Keresőoptimalizálás (SEO) trendek 2020-ban


A keresőoptimalizálás (SEO) módszertana állandóan változik. Van amikor jobban, van amikor kevésbé. Kíváncsi vagy az aktuális 2020-as SEO trendekre? Összegyűjtöttem mire számíthatsz.

Keresőoptimalizálás
SEO
Keresőoptimalizálás (SEO) trendek 2020-ban
Keresőoptimalizálás
SEO
Author: Bakos Szabolcs

A keresőoptimalizálás (SEO) módszertana állandóan változik. Van amikor jobban, van amikor kevésbé. A változás napjainkban mindössze annyi, hogy mára már minden fontos kulcsszóért komoly harcok folynak a Google keresőjében és egy cég vagy vállalkozás számára ma már sokkal nehezebb a Google kereső találataiban az első oldalakon megjelenni, mint ez korábban lehetséges volt.

A keresőoptimalizálás (SEO) napjainkban iparágaktól függetlenül minden weboldallal rendelkező vállalkozás, vagy cég számára egy kiemelten fontos tevékenység, hiszen nem csak azoknak van szükségük keresőoptimalizálásra (SEO) , akik ügyfeleket és vásárlókat szeretnének szerezni, hanem azok számára is, akik szeretnének láthatóvá és elérhetővé válni az interneten.

Technikai SEO audit határidőre

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

A SEO költségei tovább nőnek

Óriási harc zajlik a kulcsszavakért a Google keresőjében, hiszen vannak olyan piaci szegmensek, ahol már az első oldalon egy pozíció emelkedése vagy csökkenése is lényeges forgalmi változásokat hozhat egy weboldal számára. Azok a cégek, akik sikeresen az első oldalon tudnak elhelyezkedni rengeteg időt, energiát, pénzt fektettek a pozícióik elérésébe és nagyon nem örülnének annak, ha ezeket a pozícióikat fel kéne adniuk. A jó pozíciókkal rendelkező weboldalak tulajdonosai folyamatosan pakolják az erőforrásokat a pozícióik megőrzésébe.

Természetesen nincs lehetetlen csak tehetetlen, de nyugodtan ki merem jelenteni, vannak olyan kulcsszavak a Google keresőjében, amikhez a kulcspozíciók elérése már szinte lehetetlen feladat, vagy évek és rengeteg pénz szükséges az elérésükhöz. Mit tudsz tenni tehát, ha kulcspozíciókat szeretnél elérni a Google keresőjében? Három lehetőséged van. Vagy fizetsz hirdetésekért, hogy felül jelenj meg, vagy fizetsz a keresőoptimalizálásért, vagy saját magad csinálod a tartalomgyártást, optimalizálást. Sőt, akár kombinálhatod is a hármat. A lényeg: fizetned kell valakinek. Ha te gyártod a tartalmat és te optimalizálsz, akkor is fizetsz, csak az időddel.

Aktuális SEO trendek

Az aktuális SEO trendek 2020-ban

A keresőoptimalizálás (SEO) folyamatos változásokon ment keresztül az elmúlt évtizedben és véleményem szerint a Google nagyon jól átgondoltan viszi tovább a weboldalak keresőoptimalizálásának (SEO) feltételeit egy tisztább, minőségibb irányba.

Köztudott tény, hogy a keresőmotorok rangsorolási kritériumai nem publikusak és folyamatosan változtatja őket a Google. Ennek a ténynek köszönhetően, minden cég vagy vállalkozás számára kiemelten fontos, hogy naprakész legyen a SEO ismereteket terén. Mivel az elmúlt években egyre több ügyfelemnek kezdtem SEO tanácsadást nyújtani, ezért az idei évtől (2020) minden évben át fogom nézni és meg fogom írni az aktuális SEO trendeket. Csapjunk is bele.

Optimalizált, minőségi tartalomírás

Ha nem értesz a keresőoptimalizáláshoz (SEO) vagy induló cégként nincs pénzed SEO szakértőre, akkor a leghatékonyabban tartalom gyártással fogsz tudni organikus találatokat szerezni.

