SEO szolgáltatás: (fix díjas, vagy óradíj alapú árazás)
  • Óradíjas SEO szolgáltatás: 15.000 - 50.000 Ft / óra (óradíj alapú árazás)

SEO tanácsadás árak

A SEO tanácsadás, konzultáció során a szakértő megpróbál válaszolni a problémáidra, kérdéseidre és az esetek nagy százalékában ránéz a webhelyedre is. Fontos megjegyeznem, hogy a legtöbb esetben ennyi idő alatt egyetlen szakértő sem fogja tudni pontosan megmondani, hogy milyen problémákkal küzd a weboldalad vagy webshopod. Erre találták ki a weboldal auditot, más néven a weboldal elemzést. A SEO tanácsadás leginkább az első orvosi vizithez hasonlítható, ahol elmondod a webhelyed problémáit a szakértőnek, aki ezután javaslatokat tesz, hogy merre érdemes tovább haladnod a problémák orvoslásához. Ezt a szolgáltatást akkor is érdemes lehet igénybe venned, ha már rendelkezel valamennyi tudással a témában, de elakadtál és szakértői ötletekre van szükséged. Viszont, azt ne várd el, hogy egy óra alatt bárki rendbe fogja rakni a weblapod vagy webshopod, ugyanis a megfelelő diagnózishoz szinte minden esetben további elemzések szükségesek. Természetesen léteznek olyan esetek is, ahol folyamatos konzultációra és tanácsadásra van szükség, ebben az esetben csökkenhetnek a SEO tanácsadás óradíjak.

SEO tanácsadás árak (Budapest)
SEO tanácsadás 15.000 - 50.000 Ft / óra

Mennyibe kerül a SEO tanácsadás?

Egy általános SEO, tanácsadás ideje általában fél óra és egy óra között mozog, 15.000 Ft és 50.000 Ft közötti óradíjakkal. A konzultáció árai nagyon eltérőek lehetnek, sőt találkozhatsz olyan szakemberrel is, aki teljesen ingyen ad tanácsot, de általánosságban itt is elmondható, hogy a profi szakemberek borsos árat kérnek az általános egy órás konzultációért. 

Keresőoptimalizálás árak

SEO audit árak

A SEO audit vagy más néven SEO elemzés az egyik legismertebb és leggyakoribb keresőoptimalizálás szolgáltatás a piacon. A SEO auditot általában akkor célszerű elvégeztetned, ha problémák vannak a webhelyed eredményeivel a Google találati listáiban, vagy ha szeretnéd még hatékonyabban optimalizáltatni a webhelyed oldalait. A SEO auditnak két fajtája van, az egyik a egyszerűsített szoftveres (rapid) SEO audit , a másik pedig a kombinált SEO audit, ami magában foglalja a szoftveres és a manuális szakértői elemzést is.

Mennyibe kerül SEO gyorselemzés?

A tipikusan a KKV szektorban elterjedt SEO gyorselemzés ára az 50.000 Ft-os lélekhatárra van belőve, ugyanis ezt az összeget még hajlandóak kifizetni a kis cégek is. A SEO gyorselemzés során, a SEO szakember egy rövid szoftveres SEO tesztett futtat le a webhelyeden és ennek az eredményeit egy előre legyártott PDF sablonban publikálja a számodra. Ennek a módszernek az előnye, hogy olcsó és gyorsan elkészül. A hátránya, hogy gyakran pontatlan és a komplexebb SEO problémák kimutatására teljesen alkalmatlan. 

Mennyiben kerül egy részletes SEO audit?

A részletes SEO audit során, a SEO szakember nem csak szoftveresen, hanem manuálisan is átnézi a webhelyed adatait. A manuális SEO elemzés és ellenőrzés azért fontos, mert a SEO szakértő ebben az esetben ki tudja szűrni a hibás szoftveres adatokat, valamint a problémás folyamatok manuális elemzésvel, nagyobb eséllyel feltudja deríteni egy webhely komplex SEO hibáit is.

A mindenre kiterjedő részletes SEO audit egy időigényes komplex szolgáltatási folyamat, ami értelemszerűen magasabb árazással párosul. A részletes SEO audit ára Magyarországon nagyjából 150.000 Ft-tól indul. Az árat minden esetben a webhely oldalainak száma és a SEO probléma komplexitása határozza meg.

Összeségében a SEO auditok árai elég változatosak és becsapósak Magyarországon. Nyilván szeretné mindenki minél olcsóbban megúszni a dolgot. A helyzet az, hogy az 50.000 forintos árkategóriában az esetek nagy százalékában egy szoftveres gyorstesztet fogsz kapni, bármiféle komolyabb kutatás nélkül. Természetesen már ez a rapid elemzés is segíthet a SEO problémáidon, de komoly eredményeket ne várj el tőle. Sajnos a SEO gyorstesztek egyáltalán nem pontosak, sőt igen gyakran hibás információkat is tartalmazhatnak.

Tovább megyek. Rengeteg SEO cég használja az olcsó rapid elemzéseket a tudatlan ügyfelek átverésére. Ez különösen akkor kellemetlen történet, amikor egy technikailag szinte hibátlan weboldalra érkezik a szakértői elemzés, amely nem létező SEO hibákat sorol fel. A pontos és mindenre kiterjedő SEO elemzés időigényes feladat, mivel az adott webhelyet többféleképpen, többfajta módszerrel kell megvizsgálni. Borítékolhatod, hogy a profi és részletes elemzést 150.000 Ft alatt ritkán fogod megkapni.

SEO audit árak (Budapest)
SEO gyorselemzés árak Ingyenes - 50.000 Ft
Részletes (Analitika + Szakértői) SEO audit 150.000 Ft-tól

Mennyibe kerül a SEO audit?

