Reszponzív webdesign, Google

A Google előnyben részesíti a mobilbarát weblapokat


A Google a napokban jelentette be hivatalosan, hogy mobileszközökön történő kereséseknél a mobilbarát weblapokat előnyben részesíti a klasszikus, mobilokra nem optimalizált weblapokkal szemben.

A Google előnyben részesíti a mobilbarát weblapokat
Reszponzív webdesign
Google
Author: Szabolcs Bakos

Nem mobilbarát a weblapod? Akkor megszívtad. A Google a napokban jelentette be, hogy mostantól hivatalosan is rangsorolási előnyt ad a mobilbarát weboldalaknak a mobileszközökön történő kereséseknél.

A mobil jelenlét kiemelten fontos

A mobileszközök évről évre egyre nagyobb százalékot képviselnek a statisztikákban. Elég ha kimegyünk az utcára és szétnézünk, mindig fogunk látni legalább egy alakot aki nyomkodja a mobilját. Tény, hogy az okostelefonok és a tabletek, phabletek terjedésével egyre több multimédiás tartalom vált fogyaszthatóvá, elérhetővé az emberek számára. Egyre könnyebben és egyszerűbben tudunk elérni tartalmakat.

Ezt a trendet pusholja a Google is azzal, hogy a mobilbarát weblapokat részesíti előnyben, ha mobileszközökön keresünk. A fentieken felül a Google egy kis címkével is ellátja az ilyen típusú weblapokat, mellyel jelölni fogja a keresési találatokban, hogy bizony mobilon is nyugodtan nézhetjük az adott oldalt. A vállalat többfajta címkével is kísérletezett, de úgy tűnik végleges verzió egy szürke "mobile-friendly” felirat lesz.

Mitől lesz mobilbarát egy weblap?

  • A Google szerint attól, hogy például a mobilbarát weblap nem használ Flash technológiát a tartalom megjelenítésére
  • A mobilbarát weblap olyan betűmérettel rendelkezik amelyek nagyítás nélkül is jól olvasható
  • A mobilbarát weblap a tartalmat az adott képernyőmérethez igazítja, így nem kell vízszintesen nagyítanunk az olvasáshoz
  • A mobilbarát weblap linkjei körül megfelelő eltartás van és azok könnyedén kattinthatóak

A fentiekből is jól látható és nem győzöm hangsúlyozni, hogy aki a következő 5 évben szeretné kihasználni a modern webes jelenlét előnyeit, az egyszerűen nem hagyhatja ki, hogy a weblapja ne legyen optimalizálva minél több multimédiás eszközre. És nem csak a Google miatt. Egyre több felhasználó rendelkezik valamilyen multimédiás eszközzel, mellyel könnyedén el tudja érni az internetet. Felejtsük el azt a sztereotípiát, hogy az emberek a PC előtt görnyedve fogyasztják a webes tartalmat, ugyanis ez már rég nem így van. A webes fogyasztói szokások folyamatosan változnak és potenciális ügyfeleket veszíthetünk azzal, ha a weblapunk nem megfelelően jelenik meg a mobileszközökön.

Tudtad-e?

  • Tízből négy magyarnak már van mobilnet előfizetése
  • A tendenciák szerint Magyarországon többen fognak mobil platformokról internetezni, mint az asztali számítógépekről
  • Ha valaki mobilon indít keresést a Google-ben, akkor a Google a mobilbarát weboldalakat részesíti előnyben
  • Mobilos böngészés közben az emberek 40%-a kilép egy weblapról, ha az nem mobilbarát
  • A felhasználók 48%-a bosszankodik, ha nem mobilra optimalizált oldalra lép
  • A felhasználók 48%-a szerint az a cég aki nem optimalizálta weblapját mobilra, az nem foglalkozik megfelelően az üzletével
  • Több phablet-et (óriástelefon) fognak eladni 2014 végére mint PC-t
  • Ha szeretnéd tesztelni, hogy mobilbarát-e a weblapod a Google szerint, az alábbi linken megteheted.

Bakos Szabolcs, UI/UX Designer

Kövess Facebookon a friss bejegyzésekért

Bakos Szabolcsnak hívnak, szabadúszó UI/UX Designer vagyok, több mint 17 év webdesign tapasztalattal a hátam mögött, cégek és vállalatok számára tervezek weblapokat.



Vedd fel velem a kapcsolatot!

Amennyiben kérdésed van, legyen az egyszerű információkérés, együttműködés, vagy üzleti megkeresés, örömmel állok a rendelkezésedre.

UI/UX Design
Facebook Twitter Google+ Linkedin
Web Design