Ha 2020-ban is sikeres akarsz lenni a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából, akkor releváns és értékes tartalmakat kell gyártanod a weboldaladra.

A tartalomgyártás egyik leghatékonyabb módszere a blog írás, ami elsőre mindenkinek könnyű feladatnak tűnik, aztán kiderül, hogy nem is annyira az. Egy jó blog cikk megírása több napba is belekerülhet, hiszen az adott blog cikk témáját jól körbe kell járni, aztán értelmesen meg is kell fogalmazni, betördelni, képeket válogatni, publikálni stb. stb.

Egy blog cikk megírásánál kiemelten fontos a minőségi tartalom, ugyanis a Google algoritmusai egyre jobban szűrni fogják a copy-paste alapú alacsony színvonalú cikkeket, amikkel sajnos tele van a magyar internet. Tehát próbálj értékes, egyedi cikket írni, ne külföldi, vagy másik magyar weboldalról írd át a szöveget. Ha jól és kitartóan blogolsz, akkor egészen biztosan nulla keresőoptimalizálási (SEO) tudással is emelkedni fog a weboldalad organikus tartalma.

A tartalomgyártás második fontos pontja az optimalizálás, ami viszont már szakértelmet igényel. Nem mindegy, hogy milyen címmel, milyen mondatokkal, milyen szavakkal írod a tartalmat. Vannak bizonyos formulák melyek segítségével jobb helyezést tudsz elérni a tartalmaiddal, ha megfelelően vannak optimalizálva. Ehhez a szinthez már érdemes SEO szakértőt fogadnod.

Meg kell tanulnod, hogy hogyan írj jól és megfelelően a felhasználóid számára. Ha ezt sikerül elérned, biztos lehetsz a sikerben. A 2020-as SEO trendek között a top 1 fókusz továbbra is kiemelkedő minőségű optimalizált tartalmak előállításán marad.

Aktuális SEO trendek

Power page írás

A power pagek szintén a tartalomgyártáshoz tartoznak, olyan dedikált oldalak vagy blog bejegyzések, ahol rengeteg tartalom található az adott kulcszóra, vagy kulcsszavakra. A power pagek rendkívül hatékonyak napjainkban is, hiszen felmérések alapján a Google előrébb helyezi a hosszú és minőségi tartalmakat. A probléma ott kezdődik, hogy rendkívül nehéz egy adott témához oldalakon keresztül minőségi tartalmat gyártani. Sajnos ennek köszönhetően rengeteg a hosszú és gyenge minőségű power page (trash power page) jelent a magyar interneten, hiszen sokan azt csinálták, csinálják, hogy összevagdosnak több különböző cikket egy power pagebe, így az oldal tartalma hosszú, de a tartalom minősége saláta lesz. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a power pageknél nem számít, hogy elolvasod-e a cikk közepét, a lényeg, hogy behozzon téged az adott weboldalra. Ez tökéletesen működött eddig, viszont a Google újabb algoritmusai már egyre jobban képesek felmérni mennyire minőségi a tartalom az adott oldalon, így az összevagdosott trash power pagek ideje remélhetőleg hamarosan lejár. A 2020-as SEO trendek között a minőségi tartalmú power pagek továbbra is dominálni fognak.

Vendégblogolás

A vendégblogolás is tartalomgyártáshoz tartozik. Sokan lenézik a vendégblogolás hasznosságát, de az igazsághoz tartozik, hogy jelenleg az egyik leghatékonyabb módja a minőségi linkszerzésnek. A vendégblogolás lényege, hogy egy másik weboldalra írsz egy releváns minőségi cikket, amelyben elhelyezel egy vagy több a saját weboldaladra mutató linket. Minőségi cikket gyártani nem csak a saját, de mások weboldalára is jelentős és időt igénylő feladat. Sajnos sokan ügyeskednek is ebben a témában (trash blogolás), gyakorlatilag minimális hasznos információval rendelkező külföldi cikkeket átírva több weboldalra is el lövik ugyanazt a tartalmat, így jelenleg rengeteg helyen olvashatod ugyanazt a lefordított alacsony minőségű cikket, ami zéró érdemi információval rendelkezik. Ha vendégblogolsz írj minőségi tartalmat és ne lépj az ügyeskedők által használt trash blogolás útjára, ugyanis a Google egyre jobban fogja szűrni a minőségi tartalmakat az elkövetkezendő években. A 2020-as SEO trendek között a minőségi vendégblogolás abszolút jelen van.