Egy weboldal vagy webshop  SEO audit induló költségei a magyarországi árakat figyelembe véve: 50.000 Ft és 250.000 Ft között mozognak. Az 50.000 Ft vagy olcsóbb kategóriában borítékolhatod, hogy szoftveres gyorstesztet fogsz kapni, sajnos olykor még a drágább auditoknál is előfordulhat, hogy a gyorstesztel kínálnak meg. Légy résen és végeztess szakemberrel SEO Auditot.

Mennyibe kerül a SEO elemzés?

A részletes SEO elemzés ára 150.000 Ft-tól indul Magyarországon.

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Kulcsszókutatás árak

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás folyamatának első lépése, amelynek célja megtalálni a weboldalad számára a releváns és hatékony kulcsszavakat a keresőmotorokban való megjelenéshez. A kulcsszókutatás során a célközönség számára fontos szavakat, kifejezéseket és témákat kutatnak, hogy ezek alapján a weboldal tartalmát optimalizálják. Az optimalizált tartalom több látogatót és magasabb keresőmotor-rangot eredményezhet. Az eredményes kulcsszókutatás lehetővé teszi, hogy a weboldal tulajdonosai célzottan szóljanak a célközönségükhez, és javítsák a weboldaluk láthatóságát a keresőmotorokban.

Kulcsszókutatás árak (Budapest)
Kulcsszókutatás ára 10.000 - 25.000 Ft / óra

Mennyibe kerül a Kulcsszókutatás?

A kulcsszókutatás árának meghatározása függ a szolgáltatás mértékétől, a kulcsszavak számától és a kutatás mélységétől. Az árak változhatnak a szabadúszóktól a nagyobb marketingcégekig, és változhatnak a helyi és nemzetközi piacon is. Az árak általában óradíj vagy projekt alapúak, és átlagosan 10.000 - 25.000 Ft között mozognak. Az árak emelkedhetnek, ha a kulcsszókutatás részeként más szolgáltatásokat is igénybe veszel, például a weboldal tartalomoptimalizálás vagy a keresőoptimalizálás.

Havidíjas keresőoptimalizálás árak

A havidíjas keresőoptimalizálás vagy másnéven havidíjas SEO, a keresőoptimalizálás leghatékonyabb formája. A Google SEO optimalizálás folyamatos felügyeletet igényel és ezt a tipusú optimalizálási folyamatot állandóan el kell végeznie valakinek. Gyakorlatilag a Google optimalizálásnak soha nincs vége.

Egészen biztosra veheted, hogy a Google találati listáiban konzisztens első helyeken megjelenő weboldalak vagy webshopok oldalai mögött folyamatos SEO munkát végző szakember vagy szakemberek állnak.

A rossz hír ebben az, hogy ha céged webhelyének SEO-ját nem menedzselni senki, akkor folyamatosan hátrányban leszel, sőt minden egyes nappal egyre hátrébb fogsz kerülni a riválisaiddal szemben. Röviden, mások fogják elvinni a leendő fizetős ügyfeleidet a Google keresőjéből.

Egy weboldal vagy webshop Google optimalizálását folyamatosan csinálni kell, amit ha jól végeznek rendkívül időigényes feladat. A KKV-k számára elérhető havídíjas csomagok 50.000 Ft-ról indulnak. Ha végzünk egy egyszerű számítást a legalacsonyabb SEO szakértői óradíjat figyelembe véve (10.000 Ft), akkor gyorsan ki jön a matek, hogy ezért az összegért havi szinten a legjobb esetben is maximum 5 óra lesz foglalkozva a weblapoddal vagy webshopoddal. Nem megyek bele, hogy ebben a kategóriában mire számíthatsz, de ha a büdzséd nem bír el magasabb havi összeget, érdemesebb lehet, ha magad kezdesz el foglalkozni a SEO optimalizálással.

Optimális esetben egy havidíjas Google optimalizálás csomag 150.000 forint körül indul, ebben az estben borítékolhatod, hogy nagyjából 10 órát fog a szakértő a webhelyeddel foglalkozni.

Havidíjas keresőoptimalizálás árak (Budapest)
SEO szabadúszó árak 50.000 Ft - 150.000 Ft-tól
Kis méretű SEO ügynökség árak 100.000 Ft - 250.000 Ft-tól
Közepes méretű SEO ügynökség árak 150.000 Ft - 250.000 Ft-tól
Nagy méretű SEO ügynökség ára 250.000 Ft-tól

Mennyibe kerül a havidíjas keresőoptimalizálás?

A havidíjas keresőoptimalizálás kezdő árai Magyarországon havi 50.000 Ft és 250.000 Ft mozognak, általában óradíj alapon. Ennél a típusú szolgáltatásnál a havi költségek és az óradíjak hosszú távú szerződés esetén jelentősen csökkenhetnek. De növekedhetnek is drasztikusan, a célpiactól függően. Értelemszerűen egy medic update-el sújtott kiemelten kompetitív szektornak számító fogászati keresőoptimalizálásért komoly szorzókat fog felszámolni a SEO szakértő.

Sikerdíjas keresőoptimalizálás árak

A sikerdíjas keresőoptimalizálás a bizalmatlanságon alapul és a véleményem szerint egy elhibázott konstrukció, ugyanis sem a kivitelező sem a megbízó nem bízik a másikban félben. A hatékony Google keresőoptimalizálás viszont egy hosszú távú folyamat, amiben nagyfokú bizalom szükséges a partnerek között. Ha ez nincs meg nincs mire építkezni. Ebben az esetben a kiválasztott SEO szakértő, vagy ügynökség csak akkor kér tőled pénzt, ha a közösen megbeszélt kulcsszavakra megfelelő pozíciókba hozta fel a weblapod vagy webshopod. A kifizetés általában egyszeri költséggel jár (amint meg van az eredmény = siker), vagy ritkább esetben folyamatosan, amíg tartja magát a kulcsszó.