Weboldal sebesség (SEO) audit határidőre

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Weboldal sebesség optimalizálás (Pagespeed)

Rengeteg a vita a weboldal sebesség optimalizálás körül. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a bérelhető weboldalaknak, a mindenféle sablon alapú CMS rendszereknek és az egyre több külsős scriptnek köszönhetően, egyre nagyobb kihívás a gyors weboldal sebesség elérése. A gyors weboldal sebesség viszont mind a felhasználói élmény (UX), mind a SEO szempontjából egy fontos előrelépési faktornak számít.

A probléma ott kezdődik, hogy nagyon gyors weboldalakat, szinte csak az alapoktól tervezett egyedi rendszerekkel lehet elérni, vagy lecsupaszított sablonokkal. Az egyedi készítésű rendszerek árai viszont jóval magasabbak a sablon alapú társaiknál és ezt a költséget nem mindenki engedheti meg magának. A keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából a gyors weboldal mindenképpen ad egy kis pluszt a rangsorolásnál, ezért a lehetőségeidhez mérten érdemes gyorsítanod a weboldalad sebességén, egy SEO szakember és egy sebesség audit segítségével. (Google PageInsights vagy GTmetrix).

A 2020-as SEO trendek között a weboldal sebesség optimalizálás továbbra is lényeges szempont marad, a legnagyobb veszélyben a rendkívül alacsony sebességgel üzemelő weboldalak vannak (tipikusan Divi kattingatós Wordpress siteok), illetve a 0-10 sebesség között mozgó weblapok.

Aktuális SEO trendek

Mobile first indexelés

Ha te is használod a Google Search Console (webmaster tools) rendszerét a weboldalad monitorozásához, akkor valószínűleg a mobile first Google indexelés már nem ér meglepetésként, hiszen a Google már rég üzenetben értesített a változásról.

Sokan még a mai napig is egy kötelező rossz elemként élik meg a weboldalaik mobilos megjelenítését és monitorra terveznek elsősorban. A mobile first indexelés azt jelenti, hogy a Google elsősorban a weboldalad mobil változatát használja az oldalaid indexeléséhez. A gyakorlatban, ha weboldalad nem mobile first metódussal készült és a weboldalad felületein a mobil tartalmak el vannak dugdosva, akkor bizony hátrányban vagy a mobilra optimalizált weboldalakkal szemben. A 2020-as SEO trendek figyelembevételével, ha még nem is váltottál a jövőben a weboldalad mindenképpen mobile first alapokon készíttesd el, ne csak reszponzív weboldal legyen.

Strukturált adatok

Régóta folyik vita arról, hogy a strukturált adatok rangsorolási faktornak minősülnek-e a Google esetében. Kizárólag a strukturált adatok használata nem garantálja a jobb Google helyezést, azonban a használatuk több olyan mellékhatással jár, amelyek segíthetnek a jobb pozíciók elérésében. A strukturált adatok segítségével a weboldalad tartalmait különböző entitásokkal tudod kiegészíteni, annak érdekében, hogy a Google jobban megértse, hogy milyen információk találhatóak a weboldalaidon, valamint, hogy ezek az oldalak hogyan kapcsolódnak egymáshoz. A strukturált adatokat tartalmazó weboldalakat a Google a megszokottól eltérő módon jelenítheti meg a találati listákon és segítheti, hogy a felhasználók már a találati oldalakon is több információhoz jussanak. A 2020-as SEO trendek között a strukturált adatok használata egészen biztosan jelen van.

Aktuális SEO trendek

Technikai SEO

A technikai SEO, vagy röviden tech SEO mindig is fontos tényezője volt a keresőoptimalizálásnak, hiszen kiemelten fontos minden weboldal szempontjából, hogy az keresőbarát módon legyen lekódolva. A mai napig előfordulnak alapvető tech SEO hibák még a legnagyobb cégek weboldalain is, amik komoly organikus találat csökkenéshez vezethetnek. Találkoztam már olyan vállalkozással is, ahol egyetlen elfelejtett kódsor miatt évek óta nem jelentek meg a weboldalak a Google találati listákban. A technikai SEO-t érdemes komolyan venni, hiszen a kötelező alapbeállításokat, csak egyszer kell elvégezni, de ezek komoly kihatással lehetnek egy weboldal elkövetkező éveire a Google találatok terén. A technikai SEO van, volt és lesz és ez a 2020-as SEO trendek terén sem lesz máshogy.

Weboldal SEO audit határidőre

Kérj ajánlatotKérj ajánlatot

Linképítés, külső hivatkozások

A linképítés, bár egyesek próbálják csökkenteni a jelentőségét, a mai napig kiemelt jelentőséggel bír a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából. Sajnos, mint a SEO legtöbb pontján itt is sok az ügyeskedés. Minőségi linket jelenleg a legügyesebben vendég blogolással vagy PR cikkekkel lehet szerezni, viszont mindkettő költségekkel jár és csak egy cikkről beszélünk. A korábban használt linkfarmok, fórum linkek, komment linkek jelentősége folyamatosan csökken, ennek ellenére a trash linképítés bizonyos ágazatai még a mai napig élnek és virulnak, de ezekre hosszútávon nem szabad és nem is lehet alapozni. A 2020-as SEO trendek között továbbra is jelen van a minőségi linképítés.

Aktuális SEO trendek

Összegzés

A keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából, ha a 2020-as években is a porondon szeretnél pörögni, akkor hosszútávban kell gondolkoznod. Foglalkoznod kell weboldalad megfelelő optimalizálásával (tech SEO, mobile first metódus), minőségi tartalmakat kell gyártanod (blog, power page), használnod kell a strukturált adatokat (Schema.org) és építened kell a minőségi linkeket is (PR cikk, vendég blogolás). Ha nagyon telhetetlen vagy, lemozdulhatsz a trash SEO szintjére is, de csak módjával javaslom 😊. Teljesen mindegy mit választasz, időt, energiát és pénzt fog felemészteni és ezek a költségek évről évre nőni fognak.

Remélem tudtalak inspirálni SEO szempontjából az idei év vonatkozásában is. Ha bizonytalan vagy az oldalad keresőoptimalizálásában (SEO), vagy tech SEO-val kapcsolatos kérdésed van, nyugodtan vedd fel velem a kapcsolatot és megpróbálok segíteni.

Véleményed van? Szólj hozzá!


Tamás
Tamás
2020.06.11

Szia!
Mit gondolsz, nálad ez a scrollra megjelenő tartalom, mint effekt (ami miatt kikapcsolt js mellett egyáltalán nem jelenik meg az oldalad) nem befolyásolja hátrányosan a rangsorolásod? Régen a nojs crawlereknél biztos hátrány lett volna, de jelenleg bizonytalan vagyok, hogy vajon mennyire vehetik figyelembe az algoritmusok.


Bakos Szabolcs
Bakos Szabolcs
2020.06.15

Szia Tamás,
A scrollra megjelenő tartalom egészen biztos, hogy nem befolyásolja negatívan a SEO-t és a rangsorolást sem, ha korrektül van használva.






Bakos Szabolcs, UI/UX Designer

A bejegyzés szerzője

Bakos Szabolcsnak hívnak, szabadúszó UI/UX Designer vagyok, több mint 17 év tapasztalattal a hátam mögött, cégek és vállalatok számára tervezek, auditálok weblapokat, webáruházakat és webes alkalmazásokat.



További bejegyzések


Dolgozzunk együtt!

Amennyiben kérdésed van, legyen az egyszerű információkérés, együttműködés, vagy üzleti megkeresés, örömmel állok a rendelkezésedre.

Elolvastam és megértettem az Adatvédelmi és szerzői jogi nyilatkozatot
UX Design Budapest
Kapcsolat Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Facebook) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Twitter) Szabolcs Bakos - Szabadúszó UI/UX designer (Linkedin)
Webdesign Budapest