Nézzük a tényeket. A szakértőnek az a célja, hogy minél kisebb munkával minél gyorsabban elérje a kiválasztott kulcsszavakra a megfelelő helyezést a Google találati listáiban. Ezért mindent meg is fog tenni. Nem megyek bele a történetbe, de a helyzet az, hogy rövidtávon, gyors sikereket teljesen tiszta módszerekkel nagyon ritkán lehet elérni. Az hogy hosszútávon mi lesz a weboldaladdal a szakértőt már nem fogja érdekelni, a siker után rendezitek a számlát, aztán legfeljebb majd keresel mást, miután dőlnek befelé a statisztikák.

Mennyibe kerül a sikerdíjas keresőoptimalizálás?

A sikerdíjas SEO szolgáltatások induló árai Magyarországon 0 Ft, fizetned szerződéstől függően, az elért pozíciók után kell egy előre lefixált összeget, vagy organikus forgalom alapján havi elszámolásban.

Keresőoptimalizálás árak

Projekt alapú keresőoptimalizálás árak

A helyzet az, hogy projekt alapon nem lehet hatékonyan keresőoptimalizálni. Ez a típusú szolgáltatás arra lehet jó, hogy a webhelyed jelenlegi állapotát egyszeri alkalommal feljavítsák. A projekt alapú keresőoptimalizálás során a SEO szakértő a szerződésben foglaltak alapján átnézi a webhelyed hibás pontjait, javaslatokat tesz a hibás pontok javítására, amit tud manuálisan kijavít, aztán várjátok az eredményeket. Ennek a konstrukciónak a legnagyobb hibája, hogy nem lehet megbecsülni, mikor és milyen mértékű javulás várható és ha nem jönnek az eredmények mindenki frusztrált lesz. Kezdetét veszi a kapkodás és az egymásra mutogatás. A fentiek miatt nagyon fontos a megbízó és megbízott közötti bizalom, de legfőképpen a megbízó megfelelő tájékoztatása a várható eredményekről.

Mennyibe kerül a projekt alapú keresőoptimalizálás?

A projekt alapú SEO optimalizálás minden esetben teljesen egyedi árkonstrukciót jelent, hiszen nincs két egyforma méretű projekt. Általánosságban elmondható, hogy fizetned a feladatok előtt (előleg) valamint a projekt teljesítése és validálása után kell.

Mennyibe kerül a Google keresőoptimalizálás ára?

A Google keresőoptimalizálás ára a webhely problémák fügvényében 10.000 - 50.000 Ft óradíj között mozog Magyarországon.

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Óradíjas keresőoptimalizálás árak

A magyar piacon a fix árak a legelterjedtebbek. Ez teljesen logikus, hiszen a cégek szeretnek jól láthatóan előre tervezni a havi költségekkel. Ennek ellenére az óradíjas elszámolás jelen van a piacon, csak a legtöbb esetben a fix árakba beépítve. A helyzet az, hogy a SEO-val folyamatosan foglalkozni kell és egyáltalán nem mindegy, hogy havi 10 órát foglalkoznak a webhelyed keresőoptimalizálásával, vagy 100-at. Pedig logikus, minél többet foglalkozik a SEO szakember a weboldalad optimalizálásával, annál hatékonyabb eredményeket fog tudni elérni a Google találati listáiban. Itt jön képbe az óradíj.

Egy SEO árajánlat során a legtöbb szakértő mindig feltünteti, hogy az árajánlatban szereplő fix árak, mennyi óra munkát tartalmaznak. Erre a fentiek fényében érdemes is odafigyelned, ugyanis a kóklerek szinte minden projektre ugyanazt az árat adják meg, az óradíjak megjelölése nélkül. Két hasonló volumenű SEO projekt viszont nem létezik. A másik indok amiért érdemes már az elején tisztázni az óradíjakat, a plusz munka lehetősége. Sok esetben felléphet a plusz SEO munka szükségessége, ami a legtöbb esetben óradíj alapon működik. Amennyiben az óradíj publikus, abban az esetben TE is tudsz kalkulálni, hogy milyen költségekkel számolhatsz a plusz munka esetében és nem kell újabb árajánlatokat bekérned.

Mennyibe kerül a az óradíjas keresőoptimalizálás?

A SEO óradíjai 15.000 - 50.000 Ft között mozognak Magyarországon. Az óradíj alapú elszámolás szinte az összes SEO szolgáltatásba bele van építve, de direkt módon a leggyakrabban a SEO tanácsadási szolgáltatásnál alkalmazzák. Tipikusan amikor az ügyfélnek csak pár órás konzultációra van szüksége (egyszeri, vagy havi szinten).

Keresőoptimalizálás óradíjak (Budapest)
SEO szabadúszó óradíjak 5.000 - 25.000 Ft / óra
Kis méretű SEO ügynökség óradíjak 10.000 - 25.000 Ft / óra
Közepes méretű SEO ügynökség óradíjak 15.000 - 50.000 Ft / óra
Nagy méretű SEO ügynökség óradíjak 25.000 Ft-tól / óra

Linképítés árak

A linképítés, bár egyesek próbálják csökkenteni a jelentőségét, a mai napig kiemelt jelentőséggel bír. Sajnos, mint a SEO legtöbb pontján itt is sok az ügyeskedés. Sőt itt a legtöbb! Minőségi linket jelenleg a legügyesebben vendég blogolással vagy PR cikkekkel lehet szerezni, viszont mindkettő költségekkel jár és csak egy cikkről beszélünk. A korábban használt linkfarmok, blogfarmok, fórum linkek, komment linkek jelentősége folyamatosan csökken, ennek ellenére a trash linképítés bizonyos ágazatai még a mai napig élnek és virulnak. Ezekre hosszútávon nem szabad és nem is lehet alapozni.

A Google a webhelyekre mutató linkeket, vagy más néven hivatkozásokat használja, a tartalmak minőségének ellenőrzésére. Értelemszerűen azokat a webhelyeket, amelyekre sok erős értékű link mutat, a Google nagyobb eséllyel pozícionálja jobb helyeken a találati listáiban. A helyzet az, hogy a Google nem támogatja a linképítést, ennek ellenére szinte az összes SEO ügynökség foglalkozik ezzel a történettel. Több fajta linképítési technika is létezik, ebből bemutatok párat:

Linképítés árak (Budapest)
Alacsony értékű linkek
5.000 Ft-tól
Közepes értékű linkek 50.000 Ft-tól
Prémium értékű linkek 400.000 Ft-tól

Mi az a természetes linképítés?

A természetes linképítés a legtisztább módja a linkszerzésnek és ráadásul teljesen ingyenes. Írsz egy releváns jó tartalmat egy meghatározott témakörben, ezt a látogatóid közül néhányan értékesnek találják, ezért linkelik a saját weboldalukon hivatkozásként és szereztél is linkeket. Ez a folyamat egyszerűnek tűnik, de valójában nem az, ugyanis Magyarországon sokkal gyakoribb, hogy lelopják a tartalmaidat és átírva felhasználják újra. Én és a partnereim is évek óta küzdenek ezzel a problémával. Amennyiben viszont angol nyelvű a webhelyed, a természetes linképítés nagyon jól tud működni minőségi tartalom esetében.

Mi az a mesterséges linképítés?

A “mesterséges” linképítés akkor történik, amikor szólsz egy linképítéssel foglalkozó szakembernek, vagy ügynökségnek, hogy építsen neked linkeket. A linképítés nem egy egyszerű feladat, a minőségi linkek megszerzése renget időt felemészthet, ráadásul a minőségi prémium linkek árai rendkívül drágák. Az olcsó linkek legnagyobb problémája, hogy katalógusokra, blog és fórum kommentekre épített linkjeid előbb vagy utóbb el fognak veszni, ezért folyamatosan pótolni kell őket. A blog framokról érkező linkek előbb vagy utóbb negatívan fogják érinteni a weblapod, vagy webshopod értékeit, ugyanis a Google tiltja a link farmolást. Természetesen a mesterséges linképítésnek nem csak negatív formái vannak, például a Wikipédia linképítéssel a legerősebb linkeket szerezhetik meg neked, de ezzel nagyon kevesen foglalkoznak, vagy nagyon drágán, mert rendkívül időigényes procedúra. Fontos megjegyeznem, hogy a manipulatív linképítési gyakorlatok (pl. linkvásárlás vagy túlzott linkcserék) számos keresőmotor szabályainak megsértését jelentik, és büntetéssel járhatnak, amelyek lecsökkenthetik a weboldalad rangsorolását vagy eltávolíthatják azt a keresőmotor találati listájáról. 

Keresőoptimalizálás árak

Bár a Google évről évre próbálja csökkenteni (kommunikációs szinten) a weboldalakra mutató linkek jelentőségét, a helyzet az, hogy a minőségi linkek továbbra is nagyon fontosak a SEO szempontjából. A mesterséges linképítés szembe megy a Google keresőoptimalizálási irányelveivel, ettől függetlenül szinte az összes SEO-val foglalkozó cég, vagy szakember foglalkozik vele. Az indok pofon egyszerű, linkek nélkül nincs kiemelkedő pozíció a Google találati listáiban. Sajnos a legtöbb csalás, “ügyeskedés” a linképítés piacán figyelhető meg. Ha nem körültekintően választod meg a partnered, akkor szélsőséges esetben a weboldalad vagy webshopod teljes kizárását is megkockáztathatod a Google találati listáiból. Linket építenek óradíj alapon is szakértők, de az alábbi táblázatban a hagyományos árazást fogom figyelembe venni.

Mennyibe kerül a linképítés?

Linkeket többféleképpen is lehet szerezni. Az értékesebb és hatékonyabb linkek belépő árai 50-100.000 Ft-os árkategóriában indulnak, a kimagaslóan értékes oldalakról érkező linkekért több százezer forintot is fizetned kell. A magas áraknak köszönhetően virágzik az alsó kategóriás linkek piaca, itt már akár 5000 Ft / link áron is szerezhetsz linkeket. Trükkös oldalak, link farmok, blog farmok, mesterséges bot network-ök segítségével bármilyen weboldalt az első oldalra lehet varázsolni, egészen addig amíg a Google észre nem veszi a turpisságot, ugyanis a mesterséges linképítés szembemegy a Google szabályzatával!

Keresőoptimalizálás árak

Keresőoptimalizált szövegírás árak

A keresőbarát szövegírás azaz a SEO szövegírás az On-Site SEO része. A tapasztalataim alapján a hatékony SEO szövegírással lehet a leggyorsabban eredményeket elérni a keresőoptimalizálás területén. Ahogy az öreg Bill Gates is mondta “Content is king”. A jól megírt és optimalizált tartalom mindennek az alapja. Ez az a pont, ahol a legnagyobbat hasíthatod, SEO szakértő igénybevétele nélkül. Ha minőségi tartalmat gyártasz, akkor gyakorlatilag akár SEO optimalizáció nélkül is növekedni fog az organikus találataid száma. Semmi mást nem kell tenned, mint egy jó blogot vezetned.

A tartalomgyártás egyik leghatékonyabb módszere a blog írás, ami elsőre egy egyszerű feladatnak tűnik, aztán kiderül, hogy nem is annyira az. Egy jó blog cikk megtervezése és létrehozás több napba is belekerülhet, mivel az adott blog cikk témáját megfelelően körbe kell járni. A cikk szövegét átgondoltan meg is kell fogalmazni, betördelni, képeket válogatni, publikálni, ellenőrizni, módosítani.

A Google algoritmusai egyre jobban szűrik a másolt vagy alacsony színvonalú cikkeket, amikkel sajnos tömve van a magyar internet.

Próbál tehát érdekes és értékes, egyedi tartalmat írni, ne pedig más weboldalról írd át a szöveget. Ha jól és kitartóan blogolsz, akkor egészen biztosan nulla tudással is emelkedni fog a weboldalad organikus tartalma.

A tartalomgyártás második fontos pontja az optimalizálás, ami viszont már szakértelmet igényel. Nem mindegy, hogy milyen címmel, milyen mondatokkal, milyen szavakkal írod a tartalmat. Vannak bizonyos formulák melyek segítségével jobb helyezést tudsz elérni a tartalmaiddal, ha megfelelően vannak optimalizálva. Ehhez a szinthez már érdemes SEO szakértőt fogadnod.

Meg kell tanulnod, hogy hogyan írj jól és megfelelően a felhasználóid számára. Ha ezt sikerül elérned, biztos lehetsz a sikerben. Van azonban egy bökkenő mielőtt elbízod magad. Rengeteg céggel álltam már kapcsolatban, akik a blogolástól várták az organikus találatok berobbanását, de valahogy mégsem érkezett el a várva várt pillanat. A probléma ott volt, hogy bár rengeteg bejegyzést gyártottak, ezek a tartalmak nem voltak megfelelően optimalizálva és nem megfelelően voltak kiválasztva kulcsszavakra. Így gyakorlatilag fölöslegesen puffogtattak a levegőbe.

Szövegíró árak (Budapest)
Belépőszintű szövegíró árak 5.000 - 10.000 Ft-tól / óra
Professzionális szövegíró árak 10.000 - 15.000 Ft-tól / óra
Szövegíró + SEO szakértő (kombinált) óradíjak 20.000 Ft-tól / óra

Hatékony, minőségi és jól megtervezett tartalom nélkül nem létezik eredményes keresőoptimalizálás. A hatékony szövegírás viszont költséges mulatság. A jó és hatékony tartalmat meg kell tervezni, ki kell kutatni a megfelelő kulcsszavait, szépen érthetően meg kell fogalmazni és a legfontosabb, folyamatosan optimalizálni kell, amíg el nem éri a megfelelő pozícióját a Google-ben. Ez rengeteg idő és energia, főleg mióta a Google algoritmusai egyre hatékonyabban képesek megállapítani a tartalmak minőségét. Magyarországon a szövegírók, karakter és óradíj alapon is gyártanak tartalmakat.

Tartalomépítés, tartalom optimalizálás árak, költségek

Egyszerű szövegírót már találhatsz 5000 - 10.000 Ft / óradíjon, aki képes viszonylag elfogadható mennyiségű és minőségű szöveget gyártani a számodra, viszont az igazán hatékony tartalmakhoz profi szövegírót és SEO szakértőt kell fogadnod, amitől látványosan megugorhat egy cikk, vagy blog bejegyzés költsége, főleg ha komoly kulcsszavakért indultok versenybe.

Technikai keresőoptimalizálás árak

A technikai keresőoptimalizálás (technikai SEO) kiemelten fontos minden weboldal vagy webshop szempontjából. A mai napig előfordulnak alapvető technikai hibák még a legnagyobb cégek weboldalain is, amik komoly organikus találat csökkenéshez vezethetnek. Találkoztam már olyan vállalkozással is, ahol egyetlen elfelejtett kódsor miatt évek óta nem jelentek meg a weboldalak a Google találati listákban. A technikai keresőoptimalizálást érdemes komolyan venni, hiszen a kötelező alapbeállításokat, csak egyszer kell elvégezni, de ezek komoly kihatással lehetnek egy weboldal elkövetkező éveire a Google találati listáiban.

Technikai keresőoptimalizálás árak (Budapest)
SEO szakértő óradíjak
5.000 - 50.000 Ft / óra
Szabadúszó webfejlesztő óradíjak 7.000 - 15.000 Ft / óra
Közepes méretű webfejlesztő ügynökség óradíjak 15.000 - 35.000 Ft / óra
Nagy méretű webfejlesztő ügynökség óradíjak 25.000 - 50.000 Ft / óra

A technikai keresőoptimalizálás lényege, hogy úgy optimalizáljunk egy weboldalt, vagy webshopot, hogy azt a Google keresőmotorja minél hatékonyabban tudja értelmezni. Kiemelten fontos, hogy az algoritmusok akadálytalanul tudják indexálni az oldalakat, beolvasni a rajtuk megtalálható tartalmakat. Összességében tehát, a technikai SEO segítségével lehet minél jobban keresőbaráttá alakítani a webhelyedet. Azt, hogy mennyire változik a SEO, kifejezetten a technikai oldal mutatja meg a legjobban, hiszen ma már nem csak arra kell ügyelni, hogy mobile-first alapú legyen egy weboldal, vagy webshop, a sebesség és a megfelelő felhasználói élmény is egyre nagyobb rangsorolási tényezőként van számontartva a Google szemében.

Az open-source, illetve a bérelhetős tartalomkezelő rendszerek, webshop platformok elterjedése rendkívüli sebességgel meggyorsította a weboldalak, webshopok létrehozását. Van viszont pár probléma ezekkel a rendszerekkel, általában lassúak és a kódjaik tele vannak szeméttel. A másik oldalon az egyedi fejlesztésű weboldalak és webshopok állnak, amiknek optimális esetben tisztább és gyorsabb kóddal kellene rendelkezniük, de sajnos a tapasztalatok nem ezt mutatják. Összességében elmondható, hogy nagyon kevés olyan webshop vagy weboldal van az interneten, amin ne lehetne valamit optimalizálni technikailag. Itt jön képbe a technikai elemzés, ami segít rámutatni azokra hibás pontokra, amik gátolhatják az oldalak megfelelő Google rangsorolását.

Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás átlagára 2024-ban 20.000 Ft Magyarországon.

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Hogyan történik a technikai keresőoptimalizálás?

Az igazán hatékony technikai weboldal keresőoptimalizáláshoz magas szintű HTML, CSS és JavaScript tudás szükséges, hiszen a legtöbb feladat a HTML fájlokban történik. A technikai optimalizálás legnagyobb kihívása az, hogy a felfedezett hibákat nem minden esetben lehet javítani, vagy nincs hozzá fejlesztő, vagy maga az adott rendszer nem engedi a variálást. A bérelhetős rendszerek vannak itt a legnagyobb hátrányban, hiszen az egyedi és az open-source rendszerek jóval nagyobb teret adnak a technikai módosításoknak.

Tipikus technikai SEO feladatok

  • HTML kód optimalizálás
  • Webhelytérképek, könyvtár struktúra optimalizálás
  • Indexálás, átirányítás optimalizálás
  • Duplikált tartalom optimalizálás
  • Strukturált adat optimalizálás
  • Core web vitals optimalizálás
  • Weboldal sebesség optimalizálás
  • SSL optimalizálás

Röviden fussuk át ezeket:

HTML kód optimalizálás

Jobb ha tudod, a tiszta, optimalizált HTML kód a modernkori SEO egyik alapköve. A jól optimalizált HTML oldalakat szereti a Goggle és a legtöbb esetben rangsorolás növekedéssel jutalmazza. Általánosságban sajnos elmondható, hogy kevés a megfelelően optimalizált weboldal az interneten. Ennek az egyik komoly oka, hogy nincs bevonva SEO szakértő a fejlesztési folyamatokba.

Webhelytérképek, könyvtárstruktúra optimalizálás

A Google keresőoptimalizálás szempontjából kiemelten fontos a logikusan felépített könyvtárstruktúra és a tiszta, szemét mentes webhelytérkép. Sajnos ezekkel a legtöbb esetben mindig gond van, ami abból ered, hogy a fejlesztők nem értenek a keresőoptimalizáláshoz és nem foglalkoznak a helyes könyvtárstruktúra megtervezésével.

Indexálás, átirányítás optimalizálás

A helyes indexálás a legalapvetőbb feltétele a SEO-nak, ugyanis ha a Google botok nem tudják megfelelően beolvasni a webhelyed adatait, akkor esélyed sem lesz elérni a jó pozíciókat. Ismerek egy olyan üzleti weboldalt, ahol évek óta a forrásban felejtettek egy kódsort, ami meggátolja az oldalak helyes indexálását a Google találati listáiban. A tulajdonos folyamatos Facebook hirdetésekkel kompenzálja a kiesett organikus találatokat, ahelyett, hogy megbízna egy SEO szakértőt, hogy derítse ki mi a probléma.

Duplikált tartalom optimalizálás

A duplikált tartalmak igen gyakran hibás weboldal beállítások miatt jönnek létre. A legtöbb esetben nem is tudnak a duplikáció létezéséről a webhely tulajdonosai, csak a gyenge SEO eredményeket realizálják. Duplikált tartalmakat létre lehet hozni direkt módon is, például webáruházaknál, a minimális paraméterben eltérő termékek listázásával. SEO szempontjából a duplikációkat célszerű minél előbb megszüntetned, ugyanis a duplikált tartalmak kioltják egymást a Google találati listáiban.

Strukturált adat optimalizálás

Régóta folyik vita arról, hogy a strukturált adatok rangsorolási faktornak minősülnek-e a Google esetében. Kizárólag a strukturált adatok használata nem garantálja a jobb Google helyezést, azonban a használatuk több olyan mellékhatással jár, amelyek segíthetnek a jobb pozíciók elérésében. A strukturált adatok segítségével a weboldalad tartalmait különböző entitásokkal tudod kiegészíteni, annak érdekében, hogy a Google jobban megértse, hogy milyen információk találhatóak a weboldalaidon, valamint, hogy ezek az oldalak hogyan kapcsolódnak egymáshoz. A strukturált adatokat tartalmazó weboldalakat a Google a megszokottól eltérő módon jelenítheti meg a találati listákon és segítheti, hogy a felhasználók már a találati oldalakon is több információhoz jussanak. A strukturált adatok optimalizálása technikai jellegű feladat, tehát optimális esetben, a technikai SEO része.

core-web-vitals..jpg

Core Web Vitals optimalizálás

A felhasználói élménynek (UX) egyre nagyobb szerepe van a keresőoptimalizálásban, ugyanis Google és a felhasználók előnyben részesítik azokat a weboldalakat, amelyek jól használhatóak, könnyen kezelhetőek és magas felhasználói élménnyel rendelkeznek. A Google több felhasználói élménnyel kapcsolatos rangsorolási tényezőt is bevezetett az elmúlt években, mint például a weboldal sebesség és a mobile-first indexelés, de az igazi nagy durranás 2020 végén érkezett Page Experience Update néven. A Core Web Vitals 2022 júniusától hivatalosan is egy új Google rangsorolási faktor.

Core Web Vitals mutatók

A Core Web Vitals a Page Experience Update-el érkező indikátorokat foglalja magában, amivel a Google egy adott webhely felhasználói élményét próbálja értelmezni és mérni.

  • Betöltődés - Largest Contentful Paint (LCP)
  • Interaktivitás - First Input Delay (FID)
  • Vizuális stabilitás - Cumulative Layout Shift (CLS)

Egyéb mutatók

  • Mobilbarát felépítés
  • Biztonságos böngészés
  • HTTPS
  • Közbeiktatott felugró ablakok hiánya

Érthetően lefordítva, a Google szemében akkor jó egy weboldal felhasználói élménye, ha az gyors, vizuálisan stabil, mobilbarát, biztonságos és nincs tele dobálva pop-up-okkal. Ezek betartása egyszerűnek tűnhet egy laikus szemében, azonban a valóság az, hogy a technikai oldalról kőkemény elvárásoknak kell megfelelnie egy webhelynek, hogy megkapja a rangsorolási előnyöket. A webhelyed Core Web vitals értékeit a Google Search Console-ban tudod ellenőrizni.

Miért fontos a Core Web Vitals?

A rangsorolás miatt, ugyanis 2022 júniusától a kiemelkedően jó felhasználói élményt rangsorolási tényezőként veszi számon a Google. Tisztázzuk a dolgokat, ha azt gondolnád ez lesz a megoldás az első helyre kerülésben, el kell, hogy keserítselek, ugyanis a Google további 200 rangsorolási tényezőt is figyelembe vesz a Core Web Vitals értékei mellett.

Keresőoptimalizálás (SEO)

Weboldal sebesség optimalizálás

Rengeteg a vita a weboldal sebesség optimalizálás körül. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a bérelhető weboldalaknak, a mindenféle sablon alapú CMS rendszereknek és az egyre több külsős scriptnek köszönhetően, egyre nagyobb kihívás a gyors weboldal sebesség elérése. A gyors weboldal sebesség viszont mind a felhasználói élmény (UX), mind a SEO szempontjából egy fontos előrelépési faktornak számít.

A probléma ott kezdődik, hogy nagyon gyors weboldalakat, szinte csak az alapoktól tervezett egyedi rendszerekkel lehet elérni, vagy lecsupaszított sablonokkal. Az egyedi készítésű rendszerek árai viszont jóval magasabbak a sablon alapú társaiknál és ezt a költséget nem mindenki engedheti meg magának. Egy gyors weboldal mindenképpen ad egy kis pluszt a rangsorolásnál, ezért a lehetőségeidhez mérten érdemes gyorsítanod a weboldalad sebességén, egy SEO szakember és egy sebesség audit segítségével. (Google PageInsights vagy GTmetrix).

A 2024-es évben a weboldal sebesség optimalizálás továbbra is lényeges szempont marad, a legnagyobb veszélyben a rendkívül alacsony sebességgel üzemelő weboldalak vannak (tipikusan Divi kattingatós Wordpress site-ok), illetve a 0-10 sebesség között mozgó weblapok.

Mennyibe kerül a technikai SEO?

A technikai SEO folyamata két részből áll. Elemzésből és webfejlesztésből (a hibák javítása). Az elemzés minden esetben a SEO szakértő feladata, és a legtöbb esetben ez az audit szolgáltatás óradíj alapú (5000 - 25.000 Ft / óra) elszámolásban működik. A feltárt hibák javítása viszont fejlesztői feladat, amit a legtöbb esetben az adott webhely fejlesztői végeznek el. A KKV szektorban előfordul, hogy a SEO szakértő végzi el a webfejlesztési feladatokat is, de ez egyre kevésbé gyakori és hatékony elvárás.

A keresőoptimalizálás árak évről évre magasabbak

Általánosságban elmondható, hogy ebben a szektorban a költségek alakulását nem lehet precízen és pontosan definiálni, hiszen ahány cég van a piacon annyiféle árral fogsz találkozni, nincs ipari standard. Rendkívül sokat árt a szakmának, hogy boldog, boldogtalan SEO szakértőnek kiáltja ki magát és az árak leverésével, felelőtlen ígérgetéssel próbál ügyfeleket szerezni magának. Minden weboldal és minden webshop egyedi, tehát nincs értelme fix csomag árakkal kalkulálnod. Ebben a szakmában az óradíj alapú elszámolás lehet az egyik leghatékonyabb választás.

Miért drága a keresőoptimalizálás?

A SEO szolgáltatás azért drága, mert komplex szakértelmet és tapasztalatot igényel. Az optimalizálás folyamata időigényes feladat, az eredmények eléréséhez szükséges a folyamatos monitorozás és a módszerek frissítésére is, ami további erőforrásokat emészthet fel.

Nézzük a száraz tényeket:

  • Kevés a profi SEO szakember a piacon, aki tényleg profi, annak egyre több munkája van és egyre kevesebb ideje 
  • A SEO-t nem lehet iskolában megtanulni, nem osztanak belőle diplomát, fizetős tanfolyamokon kell komoly összegeket leszurkolni az alap tudásért
  • A jó SEO-hoz “valós” tapasztalat szükséges, az interneten és a különbözős tanfolyamokon fellelhető SEO segédletek nagy része téves információkat tartalmaz
  • A leghatékonyabb SEO szoftverek havi díjazásúak és drágák, tehát folyamatosan fizetni kell a használatukért 
  • A SEO szolgáltatásokra az igény évről évre egyre nagyobb, hiszen aki nem látszik a Google találati listáiban, olyan mintha nem is létezne, aki pedig elől van szeretné megtartani a pozíciót, ami állandó felügyeletet és optimalizálást igényel
  • Bizonyos kulcsszavakra, akár már egy pozíció elmozdulása is komoly bevétel növekedést vagy csökkenést okozhat

Ha összesíted és átgondolod a fenti tényeket, akkor magadtól is rá fogsz jönni, hogy a keresőoptimalizálás árai évről évre emelkedni fognak.

Mennyibe kerül a Google első hely?

A Google első hely megszerzése komplex feladat. A költségek felderítéséhez szükséges SEO elemzés 150.000 Ft-tól indul.

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Hogyan érthető el a Google első hely?

A Google első helyét a keresési eredmények listáján a relevancia és a fontosság alapján határozza meg a Google keresőalgoritmusa. Az algoritmus figyelembe veszi a keresési kérdést, a weboldal tartalmát, a hivatkozásokat, a felhasználói élményt és más tényezőket, hogy a leghasznosabb eredményeket javasolja a felhasználó számára. A Google keresőalgoritmusa összetett és folyamatosan fejlődő rendszer, amely több száz faktort vesz figyelembe a keresési eredmények listájának generálásakor. Néhány fontos tényező a következő:

  • Tartalom relevanciája: Az algoritmus figyelembe veszi, hogy a keresési kérdés és a weboldal tartalma mennyire egyezik meg
  • Tartalom minősége: A Google előnybe részesíti a minőségi, értékes tartalmat a spammy, rossz minőségű oldalakkal szemben
  • Hivatkozások: A weboldalak, amelyekre sok hivatkozás mutat, magasabb rangot kaphatnak, mivel azt jelzi, hogy fontos, értékes információkat tartalmaznak
  • Felhasználói élmény: A Google figyelembe veszi a felhasználók interakcióit a weboldalakkal, például a betöltési sebességet, a mobilbarát design-t, stb
  • Keresési szokások: A Google figyelembe veszi a felhasználók keresési szokásait, beleértve a keresési kérdésekre adott válaszokat, a kattintásokat és a visszatéréseket, hogy javítsa a keresési eredmények relevanciáját

Ezen tényezők együttesen határozzák meg a Google keresési eredményeinek listájának sorrendjét, és a Google folyamatosan fejleszti és frissíti a keresőalgoritmusát, hogy a lehető legjobb eredményeket kínálhassa a felhasználók számára.

SEO tévhitek

Végezetül pedig felsorolok pár SEO tévhitet, amikkel jó ha tisztában vagy. Remélem a segítségedre lesznek, ugyanis a naivitás kihasználása, a szándékos megtévesztés rengeteget árt a szakmának és a megtévesztett ügyfeleknek egyaránt.

Olcsó keresőoptimalizálás

Az olcsón kínált keresőoptimalizálási szolgáltatás, az egyik előjele lehet annak, hogy kóklerbe botlottál. A profi SEO szakemberek, ugyanis drágán dolgoznak. Természetesen léteznek olyan piaci szegmensek, amelyek kulcsszavait könnyen és olcsón meg lehet szerezni a Google keresőjében, de valljuk be őszintén, ilyenből nagyon kevés van. Az olcsó keresőoptimalizálás a legtöbb esetben rizikós lehet, ugyanis nagy az esély arra, hogy a megbízott SEO-s a kevés munkával járó “fekete” megoldásokat fogja alkalmazni a webhelyeden. Könnyen megeshet, hogy csak az idődet és a pénzedet dobod ki az ablakon az olcsón megvásárolt SEO szolgáltatásokkal, nem beszélve az idegeskedésről ami a történettel járhat.

Biztos Google első hely pár hónap alatt!

Rengeteg SEO-s cég, SEO szaki hirdeti magát ezzel a szöveggel az interneten. Remélhetőleg te még nem estél bele a hálójukba. Ha igen, akkor már tudod miről beszélek. A Google első hely megszerzése értékes kulcsszavakra nagyon kemény és nehezen elérhető feladat, mivel minden kulcsszónak más az erőssége. Minél magasabb ez a kulcsszó erősség annál nagyobb a verseny érte a Google keresőjében. Tovább megyek. Léteznek olyan kulcsszavak amiket már szinte lehetetlen megszerezni, vagy rengeteg pénzt és időt kell beleölni a megszerzésükbe. Természetesen léteznek olyan kulcsszavak amiket meg lehet szerezni pár hónap alatt, csak hát zéró bevételt fognak hozni a vállalkozásodnak, mert nem keres rájuk senki.

Összegzés

Remélem hasznos volt ez a mindenre kiterjedő keresőoptimalizálással kapcsolatos cikkem a számodra. Amennyiben további kérdéseid lennének, nyugodtan vedd fel velem a kapcsolatot, vagy írj egy kommentet lejjebb és mond el a véleményed!
 

Bakos Szabolcs

A bejegyzés szerzője

Bakos Szabolcsnak hívnak. Keresőoptimalizálással és felhasználói élmény tervezéssel foglalkozom több mint 20 év tapasztalattal a hátam mögött.
Elérhetőségeim - Facebook, Twitter, LinkedIn vagy Email.

Gyakori kérdések


Mi az a SEO?

A SEO a Search Engine Optimization rövidítése, ami magyarul azt jelenti: keresőoptimalizálás. A célja, hogy a megfelelően keresőoptimalizált weboldalak minél jobb helyezést érjenek el a Google keresőjében.

Mennyibe kerül a SEO?

A SEO ára 10.000 - 50.000 Ft-ba kerül óradíj alapon. Az óradíjat minden esetben a választott SEO szakértő tudása és a projekt komplexitása határozza meg.

Kinek éri meg SEO-ba invesztálnia?

Gyakorlatilag mindenkinek aki weblapot, vagy webshopot üzemeltet. A megfelelően keresőoptimalizált oldalak folyamatosan hozzák az organikus látogatókat, míg egy fizetett hirdetés csak az adott kampány idejéig.



További bejegyzések


Dolgozzunk együtt!

Amennyiben kérdésed van, legyen az egyszerű információkérés, együttműködés, vagy üzleti megkeresés, örömmel állok a rendelkezésedre.

Elolvastam és megértettem az Adatvédelmi és szerzői jogi nyilatkozatot
SEO BUDAPEST
Kapcsolat Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Facebook) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Twitter) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Linkedin)
SEO BUDAPEST